LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
karinvrolijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2005 14:36

D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door karinvrolijk »

Hieronder de klachtenbrief die ik naar de D-reizen heb gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik bij jullie een reis geboekt voor 6 personen (3 kamers, 7 nachten) wintersport naar hotel Hubertus in Fügen Oostenrijk. De aankomstdatum was 29 januari 2005.

Nu hebben wij bij het zoeken naar een geschikt hotel een paar preferenties gehad die voor ons doorslaggevend waren bij de keuze van het hotel. Een daarvan was dat er twee kamers moesten zijn met een bad. Dit heb ik duidelijk nagevraagd bij de infolijn over hotel hubertus en dat was zeker aanwezig. (1e keer vraag en bevestiging) Bij de optie heb ik dit nogmaals benadrukt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te kiezen als er geen twee kamers met een bad zouden zijn. (2e keer vraag en bevestiging) En bij de definitieve reservering nogmaals. (3e keer vraag en bevestiging)Toen ik de bevestigings papieren binnen kreeg stond daar om 3 kamers met bas of douche. Dat was voor mij nog niet voldoende zekerheid dus ik heb nogmaals naar het 0900 nummer van d-reizen gebeld. Daar kreeg ik een jongen aan de lijn (wiens naam ik helaas niet meer weet) en hij zei dat het puur een manier van noteren was maar dat het wel goed geregeld was dat er wel degelijk 2 kamers met een bad waren en een met een douche. Voor de zekerheid is hij het toen zelfs gaan nabellen (denk bij hotelplan) en daaruit kwam nogmaals de bevestiging dat er 2 kamers met bad gereserveerd voor ons waren. (4e keer vraag en bevestiging)

Nu zou je denken als je het 4 keer hebt nagevraagd dat je wel een bad op je kamer kan verwachten. maar zo werkte het helaas niet. Wij kwamen aan bij het hotel en daar hadden ze helemaal niet veel kamers met bad, meest zelfs 1 persoons kamers begrepen wij. En onze kamer hadden al helemaal geen bad en dat viel ook niet te regelen. Jammer van alle moeite vooraf. Twee mensen erg teleurgesteld nog voor de vakantie goed en wel begonnen was. En dan nog maar niet te spreken over de bijna ondragelijke koude benen na het skiën in -20C?die toch echt niet warm willen worden onder een douche.

Dus kortom wij hebben ons bad gemist. En het is mij duidelijk dat een gewone preferentie niet altijd gegarandeerd kan worden, maar als je er toch zo veel belang aan hecht dat je het 4 keer navraagt en duidelijk zegt dat het een rede zou zijn om een ander hotel te nemen, dan mag je toch na 4 bevestigingen ook wel verwachten dat er een bad is gereserveerd. En dat was helaas dus niet zo.

Ik hoop dat jullie deze klacht serieus behandelen en met een passende oplossing komen.

DE REACTIE VAN D- REIZEN WAS:

Wij snappen niet dat u zo in de veronderstelling was dat u twee kamers met een bad zou krijgen. Wij hebben het nagekeken in onze administratie maar daar staat als preferentie dat u kamers naast elkaar wil. En niet dat u om een bad heeft gevraagd. En om die rede kan ik niets doen. Het stond namelijk al zo in het boekingsformulier en dat heeft u ondertekend. Dus eigen schuld.

Zo en dat ik daar dus over gebeld heb dat dat boekingsformulier niet klopte met wat ik toen al 3 keer had had gevraagd. Ja dat stond ook niet genoteerd dus ja eigenschuld ook weer had je maar om een bevestiging moeten vragen. Van iets waarvan iemand zegt dat het puur een manier van opschrijven is en dat het allemaal in orde is en hier geen bevestiging voor nodig is, nee aan zo iemand vraag ik geen bevestiging. Want die denk ik dan wel te hebben.

Ik vind het echt ronduit belachelijk dat er gedaan wordt alsof ik gek ben dat ik toch 4 keer duidelijk om een bad heb gevraagd en dat D-reizen het niet eens heeft opgeschreven. Ik vraag me dan af hoe duidelijk je moet zijn om die mensen dan iets aan hun verstand te brengen.

Het gaat me allang niet meer om het bad wat ik niet had. Erger vind ik het nu dat er totaal niets met mijn klacht gedaan wordt omdat hun gegevens iets anders zeggen dan de feiten. Tja en dan is het hun woord tegen het mijne en ben ik uitgepraat.

Ik ga in iedergeval nooit meer met D-reizen.

Karin

sezofala

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door sezofala »

Dit is zeer vervelend, maar helaas niks aan te doen. Hoewel mondelingen afspraken in beginsel bindend zijn, zjin zij moeilijk te bewijzen. Dit is extra moelijk als op officiele papieren iets anders staat geschreven zoals in dit geval, en als u niet meer de namen weet van degenen met wie u contact hebt gehad.

U moet proberen dit geval vanuit de reisorganisator te bekijken: in zijn schoenen had u hetzelfde gedaan, kortweg omdat een grote organisatie alleen met procedures kan werken zoals preferenties. Er is voor D-reizen geen enkele aanleiding om u te geloven, wat absoluut niet betekent dat u er niet om heeft gevraagd.

In dit geval had u moeten eisen dat u nieuwe reispapieren kreeg met de garantie van een bad. Omdat dit geval niet wettelijk te regelen is, is de enige oplossing om D-reizen te boycotten en te hopen dat de marktwerking D-reizen klantbewuster maakt of extra voorzorgsmaatregelen inneemt.

Gast

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door Gast »

wat stond er nou op de reisbeschieden/de voucher die u af moest geven aan de balie van het hotel? Als daar bad staat moet het hotel u een kamer met bad geven.
Stond daar 2 pk bad/douche dan kunt 1 van beide krijgen.
Heeft u als preferntie opgegeven 'bad' dan krijgt u een bad als het hotel dat heeft en als er 1 vrij is met een bad. Het blijft een preferentie dus in principe een 'soort verzoek tot'.
Alles wat u boekt en zeker wilt weten moet dan ook schriftelijk worden vastgelegd. Als u dat verzuimd heeft dan is het helaas pech. Dan kan er worden gebeld door het reisburo tot st Jutemis maar als het hotel het niet op fax vast zet en het reisburo dat niet schriftelijk aan u meldt dan blijft het een 'preferentie'.
Jammer volgende keer goed opletten wat er wordt genoteerd op het boekingsformulier.

gaste

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door gaste »

als u per se kamers met bad had gewild, had u om een essentie moeten vragen - dit kost wat extra - een preferentie blijft een preferentie - het zou voor u ook mogelijk geweest zijn een mailtje te sturen naar het betreffende hotel om te vragen of er inderdaad kamers met bad waren en of u daar recht op had.
voor de goede orde, uw reis was met hotelplan, en niet met d reizen, dit is alleen een tussenpersoon, echter een hele grote, waarvoor u slechts een van de vele boekers bent. was u bij een kleiner reisbureau langs gegaan dan hadden die voor u misschien een mailtje kunnen sturen of zelfs gaan bellen met het hotel.
Ik vermoed echter dat kamers met bad duurder zijn dan kamers met douche en dat het contract van hotelplan met het hotel uitsluitend over kamers met douche ging.

Gast

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door Gast »

Gut gut karin Heetgebakerd vrouwtje ben jij zeg
Op 3 topics zulke "krachtige taal". Denk om je hart en dat allemaal om een bad. Boek de volgende keer gewoon een kamer met bad en niet
met bad of douche dan heb je dit geze*k ook niet. Klaag klaag klaag
Het staat in de gidsen of een kamer een bad heeft of niet. En als preferentie had je ook geen bad gekregen want die waren er blijkbaar gewoonweg niet.
Niet gelijk een bedrijf afze*ken tot de grond.
Boek je gewoon de volgende keer via internet, lekker makkelijk

FG

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door FG »

Ik geef de klantenservice van D-reizen groot gelijk. Indien je in de veronderstelling was dat je een bad had gereserveerd dan had je gewoon een kamer moeten reserveren met bad. Zoals je kan lezen op het boekingsformulier zijn preferenties voorkeuren die men niet kan garanderen. En ja Karin als je toch persé een kamer met een bad wilde dan had je gewoon essenties moeten aanvragen. Zodat het bad wel gegarandeerd kon worden.

Jammer voor je!

Gast

Re: D-reizen noteert niet dus mijn klacht is onterecht??

Ongelezen bericht door Gast »

ik hoop op kamer zonder bad wand die heb ik thuis namenlijk al hahahah en ik denk dat je volgende keer beter op zon vakantie kan gaan daar heb je geen kouwe benen.... :wink:

Gesloten