LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] promosuntours

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
m.wiering
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2008 17:32

promosuntours

Ongelezen bericht door m.wiering »

In oktober 2007 hebben wij een reis geboekt naar Turkije- Antalya via de reisorganisatie Promo sun tours.
Wat een ellende, na het vervroegen van de vakantie en het wijzigen van de opstapplaats kwamen we aan op het vliegveld van Antalya waar we eerst tig keer heen en weer over het parkeerterrein van het vliegveld moesten lopen om uiteindelijk in de juiste taxi te belanden, die ons naar het hotel zou brengen.
Er stonden 3 bedden voor ons gereserveerd op de kamer, terwijl we toch duidelijk hadden vermeld, dat we met 4 personen waren, Ach beginnersfoutje, moet kunnen denk je dan, er zou een bed bij komen op de kamer, hadden we zelf geregeld,want de hostess was er dus niet dus je begint met uitpakken, wat denk je? net uitgepakt moet je verhuizen naar een andere kamer met wel 4 bedden.
Enigzins geirriteerd pak je de boel weer in, op weg naar de andere kamer.
Dag 1 begint, geen hostess gezien.
Dag 2 gaat voorbij, weer geen hostess,
Dag 3: maar even bellen waar die hostess blijft, we zouden worden terug gebeld, niet dus!
Weer bellen, ze zaten met ziekte werd ons verteld en ze hadden suikerfeest, maar dag 5 zou er iemand komen, weer niet dus,
in het hotel nog even gechecked of we elkaar misschien waren misgelopen, maar Nee, weer niets!
Na de vele drama's die we verder nog hadden, waren we blij dat we na dag 7 weer naar huis konden, en hebben wederom met Promosuntours gebeld hoe dit allemaal zat, weer zouden ze ons meteen terugbellen, en wederom kwamen ze hun afspraken niet na.
wel kreeg het hotel een faxje met een bericht hoe laat we weer naar het vliegveld werden gebracht.
Thuis hebben we hun 3 aangetekende brieven gestuurd om een reactie en via juridische stappen hebben we nog wat verdere navraag proberen te achterhalen, van hoe dit nu zat!
Wat denk je! Ze ontkennen zelfs te zijn gebeld door ons vanuit Turkije en zeggen gewoon dat er wel een hostess aanwezig was, terwijl het hotel heeft bevestigd dat dit niet het geval was!
Hoe kwaad willen ze ons hebben, na een mislukte vakantie met hoogopgelopen emoties, maken ze ons ook nog voor leugenaars uit!
Wie o wie heeft nog meer ervaring met Promosuntours uit Breda?
Het moraal van het verhaal?!
BOEK NOOIT MET PROMO SUN TOURS UIT BREDA!

WesleyK
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:20

Re: promosuntours

Ongelezen bericht door WesleyK »

Klaarblijkelijk ben je niet de enige.
Zie ook artikel van de telegraaf:

Zonaanbidders genept
door Johan van den Dongen

AMSTERDAM - Reisorganisatie PromoSun Tours BV uit Breda lokt zonaanbidders met vakantievluchten vanaf Schiphol die helemaal niet bestaan. Na het boeken van een vlucht worden klanten opeens gedwongen van Belgische en Duitse luchthavens gebruik te maken. Wie zich misleid voelt en de reis annuleert, wordt gewezen op de kleine lettertjes en kan fluiten naar zijn geld.

Heen: Amsterdam-Antalya, terug: Antalya-Amsterdam. Het staat zwart op wit op de bevestiging die Judith Jansen uit Edam kreeg van PromoSun Tours kreeg na het betalen van €3332 voor een achtdaagse zonvakantie. Maar vorige week wijzigde het reisbureau de plannen. Wegens ’verschuivingen in de slottijden op Schiphol’ moesten ze vertrekken vanaf Brussel en terugkeren op Düsseldorf. „Nu moet ik met drie kinderen van 5, 6, en 10 jaar ’s nachts met een bus uit Duitsland komen, terwijl ik vlakbij Schiphol woon. Omdat ook het vertrek en de aankomst een dag werd vervroegd, heb ik de reis geannuleerd. Ik niet gokken met drie kinderen. Voor hen is het heel erg. Ze zaten de dagen al af te tellen”, aldus Judith.

Volgens PromoSun-directeur Öner Dasgüney (29) kan Judith kiezen of delen: of ze gaat alsnog akkoord met het nieuwe reisschema, of ze is haar geld kwijt. Zijn advocaat mr. J. Bronsveld hamert er in een brief op dat PromoSun niets te verwijten valt. Want in de algemene voorwaarden staat duidelijk aangegeven dat het reisbureau het recht heeft om de vliegtijden en vliegroute, inclusief de luchthavens, aan te passen. Ook staat er dat de klant niet de mogelijkheid heeft om de wijzigingen af te wijzen.

Maar wat niet in de kleine lettertjes staat, is dat de vluchten vanaf en naar Schiphol die PromoSun aanbiedt, helemaal niet bestaan. De bewering dat er ’verschuivingen in de slottijden’ zijn, wordt getorpedeerd door slotcoördinator van Schiphol Airport R. Strang. „Dat is godsonmogelijk”, stelt Strang. „Met slottijden wordt nóóit geschoven. Dan kan ook niet, want daar is ons hele systeem op gebaseerd.”

Op de site www.promosun.nl wordt direct duidelijk dat er nepvluchten worden aangeboden. Zo kunnen we een vlucht naar Antalya boeken, komende dinsdag om 20.30 uur vanaf Schiphol. Slotcoördinator Strang: „Die vlucht bestaat niet.”

Ondanks herhaalde pogingen om uitleg, blijft directeur Öner Dasgüney onbereikbaar. Zijn advocaat mr. Bronsveld reageert verbaasd. „Ik ben niet op de hoogte van fictieve vluchten. Vooralsnog ga ik ervan uit dat mijn cliënt een professioneel en betrouwbaar bedrijf runt. Anders heeft hij wat uit te leggen. Ik ga het eerst met hem bespreken.”

Judith Jansen blijkt niet de enige gedupeerde te zijn. Op internetforums regent het sindskort vergelijkbare klachten over PromoSuntours.

Reactie:

Volgens mij verdient deze mijnheer Öner Dasgüney zijn geld om niet bestaande vluchten te verkopen voor een hoger bedrag, om vervolgens op het laatste moment een goedkopere vlucht in te kopen voor een waarschijnlijk veel lager bedrag. Tja en dat verschil stopt ie mooi in eigen zak.



Link: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3882 ... ml?cid=rss

WesleyK
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:20

Re: promosuntours

Ongelezen bericht door WesleyK »


J. Kwakman
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2009 20:54

Re: promosuntours

Ongelezen bericht door J. Kwakman »

Hallo,

Mijn vriendin en ik hebben een vakantie naar Kemer in Turkije van 8 dagen vanaf 7 juli geboekt bij PromoSun Tours. Wij zouden vertrekken vanaf, en terugkeren op, Amsterdam Schiphol. Maar daarna hebben we toch nog even de organisatie 'gegoogled', waaruit bleek dat veel mensen zeer ontevreden zijn gebleken over PromoSun Tours. Veranderingen in de boeking en vertrekplaatsen ed. Hierdoor zijn wij een beetje huiverig geworden voor deze vakantie en willen er eigenlijk weer vanaf! Maar helaas geen annuleringsverzekering afgesloten. Wij hebben vandaag geboekt en dus nog niet betaald. Zouden wij de overeenkomst nog kunnen ontbinden, zonder hiervoor kosten te moeten betalen? Of zijn we genoodzaakt te annuleren en dat we de annuleringskosten moeten betalen? Of kunnen we zelfs een deurwaarde verwachten als we niet zouden betalen?

Graag hoor ik iets hierover dat ons kan helpen! Wij zouden u zeer erkentelijk zijn!

Met vriendelijke groet,

J. Kwakman

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: promosuntours

Ongelezen bericht door Chief »

Ik ben bang voor jullie dat je hier aan vast zit, maar misschien valt het allemaal nu wel mee. de laatste klachten dateren hier van Juni 2008.
Misschien proberen ze toch hun best te doen.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: promosuntours

Ongelezen bericht door meniles »

@Kwakman

Deurwaarder waarneer u inderdaad zonder enig contact met promosuntours niet betaald zit er in en is inderdaad ook niet rechtsgeldig. U bent immers een overeenkomst met hen aangegaan.

Maarrr ondanks dat online boekingen in principe geen afkoelingsperiode hebben is er wel zoiets als coulance en een optie periode waar reisbureaus en touroperators mee werken. Dit houdt concreet in dat promosuntours uw reis bij de touroperator waar zij hem geboekt heeft wellicht nog kan (en dus niet moet) annuleren. Promosuntours boekt veel van haar trips via operators als DTI-travel (prima en in dit geval zal annulering wellicht mogelijk moeten zijn) en Skytours International (dit wordt iets dubieuzer)...

Lijkt mij het beste zo snel mogelijk contact met hen op te nemen.

Een annuleringsverzekering had in dit geval trouwens geen zin gehad, want die dekt alleen bij annuleringen in het geval van ziektes/overlijden en niet in een geval van "we willen niet meer met die toko"...

Gesloten