22 maart 2020 zouden ik en mijn medereiziger terugvliegen van Banjul (Gambia) naar Brussel. Deze vlucht werd echter op 19 maart geannuleerd door BA, dus moesten wij zelf maar zien hoe terug te komen.
Hierna veel gebeld en gemaild met BA, met als resultaat dat we amper wat terugkrijgen. (Zie de laatste mail die ik aan BA gestuurd heb)
Mijn vraag is of hier nog iets aan te doen is!
Laura Spoelder
Geachte heer/mevrouw,
Uw terugbetalingsregeling stelt mij (ticketnummer/boekingsreferentie NHDTAW) en mijn medereiziger xx
(ticketnummer/boekingsreferentie NFITET) zeer teleur! Op 19 maart 2020 ontvingen wij een mail van u, dat onze vlucht SN224 op 22 maart gecanceld was tot in ieder geval 19 april 2020 zonder ook maar enige mededeling hoe nu verder. Wij hebben gelukkig zelf een ticket via Tuifly kunnen regelen ( voor een veel te hoge prijs), maar Brussels Airlines heeft ons op geen enkele manier geholpen!
De kosten voor de tickets waren 2x €403,20 en 2x €voor een stoelreservering (gemaakt op 18 maart 2020! BA moest toen al hebben geweten dat de vlucht niet door zou gaan!
In totaal krijg ik nu dus €57, 84 terug . Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat we per ticket ook de helft van het basistarief en de internationale toeslag terug krijgen, te weten €164,50 ! Wij hebben nl. zelf niet geannuleerd, maar BA heeft dit gedaan! Zouden wij zelf geannuleerd hebben, dan zouden wij de terugbetalingsregeling snappen, maar dat is dus niet het geval! Nogmaals: B.A. heeft zelf geannuleerd!!! Ook de betaalde € 25,- voor de tweede stoel ontbreekt!
In Nederland heb ik verscheidene malen contact gehad met de klantenservice (09/06,07/07,11/09,04/11.25/11) en ook met uw Facebook klantenservice. Er werd mij gezegd (in juli) dat een voucher geven niet mogelijk was, omdat het om een enkele reis ging, dus stelde de medewerker van uw klantenservice teruggave voor. Ook de teruggave van het ticket van mevrouw xx kon via mijn mastercard verrekend worden. In een ander gesprek werd mij verzekerd het terug te betalen geld voor eind oktober op mijn rekening zou staan! En zo werden er dus allerlei beloftes gedaan!
Wij zijn dus zeer teleurgesteld in de afwikkeling van BA en verzoeken u om de door ons betaalde kosten voor de helft van het ticket, alsmede de kosten voor de stoelreservering voor mevrouw xx, zoals boven beschreven, alsnog te vergoeden!
Ik kom dan uit op een teruggave van 2x 164,50+ 57,84 (stoel en luchthaventaks ticket NFITET)=€386,84
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugbetaling ticket Brussels Airlines
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 jan 2021 14:48
Re: Terugbetaling ticket Brussels Airlines
Ik bekijk het zaak van 3 kanten;
Je vlucht is geannuleerd
Je hebt extra kosten moeten maken
Je hebt vertraging opgelopen
Als ik het zo bekijk, heb je recht om de extra kosten (nieuwe tickets) die je hebt moeten kopen. Ook kan je voor de vertraging een vergoeding eisen.
Zonder hulp krijg je van BA niks terug.
Afhankelijk van de precieze situatie kan je terecht bij 3 partijen
Reisverzekering
Rechtsbijstandverzekering of gespecialiseerde bedrijf (zoals airhelp, Euroclaim, aviclaim, wel wordt een aantal procent van de vergoeding ingehouden. Bij geen succes kost het je niks)
(Als BA zich beroept op overmacht (en ze kunnen dat bewijzen) dan krijg je minder of geen geld terug)
Je vlucht is geannuleerd
Je hebt extra kosten moeten maken
Je hebt vertraging opgelopen
Als ik het zo bekijk, heb je recht om de extra kosten (nieuwe tickets) die je hebt moeten kopen. Ook kan je voor de vertraging een vergoeding eisen.
Zonder hulp krijg je van BA niks terug.
Afhankelijk van de precieze situatie kan je terecht bij 3 partijen
Reisverzekering
Rechtsbijstandverzekering of gespecialiseerde bedrijf (zoals airhelp, Euroclaim, aviclaim, wel wordt een aantal procent van de vergoeding ingehouden. Bij geen succes kost het je niks)
(Als BA zich beroept op overmacht (en ze kunnen dat bewijzen) dan krijg je minder of geen geld terug)