LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iristravel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
freddy horsthuis

Iristravel

Ongelezen bericht door freddy horsthuis »

:twisted: Wij zijn in Februari op vakantie geweest naar Hotel Titanic in Antalya. Wij hadden deze reis geboekt via Iristravel die met 55 pagina's op SBS Reistekst staat. Er waren al problemen met verkrijgen van de reispapieren. Dit is via de fax redelijk goed gekomen. Bij aankomst kregen we te horen dat we voor een nacht naar een ander hotel gingen omdar er in Titanic geen plaats was. De volgende dag zouden we dan overgeplaatst worden(we waren met 9 pers).
De volgende dag bleek er plaats te zijn voor 5 pers. Wij bleven met 4 pers. over en zouden waarschijnlijk de volgende dag naar ons geboekte hotel kunnen. Helaas dus niet!!!!! Het iritante aan het geheel was dat ze ons ondergebracht hadden in een hotel naast het geboekte hotel. Het was dus een hele dag uitkijken op het hotel waar je niet in kon.
De derde dag hebben we na telefonisch contact met de eigenaar van Iristravel( men Kaplan) dat we naar een soortgelijke accomodatie werden gebracht. Na heel veel overleg hebben ze dat gedaan.
Bij terugkomst in Nederland hebben we direct een aangetekende brief naar Irirtravel gestuurd met de eis het prijsverschil in hotels terug te krijgen. GEEN REACTIE Nogmaals zowel schriftelijk als telefonisch om een reactie gevragen. Tot op heden hebben we niets vernomen.
Tevens een brief naar de geschillencommisie gestuurd maar die kunnen niets voor ons doen omdat Iristravel niet aangesloten is bij de ANVR alleen bij SGR
Zijn er meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Iristravel!!!!
Of weet iemand hoe we dit nu verder aan moeten pakken?

Groetjes Freddy

gaste

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door gaste »

ja, dat zijn de risico's als je via internet gaat boeken , zonder te weten bij wie je boekt en zonder te informeren of zo'n bedrijf wel aangesloten is bij het garantiefonds - een mooie site kan iedere computerkenner maken en daar trappen dus heel veel mensen in

Gast

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Gast »

wij zouden in mei een weekje naar turan prince Residance gaan Nieuw hotel volgens de internetpagina.We kwamen terecht in clud turan Prince.Een 12jaar oud hotel.Zijn nog altijd bezig verhaal te halen,maar krijg nooit reactie [/b]

Mar.

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Mar. »

Wij zijn in april naar Titanic geweest met Iris Travel. Een drama! Na veel gesoebat bij de receptie na 6 uur gekregen waar we recht op hadden! De villa die we tegen meerprijs bij Iris hadden geboekt. De heer Kaplan is spoorloos als het gaat om klachten. Reageren doet hij ook niet op diverse brieven van onze kant en de rechtsbijstandsverzekering. Iris Travel zou eigenlijk door meerdere mensen tegelijk aangepakt moeten worden.

MvdB

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door MvdB »

Ook wij zijn slachtoffer geworden van de praktijken van Iristravel. Bij het vertrek vanaf R'dam Airport begon het al...we stonden NIET in de computer terwijl we wel tickets hadden gekregen. Toch konden we mee omdat er genoeg ruimte in het vliegtuig was. Het betrof hier een reis naar Bodrum/Turkije. Bij aankomst kregen we te horen dat ons hotel overboekt was. We hadden 4**** AI geboekt en zouden er volgens de hostess alleen maar op vooruit kunnen gaan....Hier niet echt gerust op hebben we reeds in de bus naar Nl gebeld en via een familielid te horen gekregen dat het een 3*** hotel betrof. Waarschijnlijk begint men in Turkeij met 3*** want 1* was nog een te hoog aantal!!! Niets en dan ook niets voldeed aan onze verwachting en het e.e.a. kwam zeker niet overeen met de door ons geboekte reis. Je weet wel dat 4**** hotel. Waar we allemaal tegenaan liepen gaat veel te ver om hier uiteen te zetten maar het kan kort samengevat worden tot: klein, smerig, vuil op alle fronten zowel de kamer, zwembad als het eten waren ver en dan ook ver beneden de maat. Aangezien we met twee kleine kinderen waren (1,5 en 4jaar) konden we geen kant op. Het zwembad was 2.10m diep en het eten alleen volgens de Turkse keuken.... Aangezien we door de hostess gedropt waren en zij aangegeven had de volgende morgen langs te komen om naar ons te informeren zaten we dan ook braaf de volgende morgen op haar te wachten. We hebben toen ook duidelijk aangegeven dat dit niet de bedoeling was en dat zij echt voor een alternatief moest gaan zoeken. Zij gaf aan dat geheel Bodrum vol zat en er niets anders op zou zitten hier een week te slijten. Natuurlijk gingen wij hier niet mee accoord, zij zou er later op terug komen. Gelukkig konden wij bij vrienden "bijboeken". Overdag hebben wij onze tijd in Torba (Hotel Izer) doorgebracht. Eind van de dag weer contact opgenomen met de hostess....zij had goed nieuws we konden vanaf dinsdag naar een ander hotel 5***** AI, kon niet beter dus. de maandag weer bijboeken in Torba (60 euro + ongeveer 20 euro reiskosten per dag) Maandagavond kwamen we terug in "ons" hotel (Hotel Antik, Antik is de naam....geen grapje) toen lag er een briefje dat we contact op moesten nemen, natuurlijk deden we dat. Zij gaf toen aan dat er zelfs voor de maandag al een ander hotel was(weer een ander...keuze uit twee dus), aangezien dat van dinsdag ook nog kon bleven we maar, de baby moest tenslotte naar bed en dat ene nachtje in Antik kon er ook nog wel bij........Om 11:00 uur di. morgen zaten we wederom braaf met onze koffers te wachten....en te wachten .....en te wachten, na een aantal telefoontjes kwam er om 13:00 uur iemand langs die ons te kennen gaf dat zowel ons nieuwe hotel als dat andere alternatief NIET meer kon.....wederom overboekt en voor ons geen plaats meer in de herberg! Maar......ook in Antik waren we reeds uitgecheckt..oeps. Na een smeekbede bij de receptie hadden ze nog een kamer voor ons....het kon bijna niet.... maar nog slechter dan de eerste. Wij toch blij want we hadden tenslotte een dak boven ons hoofd. Veel telefoontjes (ook met Iris travel in Nl) en smiddags kwam de hostess met een oplossing....morgen een ander hotel (woensdag dus) . Wij woensdag eindelijk naar een ander hotel. Redelijk goed en zeker gezellig hierover zal ik het dus maar niet hebben. Toch een kanttekening, in de boekjes staat het als 3*** AI. Kinderanimatie, friet met hamburgers, kinderzwembadje en strand maakten alles weer goed!!! Alsof je vanuit de hel naar de hemel gaat....Ik hoop dat jullie snappen dat ervaringen als bovenstaande (we hebben gezien de lengte van het verhaal niet alles vermeld) met een baby en een kleuter bijna traumatisch zijn. Het klinkt overdreven maar toch is het zo. Geen kant op kunnen in een kamer zonder airco is geen pretje. O,ja er komt weer iets naar boven: ze hadden in Antik zelfs geen kinderbedje, dan snap je wel hoe kindvriendelijk het daar was! ook sprak men er alleen Turks(!) dus geen : engels, duits of frans . Niet te doen voor een nederlander.

Enkele algemene opmerkingen inzake deze reis/Iristravel:

1) de gehele bus was overboekt
2) Iristravel neemt nooit contact met je (terug)op
3) Wij hadden geen last minute reis
4) Later bleek dat Iris zeer slecht bekend stond en wij zeker niet de enige zijn (www.klotevakantie.nl)
5) Toen wij weggingen uit Antik er weer een ander nederlands stel met klein meisje gedumpt werd.
6) Wij een week in Turkije zijn geweest en uiteindelijk 2,5 dagen "echt" vakantie hebben gehad.
7) onze extra kosten ongeveer 2x80(bijboeking) + 400(telefoon) = 560 euro zijn


Laat een ander hiervan leren: BOEK NOOIT EN DAN OOK NOOIT BIJ IRISTRAVEL, je wordt opglicht op alle fronten en je vakantie wordt zeker een ramp!

Klagen bij Iristravel heeft geen zin........kost alleen maar meer geld en moeite.

Marnix

Gast

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Gast »

waarom bijboeking dat snap ik niet waarvoor ? Gerrie

MvdB

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door MvdB »

Beste Gerrie,

Bijboeken is wellicht niet de juiste term.
Wat bedoel ik: Bij het andere hotel (Izer) zijn we niet naar binnen geslopen en stiekem All Inclusive mee gaan eten , nee we hebben ons netje bij de receptie gemeld. Met als gevolg, relax zitten maar wel betalen. We hebben dit op eigen beweging gedaan zonder tussenkomst van Iristravel....we moesten tenslotte iets, dat hier kosten aan verbonden waren is natuurlijk logisch. We hebben hier twee fantastische dagen gehad met een prachtig zwembad en perfect eten / drinken.

Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk is.

Gr.
Marnix

Vakantieganger[noizen

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Vakantieganger[noizen »

ook wij hebben wat leuke ervaringen met IRIS TRAVEL.
we verbleven in hotel Sun Maris. Sun Maris had een andere naam in 2003 en vanwege slechte bekendheid hebben ze een andere naam aangenomen. dit is door plaatselijke bevolking bevestigd! maar goed..hotel ga ik niet dieper op in, maar IRIS TRAVEL..ja das me een stelletje nietsnutten. Het begon bij de terugreis. De hostess is niet meegegaan naar de airport in Dalaman. Alsof ze wist dat de ellende bij de terugreis erger was dan de hele organisatie IRIS TRAVEL. aangekomen bij de airport bleek dat onze vluchtnummer NIET bestond (samen met 11 anderen). bellen bellen bellen ... we kregen te horen dat we naar ander hotel konden en dat we zelf eten en drinken moesten betalen en dat er iemand in maastricht klaar stond met een busje die ons naar (de betaalde) Amsterdam zou brengen en die gelijk onze declaraties ging uitbetalen. Nou..goed geregeld dachten we..minder is natuurlijk dat we in maastricht werden afgezet in plaats van amsterdam maar goed..niet zeuren gewoon vakantie vieren. Eenmaal aangekomen in maastricht stonden we te wachten op meneer van IRIS TRAVEL met het beloofde busje.. nou..het was gewoon mooi om waar te zijn. er stond NIEMAND van IRIS TRAVEL met een busje. (dus ook niet met declaraties) wij bellen bellen bellen en nog eens bellen... we kregen te horen dat we zelf met het openbaar vervoer naar sittard moesten reizen en vanaf daar weer naar plaats van bestemming reizen en IRIS TRAVEL zou de declaraties dan terugstorten. na 11 uur reizen en een kapotte koffer door het slepen waren we eindelijk thuis. de volgende ochtend gelijk faxen, mailen en brieven opgestuurd om zeker van te zijn dat het aangekomen is. daarna nebellen en het was inderdaad aangekomen, maar IRIS TRAVEL heeft wettelijk een maand de tijd om te reageren om een klacht, want declaratie is immers een klacht ;).. goed..wij daarna bellen en bellen en bellen en bellen. met meneer kaplan en dan was zijn collega ziek (berend van zanten) en dan hadden we mevrouw fatiha die het zou olossen en dan weer MEMET KAPLAN de eigenaar die me toezegde dat hij "vandaag" persoonlijk de klacht ging afhandelen en "vandaag" nog zou terugbellen. weer te mooi om waar te zijn want er werd NIET teruggebeld door de heer KAPLAN. en dan krijg je te horen van meneer KAPLAN "vandaag zei ik toch..ben ik niet goed verstaanbaar?" hahaha wat een nerd zeg maar goed..en dan hadden we meneer MESOUD en mevrouw EBRU en de heer BURAk en ga zo maar door. ik denk dat iedereen naar hun centen kunnen gaan fluiten, maar 1 ding is zeker..geld ga ik krijgen desnoods ga ik ernaar toe want door een ******* als MEMET KAPLAN, ga ik me niet laten bestelen ;)

Ook zag ik op mijn boekingbevestiging dat ik had betaald voor CALAMITEITENFONDS. eenmaal contact op te hebben genomen met die maatschappij, werd met verteld dat ze NIET daar zijn aangesloten. dus ik bellen gelijk en mevrouw EBRU verteld me dat ze wel degelijk lid zijn van CALAMITEITENFONDS. ik haar de naam gegeven van de persoon met wie ik heb gesproken en tevens die mevrouw van CALAMITEITENFONDS gevraagd of ze mij op de hoogte wou houden. en dat deed ze netjes door te melden dat ze net werd gebeld door IRIS TRAVEL en dat ze beloofd hadden de logo van de CALAMITEITENFONDS achterwege te laten.

Tevens staan er geen algemene voorwaarden op de bevestiging en ook niet waar je klachten naartoe kan sturen enz enz.

moraal van het verhaal: BOEK NIET BIJ IRISTRAVEL!!!!

ZE STAAN OOK BEKEND ONDER DE NAMEN:

FMT Travel
Iris Aviation & Partner
Iris Flight Center
Iris Travel Center
Iris Vliegvacanties
ITC Travel
Master Travel Center


De webiste is van ene meneer Kadir Demirel
raadpleeg KvK voor eventuele geregistreerde eigenaar van IRIS TRAVEL (overdag)

jerrel

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door jerrel »

hallo ik wil graag alle mensen op roepen om mij zijn of haar verhaal naar mij te mailen over iris travel.
aangezien ik met mijn advorkaat bezig ben iris travel voor de rechter te slepen.
aangezien iris travel niet gereageerd heeft op de eerste brief van mijn advorkaat gaat hij goed af.
nu er beslag legging word gedaan op zijn rekening nummer.
ik ben dus echt heel boos.
en hij die turkse eigenaar kan een keer tegen de verkeerde aan lopen .
dus mensen hebben jullie nog wat te goed en willen jullie meer weten zo dat jullie hem ook kunnen pakken mail me dan.
samen staan we sterker.
jerrel
mailen naar [email protected]

MR.ONZIN

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door MR.ONZIN »

En ???? Mr Jerreltel hoe is het verder gelopen.

nel-foppe
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Weet je het antwoord al mr: Onzin.?????? :lol: :!:

Dutchy

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Dutchy »

Een simpele raad:
voordat u waar dan ook voor een vakantie boek, bezoek de site van de ANVR.
Dat is www.anvr.nl en kijk naar de ledenlijst. Staat de desbetreffende touroperator er niet niet: niet boeken. :!:

Jurawan

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Jurawan »

wij hadden een ries geboekt met Ram-Reis bureau india specialist.
wij hebben 26 dagen door India gereist zonder problemen.met prive auto met chauffeur.
alles was heel goed georganiseerd.
wilt u meer informatie dat kan :website:infoindiaholidays.com

of bel:035-6021221.

groeten R.JUrawan

stoconuon

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door stoconuon »

Wij zelf zijn helaas ook met Iristravel weg geweest.(sep 04) Hebben duur betaald voor een 5 * hotel in Marmaris.Dit hotel hebben wij nooit gehad. Overboekingen zijn bij deze organisatie aan de orde van de dag. Het door ons geboekte Hotel was volgens iristravel overboekt, echter bij navraag ter plaatse in het Hotel, kon de reserverings afd. mij vertellen dat Iristravel geen kontrakt heeft met hun . je kan dus boeken wat je wil in Nederland, hier komen doe je dus nooit. Tijdens ons verblijf 2x verplaatst naar een ander Hotel!! Toezeggingen van onze Turkse host die alleen engels spreekt en never, nooit komt opdagen met verschillende smoezen ,ten spijt.Klachten formulieren worden nooit afgegeven door deze organisatie. Rechtstreeks bellen Naar het boekings kantoor in Utrecht bellen heeft ook geen zin gehad. Ik hoor het hun nog zeggen, we bellen met 2 uur terug.Ze moeten nog bellen. Ze zijn met mij nog niet klaar, dit krijgt zeker nog een staartje. aangesloten bij het ANVR of niet. Er bestaat nog zoiets als juridische hulp. Dit wordt voor ons een principe kwestie, al moet er geld bij, maar iristravel gaat aangepakt worden. Dit soort praktijken kan echt niet. Dit bedrijf deugt structueel niet.

willy B

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door willy B »

We zijn nu een week terug uit Turkije.Helaas we hadden geboekt bij Iris Travel omdat ze daar het nieuwe hotel nog vrij hadden waar we graag naar toe wilden. Ik las ook pas alle negtieve berichten toen we al geboekt hadden. Nou mooi niet dat het nog vrij was.De vlucht en alles ging goed tot we in Turkije kwamen en hoorden dat we niet in het hotel Aegean Dream terecht konden, het was overboekt. Toen begon het dus, alle mensen in het busje kregen een ander hotel dan wat ze geboekt hadden. De hostes kon ons zelfs geen brochure tonen van het hotel waar we in kwamen.
We kwamen in Blue Dreamsmet nog een paar hollanders. Op het eerste gezicht een mooi
hotel, maar het lag overal km vandaan en het lag tegen een berg, dus het was constant trappen klimmen. De kamers waren vies en klein, in de douche was het allemaal schimmel. Het enige goede aan het hotel was het eten en het uitzicht.
De volgende dag kwam de hostes naar het hotel en we wilden daar in geen geval
blijven, met ons nog 3 echtparen, dus ze moest ons toch iets anders
aanbieden. We zijn toen naar hotel Yasmin in Turgutreis gegaan , na een
bijbetaling van 100 ? pp. Eerst vroeg ze 250 ?, dat was naturlijk helemaal te gek. Na veel gedoe hebben we uiteindelijk maar betaald want we wilden in geen geval in Blue Dreams blijven. Het is de moeite waard geweest want Yasmin was een super de luxe hotel.Een ander hotel kon ze niet aanbieden want volgens haar
zeggen zat alles vol. Ja en je kunt geen kant op dus je moet gewoon met haar verder onderhandelen.

We moesten ook al s'nachts om 2 uur naar
het vliegveld voor de vlucht van 7.20. We vonden het wel erg vroeg maar ja, als je veel mensen op moet halen dan kan dat wel dachten wij. Ja, de mensen die we ophaalden gingen met de vlucht van 6.00.(Ook een manier van hun om te besparen op kosten). Dat dachten ze in ieder geval, maar ze stonden niet op de lijst, dus konden niet mee naar Amsterdam.
Gingen ze maar met ons mee naar Eindhoven en dan door met de trein naar Amsterdam. Die hadden bij CNN geboekt en hadden dezelfde hostes als wij van Iris travel.
Al met al hadden we nog een goede 10 dagen vakantie, maar het heeft ons wel veel geld gekost en 2 dagen van onze vakantie.
Nooit meer met Iris Travel.!!!!

Eric Schellekens

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Eric Schellekens »

Wij hebben ook een vakantie geboekt bij Iris TROUBLE!!!! Één en al drama. Daar bij Iris Travel doen ze wel net als of er 10 man personeel werkt maar dr "werken" daar maar 2 pakistanen met 1001 verschillende namen. en die hostess bij ons in Marmaris hoort ook bij die gore nepperij van Iris Travel want die kletst met hun mee, maar doet er helemaal niks aan.


Het begon al voordat we thuis vertrokken. Iris Travel zou de tickets minimaal 10 dagen voor vertrek toe gestuurd hebben. 10 dagen voor vertrek hadden wij nog steeds niks ontvangen. Tijdens een telefoongesprek werd ons eerst verteld dat deze opgestuurd en onderweg waren. Na enkele dagen wachten hadden wij nog steeds niet onze tickets. In het daarop volgende telefoongesprek werd weer vertelt dat de tickets klaar lagen op Schiphol bij Holland Handling.

Bij aankomst op Dalaman Airport werden wij opgehaald door iemand met een personen auto. Ik vind het erg slecht dat wij hierover niet van te voren zijn geïnformeerd. Normaal gesproken word je opgehaald met een touringcarbus. De chauffeur reed overigens veel te hard en te gevaarlijk.

Bij aankomst bij hotel Erden begon de grootste ellende. Er was op dat moment bij de balie niemand die fatsoenlijk engels sprak. De chauffeur heeft toen als tolk moeten optreden en met zijn gebrekkig engels werd ons duidelijk gemaakt dat het hotel vol zat. Wij werden dus voor de eerste nacht ondergebracht bij Hotel Oskar dat naast hotel Erden lag. Dit was dus al een avond dat wij geen gebruik konden maken van onze All Inclusive.

De volgende ochtend konden we dan eindelijk in Hotel Erden terecht. Bij binnenkomst van de kamer constateerden wij dat er vele gebreken waren. Er was geen minibar aanwezig, de bedden waren bijzonder slecht, geen satelliet tv en het slot op de deur was slecht.

Na een volle dag doorgebracht te hebben in hotel Erden bleken er nog veel meer gebreken te zijn, o.a. er was geen “Late Breakfast”, het eten was slecht er zat nauwelijks variatie in, de frisdrank dat je bestelde aan de poolbar was lauw of warm, tussen 23.00 u en 0.00 u was er geen soep – spaghetti te verkrijgen. Het all inclusive arrangement gelde maar tot 23.00u en niet tot 0.00u zoals vermeld staat op de site. De faciliteiten klopten ook niet met wat er op de site van Iris Travel staat. Het complex bestaat helemaal niet uit 2 gebouwen, er is geen winkeltje, geen snackbar, geen sauna, geen discotheek en geen fitness ruimte. Het personeel was erg onbeleefd. Er sprak maar een iemand engels.

Het contact met de hostess in Marmaris was ook erg slecht. Bij aankomst zijn we niet eens verwelkomt er lag geen enveloppe klaar en we hebben ook geen welkoms gesprek gehad. In de eerste week is er ook geen moeite gedaan door de hostess om alsnog contact op te nemen. Ik heb toen zelf maar via het thuisfront het initiatief genomen. De hostess heeft een dag nadien een fax gestuurd naar ons hotel. Na een week hadden wij pas ons eerste contact. De hostess vertelde ons toen ook dat ze Iris Travel al vaker heeft gezegd dat dit hotel niet meer aangeboden moet worden. Ze vertelde dat dit eigenlijk maar een 2 sterren hotel is. Ze vertelde dat Iris Travel ons door had moeten verwijzen naar een ander hotel en ons meer informatie had moeten verstrekken over hotel Erden. De hostess zou ons een klachtenformulier geven om onze klachten al plaatselijk te melden en te laten tekenen. Wij hebben dat klachtenformulier nooit gezien.

Op onze laatste dag mochten wij ook al geen gebruik maken van het all inclusive arrangement. Op de dag dat je uit checkte mocht je geen gebruik maken van het all inclusive, terwijl we toch voor 12 dagen betalen. Dus al 2 dagen dat we er geen gebruik van konden maken. Het eten was dusdanig slecht dat wij vaak buiten de deur zijn gaan eten. Van een 3 sterren hotel verwachten wij toch wel een veel beter diner.




Ben nu bezig met de consumentenbond, geschillencommissie en heb nun juridisch advies. Ik ben er voor om heel dat Iris Travel op te laten doeken. Zulke neppers moeten geen reizen mogen verkopen.

groeten

Eric Schellekens
[/i]

Gast

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Gast »

Het begon al voordat we thuis vertrokken. Iris Travel zou de tickets minimaal 10 dagen voor vertrek toe gestuurd hebben. 10 dagen voor vertrek hadden wij nog steeds niks ontvangen. Tijdens een telefoongesprek werd ons eerst verteld dat deze opgestuurd en onderweg waren. Na enkele dagen wachten hadden wij nog steeds niet onze tickets. In het daarop volgende telefoongesprek werd weer vertelt dat de tickets klaar lagen op Schiphol bij Holland Handling.
Exact hetzelfde is mij overkomen bij Peter Langhout Reizen :evil:

eliane

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door eliane »

nogmaals de waarschuwing, kijk toch eerst eens met wie u in zee gaat, als het een nieuwe touroperator aangaat kijk of het daadwerkelijk is aangesloten bij garantiefonds en anvr. Nl. om lid van beide 'partijen' te wortden moet je bedrijf capabel blijken maar je moet er ook een hoop geld voor betalen om lid te worden en te blijven. Blijken jouw boeken niet te kloppen (administratief en belastingtechnisch) mag je niet lid worden van beide partijen.
Een nieuwkomer op de markt (in deze tijd toch al link maar oke t kan)moet u altijd toetsen, als u ze belt en u krijgt al een buitenlandse/der aan de lijn die het allemaal niet zo goed weet en wat nonchalant doet laat dan maar. (ik wil geen buitenlanders discrimineren maar er zitten er idd een paar bij die echt niet weten waar ze mee bezig zijn en die grof geld (aan u) willen verdienen. Hebben zelfs nog nooit gehoord van anvr en garantiefonds (misschien in de verte en toen wat ouwe stickers opgeplakt of t maar gewoon in t logo gezet wat kan t schelen.)
Dus een gewaarschuwd telt voor twee.
En nog steeds 'voor niets gaat de zon op, " vakantie (=luxe) kost geld"

ditje

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door ditje »

op 6 november zijn we met Iris Travel naar Silence Beach geweest, echt een super vakantie gehad, en alles was echt perfect geregeld, super dat ze je opwachten bij het vliegveld met een flesje water. Het Hotel was echt super goed, zeker voor herhaling vatbaar. Door het noodweer vertrokken we 1 dag later, Iris Travel heeft een fax gestuurd naar het hotel, zodat we niet naar het vliegveld hoefden. Ook konden we lekker in het hotel blijven. Jammer dat er altijd mensen zijn die wat te zeuren hebben. Iris Travel en zeker Mustafa Bedankt!!! Volgend jaar zeker weer

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Iristravel

Ongelezen bericht door Mar. »

We kunnen dus constateren dat Iris Travel een bende oplichters is. Zelfs op brieven van de rechtsbijstandverzekering wordt niet gereageerd. Niet boeken dus bij deze organisatie en ga naar een gewoon reisbureau dan weet je wat je krijgt en wie je aan moet spreken.

Gesloten