LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM/Flying blue
KLM/Flying blue
Mijn vrouw en ik zijn sinds 2002 in het bezit van een Flying Blue-kaart (voorheen Flying Dutchman). Met vakantiereizen miles gespaard, die we nu voor het eerst willen gaan verzilveren met een Award-vlucht. Als je een Award ticket boekt wordt aan de hand van je FB-kaartnr. automatisch de persoonsgegevens gegenereerd. Toen de e-tickets per mail werden toegezonden viel het mij op dat als voornamen onze roepnamen(zoals op FB-kaart) zijn gebruikt. Omdat deze voornamen niet overeenkomen met het paspoort, onmiddellijk contact opgenomen met FB. De engelstalige dame van FB stond op de automatische piloot en raffelde haar verhaal af met als laatste mededeling dat dit dan 40 euro p.p. koste en ze had onze creditkaart gegevens nog. Binnen een half uur belde ze terug met de mededeling dat ook onze terugvlucht was gewijzigd en ik nieuwe tickets toegestuurd zou krijgen vanwege deze wijziging, op mijn vraag of dan niet meteen onze juiste voornamen konden worden meegenomen, antwoorde ze dat die dan ook meteen werden gewijzigd maar dat kost 40 euro per persoon. Ik heb nog diverse pogingen (brieven, email, telefoon) ondernomen om hier enige toelichting op te krijgen. Je krijgt altijd standaard antwoorden die kennellijk uit een vast script komen en vaak helemaal niet ter zake doen, zitten er nog wel mensen achter de PC's of aan de telefoon?. Ik mis de menselijke maat. Ik vind het kinderachtige gedrag van FB. Bij het bijschrijven van de miles heb ik nooit problemen gehad met de voornamen, die ik overigens niet zelf kan wijzigen, is inmiddels wel gebeurd middels het toesturen van copie paspoort. Ik vind dit weinig coulant of zie ik dit verkeerd?
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36
Re: KLM/Flying blue
Inderdaad niet erg netjes....
Bij ons zijn de voornamen hetzelfde als de roepnamen, maar ik ben ook FB member en nergens is mij ooit opgevallen dat je de namen zoals in het paspoort moet gebruiken...nee niet erg coulant.....
Bij ons zijn de voornamen hetzelfde als de roepnamen, maar ik ben ook FB member en nergens is mij ooit opgevallen dat je de namen zoals in het paspoort moet gebruiken...nee niet erg coulant.....
Re: KLM/Flying blue
We hadden de gok kunnen nemen om toch op reis te gaan met onze roepnamen op de tickets en de officiele voornamen in het paspoort, maar je hebt ook geen zin in eventuele problemen op het vliegveld, dus meld je dat keurig en snel bij FB. Inderdaad Saskia weinig coulant van FB zeker als ze toch de tickets moesten wijzigen in opdracht van de KLM (wijziging terugvlucht). Vooral de wijze waarop je antwoord krijgt na contact met FB. (Engelstalige dame (telefoon), antwoorden die niet ter zake doen (email) en na 5 wkn nog geen antwoord op mijn brief.
De menselijke maat is wat mij betreft zoek bij FB.
De menselijke maat is wat mij betreft zoek bij FB.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36
Re: KLM/Flying blue
Ja en als je nou zelf zo iets ingevuld had bij het boeken, maar de gegevens worden linea recta overgenomen van je FB account, waar ik dus echt niet terug kan vinden dat je je officiele voornamen in moet vullen (heb voor de zekerheid maar ff zitten speuren)...beetje jammer van een toch best wel goede luchtvaartmaatschappij.....