TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Men leest niet, en weet blijkbaar ook niet meer hoe men heet.
Als je niet zelfstandig een formulier kunt invullen, ga dan naar een reisbureau.
Als je niet zelfstandig een formulier kunt invullen, ga dan naar een reisbureau.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Als dat gebeurt dan zal het personeel je helpen voor zover ze kunnen. Maar als ze je niet meer kunnen helpen, bijvoorbeeld omdat je bewusteloos bent geraakt na de val en ze je niet kunnen vinden, dan houdt het vrij snel op.J. Deltoer schreef: ↑25 okt 2023 12:44Dus als ik een cruise boek en ik flikker overboord omdat ik door eigen fout te dicht bij de rand stond hoeft niemand van het personeel mij te helpen want personeel kost geld.
Als je familie dan achteraf gaat klagen dat het schip geen helicopter aan boord heeft om naar drenkelingen te kunnen zoeken, dan zal die bot vangen. Ergens is een grens wat men wel en wat men niet kan op een cruise schip.
Hier is het probleem dat er last minute gebeld moet worden vanuit het reisburo naar de vliegtuigmaatschappij om aanpassingen te doen terwijl de klant al bij de check-in balie staat. Alle eerdere waarschuwingen tijdens het boekingsproces en bij het beschikbaar stellen van de reispapieren waren niet aan de klant besteed. TUI is daar niet op ingesteld. Hun klantenservice kan dit niet aan.
NeoDutchio
en bupaul
vinden dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?sluijs schreef: ↑24 okt 2023 13:03Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Kijk maar eens naar de boekingsprocedure, dan zie je snel genoeg waarom dit onjuist is.Smokey20 schreef: ↑25 okt 2023 13:03TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?sluijs schreef: ↑24 okt 2023 13:03Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.
bupaul
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Dat kan niet kloppen. Ik boek regelmatig bij TUI dus ik ken het boekingsproces. Ik heb net in mijn emails gekeken en van elke boeking ontvang je het volgende bericht:Smokey20 schreef: ↑25 okt 2023 13:03TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?sluijs schreef: ↑24 okt 2023 13:03Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.
Je E-tickets staan klaar van je boeking met nummer abc20001xyz
Download je E-tickets op Mijn TUI
Met je boekingsnummer abc20001xyz, achternaam en vertrekdatum xx/xx/20xx log je gemakkelijk in op je persoonlijke Mijn TUI account via https://www.tui.nl/mijntui. Daar kan je altijd en overal (op computer, tablet en mobiele telefoon) je boeking bekijken en je E-tickets downloaden.
Let op! Controleer voor de zekerheid alle gegevens en de definitieve vertrek- en aankomsttijden op de E-tickets. Deze tijden kunnen veranderd zijn na je boeking.
Als de naam op de E-tickets correct staat, dan stond die naam ook correct bij het inchecken danwel bij de gate.
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Mwoh... ik heb bij Univé een tijd onder andere de reisverzekeringen gedaan. Geloof me: als iemand belde dan regelden we de polis ter plekke. En de meesten belden ook. Je hebt de klant toch al aan de lijn, even de gegevens invullen, indien nodig de polis mailen, en het postexemplaar printen en in de envelop. Paar minuutjes werk, klant blij.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Het was wat anders met die vrouw die een reisverzekering voor haar dochter wilde afsluiten die met een gebroken been of zo in het buitenland zat. Die moest toch maar een andere oplossing zien te vinden.
bupaul
, J. Deltoer
, Erthanax
en Alex E
vinden dit leuk
-
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Dit dus. Dat jij als bedrijf voor een betalende klant niet een heel klein ietsiepietsie moeite wil doen (en hoeft niet eens gratis, is nergens beweert) voor een gemaakt foutje, staat in geen verhouding met de enorme schade die optreedt bij die klant. Is hier niet sprake van een beginsel van proportionaliteit?
Alex E
, witte angora
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.Dirkie schreef: ↑25 okt 2023 14:58Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.NeoDutchio schreef: ↑25 okt 2023 12:02Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Dus beter niet meer bij het grote TUI boeken, want de service als je een foutje maakt is nog minder dan bij een kleine prijsvechter
Alex E
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Of wel, maar gewoon opletten.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3454
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Bij online een reis boeken waarvoor paspoort gegevens noodzakelijk zijn is het zaak om het paspoort bij de hand te hebben en de naamgegevens die in dat paspoort staan exact over te nemen.
Een roepnaam is vaak niet de eerste naam die in het paspoort staat en bij de boeking werd wel om de eerste naam gevraagd en dus niet om de roepnaam.
Naamswijzigingen kunnen nog wel voor dat de reis aanvangt doorgevoerd worden maar als je voor de incheckbalie staat is het niet meer mogelijk en kan TUI in dit geval het vliegticket ook niet meer wijzigen al zou TUI dat ook willen want er moet een gewijzigd vliegticket aan gemaakt moeten worden die voor zowel de heen en terugvlucht geldig is.
TUI kan niet verantwoordelijk voor nalatigheid van de reiziger gehouden worden als die reiziger zelf foutieve paspoort gegevens bij het boeken invult en niet tijdig corrigeert.
Een roepnaam is vaak niet de eerste naam die in het paspoort staat en bij de boeking werd wel om de eerste naam gevraagd en dus niet om de roepnaam.
Naamswijzigingen kunnen nog wel voor dat de reis aanvangt doorgevoerd worden maar als je voor de incheckbalie staat is het niet meer mogelijk en kan TUI in dit geval het vliegticket ook niet meer wijzigen al zou TUI dat ook willen want er moet een gewijzigd vliegticket aan gemaakt moeten worden die voor zowel de heen en terugvlucht geldig is.
TUI kan niet verantwoordelijk voor nalatigheid van de reiziger gehouden worden als die reiziger zelf foutieve paspoort gegevens bij het boeken invult en niet tijdig corrigeert.
bupaul
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Zeker. In voorkomende gevallen neem ik daar dan ook graag de verantwoordelijkheid voor.J. Deltoer schreef: ↑25 okt 2023 15:15Iedereen kan vouten maken, mogelijk zelfs u.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32513
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog. Onze afdeling inderdaad niet zozeer, maar andere afdelingen juist wel. Dan lagen de aanvragen 's ochtends gewoon op de stapel. We hoefden het enkel nog in te voeren in het systeem.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Zelfs met 12 openingsuren op werkdagen is het bedrijf nog nog maar iets meer dan 1/3e van alle wekelijkse uren bereikbaar, namelijk 35,7%.witte angora schreef: ↑25 okt 2023 19:23Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog. Onze afdeling inderdaad niet zozeer, maar andere afdelingen juist wel. Dan lagen de aanvragen 's ochtends gewoon op de stapel. We hoefden het enkel nog in te voeren in het systeem.
En dan kan er dus gewoon niets voor de klant geregeld worden tijdens die uren.
Het 24/7 noodnummer voor problemen tijdens de reisis waarschijnlijk uitbesteed aan een organisatie als SOS International en die medewerkers kunnen dan dus niets doen met fouten op tickets.
bupaul
vindt dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Unive is geen reisbureau, TUI wel. En de zondagen zijn ze ook niet open. Je komt echt niet verder dankdienst 1/3e.witte angora schreef: ↑25 okt 2023 19:23Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog.
bupaul
vindt dit leuk
Lady1234
en DeZevendeHenk
vinden dit leuk
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Jammer dat het maar éénderde is.
Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket
Hahaha mooi hoe een te snel getypte “dan die” tot dit soort reacties kan leiden