LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia en het consumentenrecht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moha

Transavia en het consumentenrecht

Ongelezen bericht door Moha »

Een maand gelden, op 18 december 2002 heeft Transavia geweigerd ons (3 gezinsleden te vervoeren). Volgens hen omdat wij 'te laat zouden zijn', volgens ons wegens overboeking en traagheid van personeel (wij stonden 1 uur voor vertrek in de rij). Transavia stuurde ons naar huis en verklaarde ons tickets ongeldig. Protest leverde niks. Er is geen geschillencommissie waar we terecht kunnen. Wij moeten naar de kantonrecht maar deze verwijst eerst naar de deurwaarder. Deze vraagt € 400,- voorschot. Mensen die een geschil met Transavia krijgen weten dus wat hen te wachten staat. Wij vinden het ook schandalig dat Transavia niet aangesloten is bij een geschillencommissie Passagiers vallen ten prooi van de wellikeur van de zogenaamd 'klantenservice'.

Tessa

Re: Transavia en het consumentenrecht

Ongelezen bericht door Tessa »

mijn ervaringen met de klantenservice van Transavia zijn heel positief, mijn ervaring is dat er geen sprake is van willekeur, ik vind het heel normaal dat als een passagier te laat is dat daar het vliegtuig niet op wacht, de incheck moet op tijd sluiten anders loopt iedereen vertraging op.

reisadviseuse

Ongelezen bericht door reisadviseuse »

er wordt niet voor niets aangeraden 2 uur van te voren op de luchthaven aanwezig te zijn!!

Moha

Ongelezen bericht door Moha »

4 maart 2003
De directie van Transavia heeft nu begrip voor onze klacht en heeft ons uitgenodigd voor een gesprek. Dat stellen wij uiteraard zeer op prijs. Wij hebben nu alle vertrouwen om een opslossing te vinden en het vertrouwensbreuk volledig te herstellen, daar wij tot 18 december 02 nooit vervelende ervaringen met Transavia hebben meegemaakt. Dat de directie onze klacht series neemt is een teken dat ze Transavia vastberaden is door te gaan als gerenomeerde bedrijf.

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Hoe is het afelopen?

stanley

Ongelezen bericht door stanley »

ik vind het belachelijk dat transavia allemaal aanbiedingen de lucht in stuurt van bijvoorbeeld voor 59 euro naar malaga
ik probeer het al maanden van te voren te boeken maar elke keer als ik dan een datum invoer is er geen stoel te krijgen voor dat geld

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een gedoe... ik hoop dat het goed komt voor jullie.. maar wat ik niet snap en daar erger ik me nou zo aan.... sommige mensen presteren het om een uur tot 50 minuten van te voren aanwezig te zijn, terwijl bekend is dat je meestal 2 uur van tevoren aanwezig moet zijn! Als er dan iets fout gaat is het ach en wee en is de vliegmaatschappij de schuldige en is alles opeens verpest. Als je netjes 2 uur van te voren aanwezig bent is er niets aand e hand..

Ik snap dat niet he, je weet dat je gaat vliegen en er kan altijd wat gebeuren door omstandigheden... zorg dan gewoon dat je er op tijd bent!!

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Beste Stanley...

Die prijzen zijn "vanaf prijzen" en gelden dus niet voor alle beschikbare stoelen. De prijs stijgt al snel als er al een aantal stoelen verkocht zijn. Die prijs hangt ook sterk af van de animo die er is voor de betreffende vlucht. Boek je dus in een periode dat zo'n beetje half nederland aan de costa's wil zitten dan kun je die "vanaf prijs" wel op je buik schrijven.
Maar niet getreurt, ze doen ook regelmatig stoelen op het laatste moment in de aanbieding maar dan moet je er wel snel bij zijn.

Gesloten