In november 2019 heb ik bij www.tix.nl voor 3 personen een retourvlucht geboekt van Amsterdam naar Windhoek voor juli 2020.
In verband met de Corona toestanden zijn wij niet op reis gegaan. Vanaf die tijd hebben wij regelmatig om restitutie gevraagd. Elke keer weer reageerde Tix (als ze al regageerden) met de opmerking dat ze bezig zijn en dat (zo schrijven ze in hun laatste email van 07 december 2020) 'de aanvraag voor restitutie bij Lufthansa reeds in gang is gezet". Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2021 12:24
Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix
Vers topic van Radar hierover
Niemand weet momenteel waar het geld blijft. Wel valt op, dat de reis bij een tussenpersoon is geboekt.
Voor de toekomst: of een pakketreis boeken of je vakantie direct bij de aanbieder boeken. Dus vliegreis bij de vliegmaatschappij, hotel/camping/vakantiehuis direct bij de receptie of eigenaar. Adressen en telefoonnummers zijn in het algemeen wel te vinden op de eigen website of op de site van de toeristendienst ter plekke.
Niemand weet momenteel waar het geld blijft. Wel valt op, dat de reis bij een tussenpersoon is geboekt.
Voor de toekomst: of een pakketreis boeken of je vakantie direct bij de aanbieder boeken. Dus vliegreis bij de vliegmaatschappij, hotel/camping/vakantiehuis direct bij de receptie of eigenaar. Adressen en telefoonnummers zijn in het algemeen wel te vinden op de eigen website of op de site van de toeristendienst ter plekke.
Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix
Wachten denk ik? Als ik het goed heb, zijn zij formeel tussenpersoon, en sluizen zij jouw betaalde bedrag, minus een percentage wat hun winst is, door naar Lufthansa. Met hén zal je volgens de voorwaarden etc, ook de daadwerkelijke overeenkomst hebben, en bij Lufthansa moet het geld wegkomen. Echter is dat een Duits bedrijf, wel met bovenliggende EU regels, maar met Tix als stroef werkend doorgeefluik.gerrit-jan.mulder schreef: ↑25 jan 2021 12:40In november 2019 heb ik bij www.tix.nl voor 3 personen een retourvlucht geboekt van Amsterdam naar Windhoek voor juli 2020.
In verband met de Corona toestanden zijn wij niet op reis gegaan. Vanaf die tijd hebben wij regelmatig om restitutie gevraagd. Elke keer weer reageerde Tix (als ze al regageerden) met de opmerking dat ze bezig zijn en dat (zo schrijven ze in hun laatste email van 07 december 2020) 'de aanvraag voor restitutie bij Lufthansa reeds in gang is gezet". Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen?
En even qua context, onze KLM heeft voor 1,5 miljard aan al geboekte tickets op de balans staan, en dat zal bij Lufthansa niet anders zijn. En zoveel geld hebben ze niet om zo even uit te keren zonder enorme hulppakketten, ze zijn niet voor niks zo'n fan van die vouchers.
gerrit-jan.mulder
vindt dit leuk
Re: Restitutie Lufthansa-vlucht van Tix
Als jij zelf hebt besloten om niet op reis te gaan, dan heb je vanuit Transavia geen recht op geld terug.
Mogelijk dat je (afhankelijk van de precieze situatie) bij je annuleringsverzekering terecht kan.
Mogelijk dat je (afhankelijk van de precieze situatie) bij je annuleringsverzekering terecht kan.