LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zonder aankondiging annulering door Corendon
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 feb 2020 20:26
zonder aankondiging annulering door Corendon
Op 27 december 2019 zomervakantie geboekt bij Corendon. Aanbetaling moest voor 18 februari 2020 voldaan zijn.
Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd (dit bleek echter pas op 19 februari na bericht van Corendon ontvangen te hebben dat zij de vakantie heeft geannuleerd!!!). C.cardmaatschappij heeft ons niet ingelicht dat betaling niet gelukt zou zijn. Daarbij heeft Corendon ons ook niet gemeld geen betaling te hebben ontvangen. Creditcardmaatschappij ICS geeft aan dat de consument zelf verantwoordelijk is om te controleren of een betaling is gelukt...
Corendon had dus direct geannuleerd en wil ook nog eens € 619 annuleringskosten. Na klacht gemeld te hebben, kúnnen ze de reis opnieuw boeken, echter nu tegen meerkosten. Niet mee akkoord uiteraard. Nu geeft Corendon aan: OF € 619 annuleringskosten betalen OF de meerkosten ad € 188.
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd (dit bleek echter pas op 19 februari na bericht van Corendon ontvangen te hebben dat zij de vakantie heeft geannuleerd!!!). C.cardmaatschappij heeft ons niet ingelicht dat betaling niet gelukt zou zijn. Daarbij heeft Corendon ons ook niet gemeld geen betaling te hebben ontvangen. Creditcardmaatschappij ICS geeft aan dat de consument zelf verantwoordelijk is om te controleren of een betaling is gelukt...
Corendon had dus direct geannuleerd en wil ook nog eens € 619 annuleringskosten. Na klacht gemeld te hebben, kúnnen ze de reis opnieuw boeken, echter nu tegen meerkosten. Niet mee akkoord uiteraard. Nu geeft Corendon aan: OF € 619 annuleringskosten betalen OF de meerkosten ad € 188.
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Maar hij ligt toch ook buiten de macht van Corendon, u heeft niet conform de overeenkomst de betaling verricht en conform de overeenkomst is deze nu geannuleerd. Waarom zou Corendon de dupe moeten worden van uw nalatigheid om te betalen? (los of u vind dat dit buiten uw schuld lag, het ligt zeker buiten de schuld van Corendon).Cor zonder Don schreef: ↑20 feb 2020 20:36Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Ik heb ook enkele reizen via Corendon geboekt en betaald via de creditcard. Na een betaling komt binnen een minuut een mail binnen dat de betaling gelukt is. Als je niet betaald krijg je natuurlijk geen bericht. Corendon kan niet weten dat de bank de betaling weigert. Ze sturen blijkbaar geen waarschuwing. Ik betaal altijd twee dagen eerder. Corendon heeft in mijn ogen niets verkeerd gedaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
U mag zelf de betaalvorm kiezen en de voorwaarden en niet controleren of een betaling is uitgevoerd valt onder Uw eigen verantwoording. Dus nu €188,- betalen, anders word het nog duurder met annuleren.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Hoezo ligt de annulering buiten jullie macht? En hoezo is dit eenzijdig vanuit Corendon gedaan? Je weet dat je voor een bepaalde datum een betaling aan Corendon moet doen. Je hebt dat anderhalve maand de tijd voor. Het is jouw verantwoordelijkheid om er op te letten dat de betaling ook voor die tijd geschiedt. Als Corendon vervolgens niet op tijd de betaling binnen krijgt, dan is dat toch echt jouw verantwoordelijkheid en zijn de gevolgen ook je eigen verantwoordelijkheid.Cor zonder Don schreef: ↑20 feb 2020 20:36
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
juliomariner
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Bij zo’n beetje elk bedrijf krijg je het bericht dat een reservering pas definitief is na het betalen van de (aan)betaling voor een bepaalde datum. Vanaf dat moment ligt de bal bij de consument. Het is dan uw taak om zorg te dragen dat de betaling ook gedaan is. Bij Cor komt de melding dat u zich niet aan de overeenkomst gehouden hebt en dan volgt annulering.
Als u echt overtuigd bent dat de schuld niet bij u ligt, dan moet u naar diegene gaan die wel schuldig is en die aansprakelijk stellen voor de kosten. Dus naar ABN AMRO en vragen waarom de betaling niet gelukt is. Als blijkt dat daar de fout ligt kunt u daar ook de extra kosten claimen. Maar ondanks alles ligt bij u de verantwoordelijkheid en de controle op de betaling.
Als u echt overtuigd bent dat de schuld niet bij u ligt, dan moet u naar diegene gaan die wel schuldig is en die aansprakelijk stellen voor de kosten. Dus naar ABN AMRO en vragen waarom de betaling niet gelukt is. Als blijkt dat daar de fout ligt kunt u daar ook de extra kosten claimen. Maar ondanks alles ligt bij u de verantwoordelijkheid en de controle op de betaling.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Aangezien TS hier geen gelijk krijgt zullen we hem wel niet weer zien.
@Flonsflons welke vergoeding had u in gedachten: minimaal de reis gratis en € 2.000,00 smartegeld?
@Flonsflons welke vergoeding had u in gedachten: minimaal de reis gratis en € 2.000,00 smartegeld?
Theotrucker
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Jammer dat Cor, zónder Don deze reis heeft geboekt , dáárom is het fout gegaan natuurlijk .
Ik zou voor die € 188 méérkosten gaan , anders bent u € 619 kwijt.
Voortaan direct kijken of de overboeking is gelukt.
Ik zou voor die € 188 méérkosten gaan , anders bent u € 619 kwijt.
Voortaan direct kijken of de overboeking is gelukt.
pieterenien
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Een neutje op of een lollige bui?fonsflons schreef: ↑21 feb 2020 12:29Ik ben het niet met bovenstaande reacties eens. Ik vind het volkomen normaal dat een klant geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor zijn eigen fout en dat alle daardoor ontstane kosten voor rekening van anderen zijn. Voor de ergernis vind ik een dikke schadevergoeding ook terecht. Gewoon omdat het kan.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
U laat het ook wel tot op het laatste moment aankomen met uw betaling. Op de 14e betalen met creditcard voor een factuur die uiterlijk de volgende werkdag betaald moet zijn. Voor de 18e betekent in mijn ogen tenminste dat de betaling uiterlijk op de 17e binnen moest zijn, een maandag, en u betaalt op die vrijdag. En het dan gek vinden dat de communicatie hierover niet tijdig is, waardoor uw reis geannuleerd is.
Dat een betaling van bankrekening naar bankrekening tegenwoordig in een muisklik is geregeld, betekent niet dat een overboeking middels creditcard dezelfde voorwaarden kent. Daarnaast is en blijft het gewoon uw verantwoordelijkheid om die betaling te doen. Heeft de bank ook nog aangegeven waarom de betaling geweigerd is?
Dat een betaling van bankrekening naar bankrekening tegenwoordig in een muisklik is geregeld, betekent niet dat een overboeking middels creditcard dezelfde voorwaarden kent. Daarnaast is en blijft het gewoon uw verantwoordelijkheid om die betaling te doen. Heeft de bank ook nog aangegeven waarom de betaling geweigerd is?
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
- Locatie: Sluis
- Contacteer:
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Ik heb zo het idee dat je creditcard limiet al was bereikt..Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
ZELF beter opletten, niet Cor noch Don zijn verantwoordelijk voor een mislukte betaling!!!
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
En zijn internetlimiet blijkbaar ook...Bram Bonnewel schreef: ↑26 feb 2020 13:51Ik heb zo het idee dat je creditcard limiet al was bereikt..Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd
Erthanax
, Bram Bonnewel
en Aygulf
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1286
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Wat zijn dat toch voor absurd domme klachten? Je betaald iets, maar controleert vervolgens niet of het daadwerkelijk afgeschreven is, en als het dan fout loopt en je wordt, geheel volgens de regels waar je mee accoord ging toen je boekte, aangeslagen voor de annuleringskosten maak je een domme naam aan en komt een keer klagen hier. Je bent gewoon een sukkel als je iets duurs koopt, en vervolgens niet door hebt dat de betaling niet is gelukt, door wiens schuld dan ook, klaar.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
De titel klopt ook niet, want Corendon heeft het gewoon aangekondigd toen men de uiterste betaaldatum doorgaf.