Onderstaande mail verzonden aan Transavia.
Beste Customer service,
Ik wil mijn reservering met bovengenoemde boekingsnummer wijzigen. De reservering is voor 11 oktober 15.10 uur vertrek. Hierover heb ik vanmiddag, 9 oktober 15.15 uur gedurende meer dan 1 ½ uur met vier verschillende medewerkers gesproken. (dit is dus 48 uur voor vertrek)
Het was niet mogelijk mijn reservering te wijzigen en wel om de volgende redenen :
1. Transavia: Dit kan niet, want het kan maar tot 72 uur voor vertrek.
Ik: Euh….. maar in jullie eigen algemene vervoersvoorwaarden waar jullie in mijn boeking naar verwijzen staat dat dit tot 2 uur voor vertrek bij het call centre én online kan.
Transavia: Ja, u heeft gelijk, ik heb het opgezocht, maar toch kan het niet.
2. Transavia: Het kan niet omdat wij geen geld aannemen.
Ik: Dat hoeft ook niet, dan wijzig ik online.
Transavia: Dat kan niet want het is binnen 72 uur voor vertrek.
Ik: Dat kan wel, u zegt net dat u het leest in uw eigen voorwaarden!
3. Transavia: U kunt niet meer wijzigen want u heeft een stoel gereserveerd en bent ingecheckt.
Ik: Een stoel reserveren is niet inchecken, en daarbij, inchecken kan pas 30 uur voor vertrek, dus onmogelijk dat ik al ben ingecheckt.
4. Transavia: Ja, ik begrijp u, maar het kan niet,
5. Ik: Dan wil ik graag uw supervisor spreken.
Transavia: Ik kan u niet doorverbinden. Ik heb al met hem/haar gesproken en dit is het antwoord. En toen : ik MAG u niet doorverbinden!
6. Ik: Maar ik wil mijn vlucht wijzigen!
Transavia: Dan moet u maar naar de luchthaven gaan, daar kan de vlucht misschien gewijzigd worden.
Ik: Pardon? Naar de luchthaven gaan om mijn vlucht te wijzigen? Wanneer leven we? 1960 of zo? Ik kan toch online reserveren dan kan ik toch ook online wijzigen?
Transavia: Nee, u moet maar naar de luchthaven gaan.
7. Ik: maar ik wil mijn vlucht wijzigen. Mijn moeder ligt op sterven en ik heb helemaal geen tijd om naar de luchthaven te gaan!
Transavia: nou, ik kan u de luchthaven belasting teruggeven. Als u annuleert.
Ik: IK WIL NIET ANNULEREN, IK WIL WIJZIGEN!!!!!
En ik wil graag weten of dat kan, dan kan ik met mijn man overleggen wanneer we wel kunnen gaan.
Transavia: ik kan een uitzondering maken en toch telefonisch wijzigen, maar dan moet u NU METEEN laten weten waar en wanneer u gaat.
Ik: Ik heb u toch aan het begin van het gesprek gezegd dat ik dat moet bespreken, ik kan dat nu niet zeggen.
Kortom: Niks is mogelijk, Transavia komt haar eigen voorwaarden niet na en probeert je van het kastje naar de muur te sturen. Als je aangeeft dat er een overeenkomst is tussen Transavia en jezelf, beaamen ze dat, maar ‘kunnen/mogen/durven’niks te doen of te zeggen.
Hoe klantonvriendelijk wil je het hebben.
En dit bij vier verschillende medewerkers, twee van het call centre en twee van de service desk. Elke medewerker beaamt dat het niet klopt, maar wil zich nergens over uitlaten of op vastleggen. Conclusie: Transavia en ik sluiten een overeenkomst. Transavia stelt de voorwaarden, ik ga akkoord. Vervolgens wil ik Transavia aan haar eigen voorwaarden houden, maar dan zijn de voorwaarden plots anders en houdt Transavia zich niet meer aan haar eigen voorwaarden.
Dus : ik wil mijn vlucht wijzigen, ben binnen de door Transavia gestelde termijn van 2 uur voor vertrek en ben nog niet ingecheckt. Hoe moeilijk kan het zijn??? Geen supervisor/mentor die mij te woord wil staan. Iedereen verschuilt zich achter het call centre. Triest! Hoe gaat Transavia dit oplossen? Als bijlage mijn boekingsbevestiging en Transavia’s Algemene Vervoersvoorwaarden zoals die op 9-10-2017 op internet te vinden zijn. Deze geven duidelijk aan dat er tot 2 uur voor vertrek gewijzigd kan worden.
Ter informatie: een kopie van deze mail is tevens naar Kassa, Radar en mijn Rechtsbijstandverzekering verzonden.
Ik verzoek u binnen drie werkdagen op deze mail te reageren.
[Persoonlijke gegevens verwijderd]
Belangrijke informatie over uw vlucht
• Vermelde tijden zijn lokale tijden.
• Transavia heeft als uitgangspunt dat het uw eigen verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat u in
het bezit bent van de vereiste identiteitsbewijzen/reisdocumenten voor uw bestemming(en).
• Zorg ervoor dat u op tijd op de luchthaven en ingecheckt bent. Op Amsterdam (Schiphol) kunt u
inchecken vanaf 3 uur tot 40 minuten voor vertrek.
• Zorg ervoor dat u op tijd op de luchthaven en ingecheckt bent. Op Paphos (Cyprus) kunt u inchecken
vanaf 2 uur tot 40 minuten voor vertrek.
• U mag uw ruimbagage over maximaal 5 stuks verdelen. Neemt u meer dan 32 kg mee? Zorg er dan wel
voor dat u dit over minimaal 2 stuks verdeelt.
[Persoonlijke gegevens verwijderd]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 okt 2017 21:55
Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
- Bijlagen
-
- algemene vervoersvoorwaarden transavia 09-10-2017.pdf
- (529.83 KiB) 119 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
Ik neem aan dat u wel voor het max tarief heeft geboekt en betaald en niet voor het basis- of plus tarief? Alleen dan kunt u namelijk wijzigen.
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
Het is slimmer om deze vrouw te helpen met een goed antwoord, zij is van goede trouw. Het is mogelijk en ze willen een uitzondering maken en grijp dus deze kans, bespreek met je man welke dag het beste uitkomt met eventueel 2 andere data`s.
Bel dan weer op en leg uit dat je de datum weet en kan wijzigen en of dat direct kan gebeuren, actie!
Bel dan weer op en leg uit dat je de datum weet en kan wijzigen en of dat direct kan gebeuren, actie!
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
[Persoonsgegevens verwijderd]
Ook hoop ik dat mevrouw wel onder de goede naam geboekt heeft, ze schrijft onder een andere naam dan waar het ticket blijkbaar op geboekt staat.
Ook hoop ik dat mevrouw wel onder de goede naam geboekt heeft, ze schrijft onder een andere naam dan waar het ticket blijkbaar op geboekt staat.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door moderatie
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
Er blijkt dus wel wat mogelijk te zijn. Alleen: als je iets wilt wijzigen, zul je met een alternatief moeten komen. Je zult moeten weten wat je wil. En dat weet je dus nog niet. Wat je nu in feite wil doen is de huidige vlucht cancelen en het ticket voor onbepaalde tijd in het luchtledige laten hangen. Dat zal niet gaan. Zonder nieuwe datum kan de maatschappij gewoon niks.MarjoleinLouman schreef: Transavia: ik kan een uitzondering maken en toch telefonisch wijzigen, maar dan moet u NU METEEN laten weten waar en wanneer u gaat.
Ik: Ik heb u toch aan het begin van het gesprek gezegd dat ik dat moet bespreken, ik kan dat nu niet zeggen.
Kortom: Niks is mogelijk,
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
U wilt de vlucht wijzigen maar weet niet wanneer u dan wilt gaan vliegen?
En dan ligt het aan Transavia?
Beter eerst beslissen wanneer u wilt vertrekken en dan bellen.
En dan ligt het aan Transavia?
Beter eerst beslissen wanneer u wilt vertrekken en dan bellen.
Re: Vlucht wijzigen bij Transavia onmogelijk, wat kan ik doen?
U wilt feitelijk uw vervoersovereenkomst eenzijdig ontbinden en een nieuwe overeenkomst aangaan. Uit uw relaas blijkt niet dat u uw vlucht hebt geboekt tegen het Max tarief. Er van uit gaande dat u uw ticket tegen het basistarief hebt gekocht, hebt u weliswaar recht om uw boeking tot 2 uur voor vertrek van uw vlucht te wijzigen, maar alleen als het de correctie van een naam, een spelfout of een geboortedatum betreft. U wenst echter een geheel níeuwe overeenkomst, zonder dat u voor die optie hebt betaald. U hebt kennelijk ook geen annuleringsverzekering afgesloten, terwijl zo'n verzekering bij uitstek is bedoeld voor de situatie waarin men, zoals u, wordt geconfronteerd met een stervend familielid. Conclusie: u kunt geen aanspraak maken op wijziging van uw vlucht. U mag slechts hopen op coulance van Transavia.