LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Laurent: De PTT bestaat al vele jaren niet meer. Is niet eens meegegaan de 21e eeuw in.

Ik kreeg vanmorgen ook een telefoontje van zo'n juffrouw. Toevallig zat ik net de verhalen hierover te lezen, en ik begon haar de vragen te stellen over vooral dat abonnement waar zij niet over repte.

Sorry meneer, zei ze: u hebt een prijs gewonnen, en u zou blij moeten zijn, en nog meer van die blabla. Ook kreeg ik van haar geen antwoord op de vraag door welke internet-enqute ik mijn telefoonnummer dan heb achtergelaten. Ik doe namelijk alleen mee aan die enquetes met telefonische gegevens die niet kloppen. Om geen onbekenden op te zadelen met ellende, vul ik na de 06 altijd een reeks nullen in, dat slikt het systeem kennelijk.

Mevrouw was niet blij met zoveel weerwoord.

tineke05
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door tineke05 »

om even door te gaan over de vakantie kaart,

ik ben zelf een (EX) mederwerken van cendris bcs te leeuwarden
en heb op verschillende projecten gewerkt en ook op de VAKANTIEKAART

die verkantie kaart is een grote oplichters bende !!!!
( .... wij moesten mensen bellen, en hun vertellen dan ze geselecteerd waren vanwegen het wk voetball, en dat ze darom een vakantiekaart (gratis) krijgen, maar ze moeten wel EENMALIG 2,95 euro verzendkosten betalen. terwijl deze mensen niet eens weten dat ze na officile 4 weken 4 vakantiewaardebonnen krijgen t.w.v. 15 euro p stuk
dus 4x 15euro = 60 euro !!! . . .

mensen denken dus dat ze eenmalig 2,95 euro betalen ....
maaaaaaaar betalen dus 60 euro !!!! na 4 weken ....
als er mensen zijn die NA die PROEFTIJD van 4 weken niet opzeggen,
wat dus niet ACTIEF gecomminuceerd word, in het verhaal, zitten ze daar meteen aan vast... de team leiders vertellen ook dat :
het aanbod best wel wat (agressief) mag worden aangeboden ...
en de doelstelling is 1sale p uur ....... nou beste mensen, dan weet je het toch ook zelf wel of niet dan ... zelfs de klant (vakantiekaart) zelf
gaven dat aan tijdens bepaalde trainingen !!!

ik heb gewoon 1 tip voor iedereen en dat is

BEGIN NIET AAN DEZE ONGELOVELIJKE ROMMEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

M.V.G (ex mederwerker vakantiekaart.nl/cendris bsc

owwwja de vakantie kaart is niet alleen via Email / Cendris bsc
maar ook de veronica gids beld je op maar dan 10euro goedkoper ...
maar ja .... als nog gewoon NIET doen !!!!


M.V.G !!!!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

Tineke succes verder, jouw bold knop stond aan ????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als een firma al op deze manier te werk gaat, dan deugt het toch al voor geen meter?

PCG
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2006 13:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door PCG »

@ Tineke 05
Volgens mij hebben/hadden jullie gewoon een slechte projectmanager. Want volgens mij klopt het niet als je de opdracht krijgt om maar niet alles te zeggen zie:

bericht van 19 April van 'een annonieme callcenter agent'


Een standaard script die wij moeten voorlezen is als volgt:


Goedemiddag... U spreekt met ... van de vakantiekaart. Is de heer of mevrouw... aanwezig?

Fijn dat ik u tref, ik heb namelijk goed nieuws voor u; ik mag u een vakantiekaart aanbieden!

Dat komt, omdat u weleens iets gekocht heeft bij (postorderbedrijf) Neckerman. Kan dit kloppen?

Met de vakantiekaart krijgt u korting op alle vakanties die er zijn, voor iedereen die met u meegaat en voor de rest van uw leven.. Klinkt mooi toch?

als u op vakantie gaat, met hoeveel personen gaat u dan meestal?
Goed dat u een vakantieganger bent, want dan is de vakantiekaart echt iets voor u!


Ik zal u kort uitleggen hoe simpel het werkt. U ziet ergens een reis. Dat kan bij D-reizen, in de reisgids of op het internet zijn, het maakt niet uit waar!. U boekt de reis via onze site www.vakantiekaart.nl en bovenop de prijs die u eerder zag, inclusief alle toeslagen krijgt u nu 5% extra korting. En met 5% korting scheelt dat al gauw zo'n 100 euro per vakantie... En dit bedrag kan alleen maar oplopen!!
Tijdens de vakantie moet u wel zelf mee.. Maar dat lijkt mij geen probleem toch?


Speciaal omdat ik u nu bel, mag ik u de vakantiekaart ter kennismaking gratis aanbieden voor een periode van 4 weken. U betaalt enkel de verzendkosten van 2.95
U kunt dan rustig kijken of het iets voor u is. Als u dan denkt: "dit wil ik hebben", dan krijgt u na die 4 weken levenslang de vakantiekaart voor een eenmalig bedrag van 50 euro.
Maar maakt u zich geen zorgen, want die 50 euro krijgt u meteen terug in de vorm van 4 vakantiewaardebonnen van ieder 12.50..
Zoals u merkt is de vakantiekaart nu dus in wezen gratis en om dan te kijken of goedkoper reizen u bevalt, kunt u eerst gaan kennismaken.

Meneer/Mevrouw mag ik OOK u de proefkaart toesturen?

BramJ
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door BramJ »

Pieter van Dijk werkt blijkbaar bij deze oplichters!!! Hij komt met allerlei onzin, WAAROM BESTAAT HET ADRES NIET VERMELD OP DE SITE WWW.VAKANTIEKAART.NL ???? WAAROM EEN DUUR 0900 NUMMER WAAR JE HEEN MOET BELLEN??? WAAROM STAAN ZE NIET VERMELD BIJ DE KVK ???? WAAROM MOET JE TELEFONISCH TOEZEGGEN OF JE DE KAART WILT (ONDER EEN SOORT DWANG WAARIN ALLES WORDT OPGENOMEN??) Mensen die er nu nog intrappen??? Pieter (schuilnaam uiteraard) ga je nuttig maken, en werk gewoon voor je centen!!

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

en als iedereen hier eens leest voor hij of zij reageerd??
Mensen weten niet eens hoe het in elkaar zit! je betaald eenmalig 50 euro ,dus niet jaarlijks, geen abonnement, eenmalig 50 euro, dat wil zeggen dat als je een waardebon van 12,50 euro inleverd je 37,50 betaald hebt. Dat wil zeggen dat als je een boeking maakt van 750 euro je je kaart er al na een boeking uit hebt! dus 3 boekingen van 250 euro en dan heb je de kaart er ook uit.

0900 nummer staat op de site en kost 10 eurocent per minuut, dus niks duur nummer.....

ik word echt misselijk van sommige mensen hier! als je iets niet kent of niet begrijpt, maak het dan niet af!

Ik heb vorige week wederom geboekt via vakantiekaart, en wederom dikke korting (63,34 euro) deze keer gehad!

Nogmaals, als je het niet kent maak het niet af! En mensen als Tineke, ach ja...

dino1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2006 22:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dino1977 »

test
Laatst gewijzigd door dino1977 op 31 mei 2006 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

[verwijderd door de Moderator wegens onvoldoende onderbouwing]

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mr1, wat jij beweert, klopt niet.

Wanneer je geen gebruik maakt van een telefonisch aanbod, betaal je voor die kaart 99,95. Waar haal jij die 50 euro vandaan?

Een paar collega's hebben dus 2,95 betaald, en kregen na een week of 4 een afschrijving van 60 euro. Je krijgt dan wel die waardebonnen, maar als je alleen via hun kunt boeken, kun je niet profiteren van een last minute, je hebt geen vrije keuze, omdat er veel meer reisbureau's dan zij beweren niet met ze in zee willen gaan (lees voor reisbureau dus Tour-operator).

En een abonnement betekent dat je vaker te maken krijgt met ongewenste afschrijvingen. Hoewel ze blijven volhouden dat het echt eenmalig is.

Om de kaart er dus uit te halen, moet ik mijn complete vakantiepatroon aan hun gaan aanpassen, en veel duurdere vakanties boeken dan ik gewend ben. Daar pas ik voor.

Het is helemaal niet zo vrijblijvend als ze beweren dat het is.

Fosters
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2006 16:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Fosters »

Ondanks pogingen om die kaart op te zeggen is er bij mij vandaag 50 euro afgeschreven voor die waardebonnen. Ik wil dit terug laten draaien door de postbank. Maar ik weet het rekeningnummer van vakantiekaart niet. Ik heb namelijk nog geen afschrift gehad.

Heeft iemand voor mij het rekningnummer van vakantiekaart.nl?

Alvast bedankt

Sunnie!
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2006 16:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sunnie! »

Vandaag dus ook de vakantiekaart binnengekregen.
Begin er NOOIT aan, het is een grote oplichterij.
Mijn moeder werd gebeld dat ik zou hebben meegedaan aan enquete, heb ik NOOIT gedaan. Het is 2,95 verzendkosten en je betaald ALTIJD 50 euro aan die bonnen. Dus niets gewonnen of gratis.
Hebben we de medewerkers van Vakantiekaart gebeld, en die zouden het meteen anuleren. Heb daar zojuist ook een bevestiging van gehad.
Maar het mooie was, ik zat op de achtergrond te zeggen dat we anders Radar of Kassa wel eens zouden informeren, en toen waren ze ineens nieuwsgierig wie dat op de achtergrond zei.
Ga dus nooit in zee met deze mannen.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Niet te geloven, maar liefst 16 pagina's met bijdragen over een bedijf dat zeker niet zoveel aandacht waard is. Ja, ik heb het over Vakantiekaart.nl!

Wat me overigens wel opvalt is dat hier gisteren nog een citaat uit een contract van Vakantiekaart (danwel het callcenter) stond, maar vandaag bleek deze bijdrage verdwenen; erg jammer!

Om dan ook nog even een al dan niet zinnige bijdrage te leveren: de firma Vakantiekaart.nl is geen reisburo of touroperator maar een organisatie die in het leven is geroepen door een aantal kleinere reisburo's met als uiteindelijke doel om met zo min mogelijk moeite zo veel mogelijk boekingen binnen te halen.

Hoe men dit doet is makkelijk te verklaren: men geeft geen advies noch enige service! Het enige wat men doet is het maken van een boeking en om deze reden kan men ook korting geven.

De korting bedraagt dan vijf procent en dat is ongeveer de helft van het gemiddelde bedrag wat een reisburo aan het boeken van een reis zal overhouden. Nogmaals, dit kan men makkelijk doen want het enige werk zit in het inboeken van de reservering in het systeem van de een of andere reisorganisatie, iets wat zelfs een stagiare in luttele minuten kan doen!

Een boeking via Vakantiekaart levert dus in principe een reservering op via een erkend reisburo, bij een erkende reisorganisatie. Op zich is hier niets mis mee, maar de meer dan agressieve verkoopmethoden zijn op z'n zachtst gezegd nogal onbehoorlijk. Immers, men doet geen mededeling van alle voorwaarden en door de verplichte aankoop van waardebonnen schept men toch ook min of meer de verplichting om via Vakantiekaart.nl te boeken. Tal van reisorganisaties hebben enige moeite met deze verkoop-methoden maar voor hen is het moeilijk om dit te voorkomen/verbieden omdat de reserveringen via reguliere reisburo's worden gemaakt. Let wel, ook een reisorganisatie zit niet te wachten op vakantiegangers die zonder advies - voorbereiding -kennis van zaken op stap gaan want dit zal alleen maar teleurstellingen (en dus klachten) opleveren.

Voor alle mede-vakantiegangers nog een goed advies: voor een goed en gedegen advies ga je nog altijd het beste naar een reisburo in de buurt. Men heeft de tijd, geeft goede voorlichting en zoekt ook nog eens naar het beste (dus goedkoopste!) aanbod. Bij mijn laatste vakantie kreeg ik overigens de annuleringsverzekering gratis wat eigenlijk een korting van meer dan vijf procent is zonder dat ik ergens lid van hoefde te worden (ben wel al lang klant bij dit reisburo).

Wat ik trouwens ook wel zeker weet is dat tal van reisburo's tegenwoordig bereid zijn om over de totaalprijs van een reis te praten (het gaat niet zo goed in de reiswereld volgens mij) wat de mogelijkheid geeft om ook zonder lid te worden van de een of andere club een leuke korting te krijgen.

Kortom: Vakantiekaart.nl ... doe maar niet!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

Is dit niet de :D zoveelste herhaling van zetten ?

Fosters
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2006 16:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Fosters »

Sorry dat ik zo ongeduldig ben, maar ik zou heel graag het rekeningnummer van vakantiekaart willen weten.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ondanks pogingen om die kaart op te zeggen is er bij mij vandaag 50 euro afgeschreven voor die waardebonnen. Ik wil dit terug laten draaien door de postbank. Maar ik weet het rekeningnummer van vakantiekaart niet. Ik heb namelijk nog geen afschrift gehad.

Heeft iemand voor mij het rekningnummer van vakantiekaart.nl?

Alvast bedankt

Heb jij een mogelijkheid om online je betalingsverkeer te bekijken?

Mijnpostbank, of MijnRabobank, bijvoorbeeld? Zo snel mogelijk blokkeren, als je kan, is mijn advies, en allereerst dat bedrag van 50 euro laten storneren.

Als zij beweren dat die inhouding van 50 of 60 euro wat ik ook weleens hoor, rechtmatig is, dan laat ze maar eens over de brug komen met de bandopname waarin ze jou dat hebben gezegd.

Fosters
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2006 16:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Fosters »

Nee, ik ben ongeveer de laatste enderlander die nog geen gebruik maakt van internet bankieren, daarom nijn verzoek of iemand het rekeniningnummer weet, want zonder rekeningnummer kunnen ze het niet terug draaien bij de postbank.

Charlot
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2006 13:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Charlot »

pff.. Ik ben er ook ingetrapt.. heb 2x opgezegd, maar volgens vakantiekaart is het te laat.
Ze dreigen nu met een incassobureau, maar ik ga het echt niet betalen!
Maar ik heb ook geen zin om die extra kosten te betalen.. of kunnen ze helemaal geen incasso op me af sturen?? het is maar €50.
Ik weet niet wat ik moet doen, zal ik het gewoon dan toch maar over maken.. zoals ik al zei, het is maar €50,- maar ik wil helemaal geen gebruik maken van die rot kaart..
Ik lees ook wel meerdere reacties met dezelfde vraag, maar ik lees nergens meer hoe het uiteindelijk verder is gegaan.. hebben ze idd de extra kosten ook moeten betalen?
HELP? :(

MAXIEM

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag charlot,
pff.. Ik ben er ook ingetrapt.. heb 2x opgezegd, maar volgens vakantiekaart is het te laat.
Om je eventueel verder te helpen, vraag ik je om precies aan te geven hoe en wanneer (datum) je er ingetrapt bent en wanneer (data) en hoe je hebt opgezegd?

Vriendelijke groet, Paula. :?:

Charlot
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2006 13:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Charlot »

Ik heb 2 brieven verzonden, de eerste op 9 mei, maar die heb ik met mijn stomme hoofd niet aangetekend verzonden en de 2e brief (na tel.contact om te vragen of ze mijn opzegging al hadden ontvangen) heb ik 23 mei verzonden. Ik heb de brief op 26 april ontvangen met vakantiekaart, dus dat is de datum dat ie ingaat. Ik moest voor de 17e de opzegging verzonden hebben.. maar uiteraard zeggen ze dat ze niks hebben ontvangen voor die datum.
Dus denk ik dat ik het maar ga overmaken.. :x

Gesloten