kom ik weer terug op dat verhaal en bekijk dat ding van kasse ook eens wellicht dat dat je op andere gedachtes brengtstel je koopt een reis van 200 euro krijg je 10 euro terug... moet je nog 5x gaan om het eruit te krijgen... mis je 10 jaar 100 (220,-- gulden) euro....koop ik op vakantie wel een paar glaasjes (bier) meer voor
of je koopt hem via een telefonische actie ben je nog 62 euro kwijt moet je de eerste 6 jaar van de vakantie 60 euro missen... is toch nog ongeveer 120 gulden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantiekaart
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
En dan de korting. Vakantiekaart geeft aan met “bijna” alle touroperators samen te werken en daarmee 95% van de markt te dekken. Je zoekt een reis uit bij een touroperator, vervolgens vraag je exact dezelfde reis aan via de site van Vakantiekaart en deze zorgt ervoor dat de reis via een van de twintig aangesloten reisbureaus voor jou wordt geboekt. Voor dezelfde prijs als die van de touroperator, maar dan met 5% korting. Klinkt aantrekkelijk! En mocht je nou een reis hebben uitgezocht bij een touroperator die niet samenwerkt met Vakantiekaart, dan nog belooft de organisatie dat hun aanbod minstens even aantrekkelijk, zoniet scherper zal zijn.
Helaas was dat niet het geval bij Rutger van de Burgt. Hij zag een reis bij Vacansoleil en probeerde dezelfde reis via Vakantiekaart.nl te boeken. De prijzen van Vakantiekaart bleken echter 8% hoger dan die van Vacansoleil! Dat was heel wat anders dan het beloofde scherpe prijs met daaroverheen nog eens een korting van 5%. Hij besloot de reis niet via Vakantiekaart te boeken, “Ik vertrouw die kaart niet meer, want ze doen niet wat ze beloven, dus ik heb m opgezegd” aldus een teleurgestelde Van de Burgt.
Maar ook bij andere touroperators gaat het soms mis. Franka van Tilburg zag een aanbieding bij Roompot Vakanties. Op de site zag ze dat RP Vakanties samenwerkt met Vakantiekaart en dus vulde ze gelijk een aanvraag in, “want 5% korting is toch mooi meegenomen”, vond Van Tilburg. Groot was de teleurstelling en ook verbazing toen de offerte van Vakantiekaart bijna 100 euro duurder uitpakte dan de oorspronkelijke aanbieding. “Hoe kan dat nou?”, ze mailde met Vakantiekaart, die haar niet kon uitleggen wat de oorzaak was. “Zo is het wel heel makkelijk om mensen een korting te geven”, aldus Van Tilburg en ze boekt niet meer via Vakantiekaart.
wat zoveel betekend als OPLICHTING!.... want zou zou ALTIJD korting krijgen! en als je kunstmatig zelf de prijzen omhoog houd dan kan ik ook wel korting geven!Conclusie: Vakantiekaart is een goed initiatief, met een paar zwakke elementen. Pas als de consument wordt beloond met 5% korting op het tarief dat hij zélf via internet heeft gevonden, loont het om die kaart aan te schaffen. Anders ben je vaak toch duurder uit.
en ohjah... zelfde verhaaltje van die gewonnen prjs.. EN ZE GAAN GEWOON DOOR!..
Ze gaan helaas niet altijd even correct te werk. ‘Gefeliciteerd mevrouw, u heeft een prijs gewonnen’, terwijl je daarna te horen krijgt dat je 2,95 moet betalen voor een proefabonnement van een maand. Of verrast worden doordat er ineens 50 euro van je bankrekening wordt afgeschreven, zijn hiervan twee voorbeelden. Daar was in het verkoopgesprek namelijk met geen woord over gerept. En toen mevrouw Schipperen haar bankrekeningnummer niet wilde geven, kreeg ze een tirade over zich heen van een telefonische verkoper die haar als een klein kind toesprak: “mevrouw we gaan het gesprek nog een keer doen en bij alles wat ik zeg reageert u met ‘ja ik heb het begrepen’”. Toen ze alsnog haar bankrekeningnummer niet wilde geven werd de hoorn op de haak gegooid.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Naar mijn telefoonnummer is ook gebeld. Wij staan niet in het telefoonboek, en omdat wij nooit op vakantie gaan lijkt het me sterk dat ik ooit een reis-enquette hebben ingevuld.
Ik zag op vakantiekaart.nl dat ze oa samen zeggen te werken met neckermann en rtl, dus waarschijnlijk hebben ze daar m'n gegevens van 'gehad'?
Ik was zelf niet thuis, mijn partner heeft de telefoon beantwoord. Nu zou ik een 'prijs' gewonnen hebben, maar omdat ik er niet was hebben ze mijn partners rekeningnummer afgetroggeld. Ik ben daar echt onwijs pissig over, en hoop dat we de boel kunnen terug draaien (ik had zelf nl. wel de Kassa uitzending gezien). En zoals gezegd: we gaan nooit op vakantie (ook niet met 5% korting)!
Er vanuit gaande dat IK volgens hun de 'prijs' gewonnen zou hebben, hebben ze toch geen recht degene te benaderen die dan zomaar de telefoon op neemt. Dan hadden ze toch moeten terugbellen op een later tijdstip? Ik heb toch niet voor niets mijn telefoonnummer niet uit telefoongids/cd-rom gehaald?
Ik zag op vakantiekaart.nl dat ze oa samen zeggen te werken met neckermann en rtl, dus waarschijnlijk hebben ze daar m'n gegevens van 'gehad'?
Ik was zelf niet thuis, mijn partner heeft de telefoon beantwoord. Nu zou ik een 'prijs' gewonnen hebben, maar omdat ik er niet was hebben ze mijn partners rekeningnummer afgetroggeld. Ik ben daar echt onwijs pissig over, en hoop dat we de boel kunnen terug draaien (ik had zelf nl. wel de Kassa uitzending gezien). En zoals gezegd: we gaan nooit op vakantie (ook niet met 5% korting)!
Er vanuit gaande dat IK volgens hun de 'prijs' gewonnen zou hebben, hebben ze toch geen recht degene te benaderen die dan zomaar de telefoon op neemt. Dan hadden ze toch moeten terugbellen op een later tijdstip? Ik heb toch niet voor niets mijn telefoonnummer niet uit telefoongids/cd-rom gehaald?
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
helaas werkt het wel zo dat als je ergens je telefoon nummer invult op internet dat je dan gebelt kan worden. miss is het inderdaat niet via internet gebeurt maar gewoon via een postorder bedrijf of ander abbonementje... das erg jammer
Maar je moet die voicelog (want zo heet dat ingesproken bandje) proberen zo goed mogenlijk te herinneren... wat is er gevraagt? wat heb je toegezegt? en hebben ze ook verteld van die 60 euro aan bonnen (wat ze bij felix niet gadaan hebben) mochten ze nl iets niet vermeld over bv die bonnen dan mag je het gewoon houden als promotionele mailing. en dan zullen ze wel hameren op "Ja maar u heeft toestemming gegeven?" Ojha? waar is dat bandje dan? luister dat nog eens af?
ik heb er zelf jaren mee gewerkt en weet precies hoe de vork in de steel zit, niet opgenomen of gevraagt? das pech hebben voor de aanbieder er is niet vermeld dat je dat ook moest betalen... wellicht in het stuk ervoor... (of daar zelfs ook niet) maar alles wat voor en na de opname staat mogen ze niet gebruiken in een rechtzaak. en dan zullen ze toch aan het korste eind trekken
je kan ook nog altijd die kortingsbonnen terug sturen en je 60 euro terug late storneren bij de bank.. lukt dat niet dan kan je bank bij die tegenpartij zijn bank ook het geld terug laten halen.. Lukt zelfs dat niet dan kun je een froude onderzoek laten instellen bij interpay in dat geval moet je zeker weten dat je in je recht staat.
Maar je moet die voicelog (want zo heet dat ingesproken bandje) proberen zo goed mogenlijk te herinneren... wat is er gevraagt? wat heb je toegezegt? en hebben ze ook verteld van die 60 euro aan bonnen (wat ze bij felix niet gadaan hebben) mochten ze nl iets niet vermeld over bv die bonnen dan mag je het gewoon houden als promotionele mailing. en dan zullen ze wel hameren op "Ja maar u heeft toestemming gegeven?" Ojha? waar is dat bandje dan? luister dat nog eens af?
ik heb er zelf jaren mee gewerkt en weet precies hoe de vork in de steel zit, niet opgenomen of gevraagt? das pech hebben voor de aanbieder er is niet vermeld dat je dat ook moest betalen... wellicht in het stuk ervoor... (of daar zelfs ook niet) maar alles wat voor en na de opname staat mogen ze niet gebruiken in een rechtzaak. en dan zullen ze toch aan het korste eind trekken
je kan ook nog altijd die kortingsbonnen terug sturen en je 60 euro terug late storneren bij de bank.. lukt dat niet dan kan je bank bij die tegenpartij zijn bank ook het geld terug laten halen.. Lukt zelfs dat niet dan kun je een froude onderzoek laten instellen bij interpay in dat geval moet je zeker weten dat je in je recht staat.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
overegens is dat ook niet waar want bij heel veel opperators staat dat ze in onderhandeling zijn, bv GobestEn dan de korting. Vakantiekaart geeft aan met “bijna” alle touroperators samen te werken en daarmee 95%
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Lieve scheet aan de achterkant van de vakantiekaart? gaat u uzelf eens verdiepen in uw verkoop waar en og,,,, die directeur van vakantiekaart komt al net zo leugenachtig over als de marketeers...lieverd..ga je eerst eens ergens in verdiepen voordat je wat gaat zeggen.
"jah dat klopt, maar u heeft een duurdere verzekering"
jah? en? het zou dezelfde reis zijn...
"Jah..dat klopy *grinnik* dat hebben wij TOEVALLIG vanmiddag ook gezien..."
Jah daar trappen wij niet in dus...
en dat het altijd goedkoper zou zijn op vliegreizen? waarom heet het dan niet de vakantievliegkaart? of de vliegvakantiekaart? van mij part kaartvliegvakantie maar nee het is vakantiekaart en er wordt ook niet bij gemeld dat een vakantie die je niet vliegend bezoekt waarschijnlijk duurder is..
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Hey Eve007? stil gevallen?
Re: Vakantiekaart
Vakantiekaart is een fantastisch product als je op vakantie gaat.
Het is jammer dat er een aantal mensen op dit forum zich doelbewust telkens negatief uitlaten over Vakantiekaart.
En dat is jammer, de Vakantiekaaart is namelijk een zeer eenvoudig en goed product.
Hier even een uitleg van iemand die zelf al meerdere malen een reis met vijf procent korting heeft geboekt bij vakantiekaart.
Wat is het voordeel van Vakantiekaart:
1. je krijgt 5% korting op reizen van ongeveer 100 touroperators.
2. je boekt de reis bij een van de 20 aangesloten reisburo’s. Deze zijn allemaal aangesloten bij het anvr en sgr. Dit gaat geheel via internet. Je kunt dus niet zomaar ergens binnenstappen voor de korting. Als je dat wel doet dan zullen die reisburo’s, die dus niet meedoen in dit geval, natuurlijk niet vol lof over Vakantiekaart praten. Dat is logisch, Vakantiekaart gaat onder de prijs zitten van het reisburo op de hoek. De anwb was ook niet blij met route mobiel.
Kosten:
60 euro eenmalig. Je krijgt ook nog eens 4 bonnen van 15 euro die je kunt inwisselen als je een reis boekt. Als je 1 reis boekt dan heb je de kaart er al weer uit.
Mocht iemand vragen hebben dan lees ik het wel en zal erop antwoorden.
Tros Radar: doe iets aan forum bezoekers die telkens roepen dat iets oplichting is terwijl ze niet eens weten waarover ze praten. Ze maken namelijk op die wijze forums kapot.
Groetjes, Petra
Het is jammer dat er een aantal mensen op dit forum zich doelbewust telkens negatief uitlaten over Vakantiekaart.
En dat is jammer, de Vakantiekaaart is namelijk een zeer eenvoudig en goed product.
Hier even een uitleg van iemand die zelf al meerdere malen een reis met vijf procent korting heeft geboekt bij vakantiekaart.
Wat is het voordeel van Vakantiekaart:
1. je krijgt 5% korting op reizen van ongeveer 100 touroperators.
2. je boekt de reis bij een van de 20 aangesloten reisburo’s. Deze zijn allemaal aangesloten bij het anvr en sgr. Dit gaat geheel via internet. Je kunt dus niet zomaar ergens binnenstappen voor de korting. Als je dat wel doet dan zullen die reisburo’s, die dus niet meedoen in dit geval, natuurlijk niet vol lof over Vakantiekaart praten. Dat is logisch, Vakantiekaart gaat onder de prijs zitten van het reisburo op de hoek. De anwb was ook niet blij met route mobiel.
Kosten:
60 euro eenmalig. Je krijgt ook nog eens 4 bonnen van 15 euro die je kunt inwisselen als je een reis boekt. Als je 1 reis boekt dan heb je de kaart er al weer uit.
Mocht iemand vragen hebben dan lees ik het wel en zal erop antwoorden.
Tros Radar: doe iets aan forum bezoekers die telkens roepen dat iets oplichting is terwijl ze niet eens weten waarover ze praten. Ze maken namelijk op die wijze forums kapot.
Groetjes, Petra
Re: Vakantiekaart
Beste Petra,
Het blijkt wel dat de mensen ontevreden zijn over vakantiekaart, met name de manier waarop deze in de markt wordt gebracht. Het idee is opzich wel goed. Maar de mensen die deze kaart verkopen doen dit op een verkeerde manier, waardoor mensen zich snel bedrogen voelen.
Het blijkt wel dat de mensen ontevreden zijn over vakantiekaart, met name de manier waarop deze in de markt wordt gebracht. Het idee is opzich wel goed. Maar de mensen die deze kaart verkopen doen dit op een verkeerde manier, waardoor mensen zich snel bedrogen voelen.
Re: Vakantiekaart
Hmm, wat betreft die 60 euro Dutch_com_freak: Je betaalt ze idd wel, maar je verliest ze niet omdat je ze bij vakantiekaart weer kan inleveren.. Dit is alleen een manier van vakantiekaart om er zeker van te zijn dat de klant deze kaart ook daadwerkelijk gaat gebruiken...
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
blijft het nog oplichting... reizen zijn vaak duurder (zoals in het voorbeeld) !
bekijk dat filmpje nou eens kritisch en luister de reacties van het publiek die er notabene naast zitten ... die vent staat gewoon uit ze geigeltje te liegen op TV!.... betrouwbaar product hoor maar euh ik ontneem je je "pleziertje" dat je graag denkt voordeliger uit te zijn... nogmaals zoals ik al zovaak op dit forum gezet heb.. mensen worden nl nog al graag besodermietert hier in NL.... maar daar kunt u niets aan doen hoor
je verliest ze wel wat ik kanner geen biertjes meer van kopen en ben overgeleverd aan de 'GOD' van vakantiekaart... en als reizen dan vaak ook nog duurder blijken ben je gewoon in je zak gescheten.. om me maar even plat uit te drukken....(gescheten...? drukken..? affin)Hmm, wat betreft die 60 euro Dutch_com_freak: Je betaalt ze idd wel, maar je verliest ze niet omdat je ze bij vakantiekaart weer kan inleveren.. Dit is alleen een manier van vakantiekaart om er zeker van te zijn dat de klant deze kaart ook daadwerkelijk gaat gebruiken...
bekijk dat filmpje nou eens kritisch en luister de reacties van het publiek die er notabene naast zitten ... die vent staat gewoon uit ze geigeltje te liegen op TV!.... betrouwbaar product hoor maar euh ik ontneem je je "pleziertje" dat je graag denkt voordeliger uit te zijn... nogmaals zoals ik al zovaak op dit forum gezet heb.. mensen worden nl nog al graag besodermietert hier in NL.... maar daar kunt u niets aan doen hoor
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Tjah en nog wat iemand had het hier over het krijgen van een kaart als je voor het bedrijf werkt (hetzij in een callcenter).... zo kom ik ook aan genoeg leden! en die zijn niet gebonden aan die extra 60 of 90 euro die je moet betalen..
Re: Vakantiekaart
Laurent, jij hebt welgeteld 31x gereageerd in dit topic...dat is bijna 10% van de berichten, vind je het nou niet een beetje sneu dat je bijan dagelijks hier moet berichten en leugens moet verkondigen om je eigen belangen te verdedigen? Volgens mij heb je zelf niet eens zo'n kaart.
Wat is er nou boeiend of ik zo mijn 5% korting regel of jij op een andere manier? Ik hoorde laatst van een oud-collega in de reisbranche dat ze inmiddels meer dan 200.000 leden hebben (stond in de reisrevue of vakblad reisburo ofzoiets). Denk je echt dat 200.000 mensen het verkeerd hebben??
Waarschijnlijk ben je gewoon bezig je eigen belang te verdedigen en heb je zelf een reisbureau ofzo..??
Ik ben in ieder geval erg blij met de kaart en het heeft mij al 4 van de 4 keer een behoorlijke korting opgeleverd. En dat weet ik heel zeker want ik check het via d-reizen. Die hebben namelijk een handige tool daarvoor online...
Maar goed, omdat ik kaarthouder ben ,mag ik ook 3 mensen een kaart kado doen. Wil je er misschien anders eentje?
Wat is er nou boeiend of ik zo mijn 5% korting regel of jij op een andere manier? Ik hoorde laatst van een oud-collega in de reisbranche dat ze inmiddels meer dan 200.000 leden hebben (stond in de reisrevue of vakblad reisburo ofzoiets). Denk je echt dat 200.000 mensen het verkeerd hebben??
Waarschijnlijk ben je gewoon bezig je eigen belang te verdedigen en heb je zelf een reisbureau ofzo..??
Ik ben in ieder geval erg blij met de kaart en het heeft mij al 4 van de 4 keer een behoorlijke korting opgeleverd. En dat weet ik heel zeker want ik check het via d-reizen. Die hebben namelijk een handige tool daarvoor online...
Maar goed, omdat ik kaarthouder ben ,mag ik ook 3 mensen een kaart kado doen. Wil je er misschien anders eentje?
Re: Vakantiekaart
Beste Petra,Tros Radar: doe iets aan forum bezoekers die telkens roepen dat iets oplichting is terwijl ze niet eens weten waarover ze praten. Ze maken namelijk op die wijze forums kapot.
Groetjes, Petra
Hier dan een van mij.....tis oplichting.
Op de eerste plaats vergelijk je een boeking met een adviesgesprek van in doorsnee 100 Euro met een boeking zonder zo'n gesprek.
Gaat een klant bij een reisburo advies halen en boekt daarna via de vakantiekaart, dan is het oplichting van de klant uit gezien.
Om oplichting hard te maken: dat is net waarom de ANVR gaat procederen. Het venijn zit namelijk in het aanbod 'levenslang'.
De vakantiewereld is in beweging. Arke gaat bijvoorbeel vanaf zomer 2007 bij de reisburo's weggehaald worden, zodat Vakantiekaart niet geldig is bij de (vermoedelijk dan) goedkoopste touroperator in 2007.
Erger is dat de geldstroom op HEEL korte termijn gewijzigd gaat worden. Gelden gaan dan niet meer van klant via reisburo naar de touroperator, maar direct van de klant naar de touroperator. Op dat moment is de vakantiekaart COMPLEET WAARDELOOS. Dat is op zijn LAATST binnen twee jaar.
Als je twee jaar 'levenslang' noemt, spreek IK van oplichting!
Re: Vakantiekaart
Die mag je mij toch eens uitleggen......jij bedoeld denk ik dat het niet eerlijk zou zijn voor dat reisbureau...dat de klant er 5% korting voor krijgt maakt jou dus niet uit.Gaat een klant bij een reisburo advies halen en boekt daarna via de vakantiekaart, dan is het oplichting van de klant uit gezien.
Wil jij trouwens echt beweren dat niet veel meer mensen nooit naar het reisbureau zijn geweest voor advies om vervolgens op internet te boeken? Wake up and smell the coffee....
Re: Vakantiekaart
Wake up and smell the coffee...., en blijf bij de tijd.
Re: Vakantiekaart
helemaal mee eens laurent
Re: Vakantiekaart
Weet dat het gebeurd, maar het is toch oplichting van de klant. Daar hoef je niet omheen te draaien. Als je een verkoopgesprek van 100 Euro aanneemt en je betaalt vervolgens niet door op internet te boeken, dan is het oplichting.Die mag je mij toch eens uitleggen......jij bedoeld denk ik dat het niet eerlijk zou zijn voor dat reisbureau...dat de klant er 5% korting voor krijgt maakt jou dus niet uit.
Wil jij trouwens echt beweren dat niet veel meer mensen nooit naar het reisbureau zijn geweest voor advies om vervolgens op internet te boeken? Wake up and smell the coffee....
Nu je inderdaad 'bij de tijd' moet blijven, blijkt dat oplichting al lang niet meer strafbaar is, dus waar praten we over.
Gezien het bestaansrecht van een forum als dit willen klanten bewust opgelicht worden en doen ze er zelf ook hard aan mee (vraag maar eens aan een reisverzekering)
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vakantiekaart
Petra Oud,
Het was 13 juli, toen ik aan je vroeg of je namen wilde noemen, onder welke ik volgens jou hier post. Ik heb er nog geen antwoord op gekregen. Ik vraag het je nogmaals. Wanneer je het binnen een week niet gedaan hebt, ga ik ervan uit dat je maar wat roept.
Ik heb hier slechts 1 account, en dat is bodejosm43. Ik hoef me niet te verschuilen achter een alias. Jij ging vervolgens mijn berichten tellen, en zat er gewoon 3 naast, dus tellen is niet je sterkste punt. Ja, ik weet wel dat die 20 ''overdrachtelijk'' bedoeld was, maar het gaat niet om het aantal, het gaat erom wat erin geschreven wordt. Ik zal nooit zomaar roepen: dat is zo, of dat is niet zo. Wanneer je mijn berichten echt inhoudelijk toetst, zul je zien, dat ik nergens beweer dat ik in de reisbranche zit. Daar werk ik dus niet in, zou het niet eens willen.
Ik geef slechts mijn mening, en probeer die met zinnige argumenten te onderbouwen.
Jij beweert dat vakantiekaart zo'n geweldige organisatie is? Waarom doen ze hun zaken dan niet op een eerlijke manier? Waarom moeten ze zich bedienen van flauwe smoesjes als Proficiat, u heeft een vakantiekaart gewonnen, maar moet daar wel 2,95 voor betalen.
Op de eerste plaats is gewonnen bij mij gewonnen, dus die kaart hoort niet in rekening gebracht te worden. Op de tweede plaats dient de call center medewerker meteen te vertellen dat het om colportage gaat, en door dat systematisch niet te doen, zijn ze in overtreding.
Ze weten heel goed de wet te omzeilen, tenminste: dat denken ze. Door de waardebonnen pas na 4 weken op te sturen, omzeilen ze de colportagewet, die zegt dat je 8 dagen de tijd hebt om zonder opgave van redenen onder een overeenkomt uit te komen.
Alleen al om dit soort wazige constructies zou ik al nooit met vakantietaart (-kaart, grapje......) in zee gaan. Al zouden ze me 50 procent voordeel bieden. Ik hou niet van leugenaars, die me telefonisch dingen proberen aan te smeren die ik niet wil.
Al vaak is gezegd dat het geen prijs is die je wint, maar ze blijven met het leuterverhaal aankomen.
Ik heb zo af en toe, puur voor mijn plezier, een verkoopdemonstratie meegemaakt, dit gaat dan om andere produkten. Ik weet ook van ex-medewerkers van dit soort organisaties (Mercator reizen, Op het Broek-reizen, bijvoorbeeld), dat ze danig onder druk gezet worden om targets enzo te halen, mensen ertoe moeten aanzetten om prullen te kopen voor het tienvoudige van de prijs die je er bij Blokker voor betaalt.
Vakantiekaart verschilt qua opzet niet zoveel van die organisaties. Met name de opdringerigheid van die mensen staat me tegen. Ik sta stevig genoeg in mijn schoenen om niet in te gaan op wat ze eigenlijk willen. De organisatie zou op heel wat meer sympathie kunnen rekenen, wanneer ze bij de eerste telefonische benadering eerlijk zeggen wat ze eigenlijk willen verkopen.
Maar aangezien dat kennelijk niet genoeg klanten oplevert, gaan ze op deze agressieve manier te werk
Ik zou bonnen krijgen ter waarde van 60 euro? Op welk bedrag wordt die 5 procent eigenlijk in mindering gebracht? Ik heb uitgerekend, in een theoretisch geval, dat het me geen 5 procent scheelt, maar hooguit 1 procent ofzo. De korting laat verzekeringen en toeslagen namelijk buiten beschouwing, zo vertelde een call-centermedewerker me eens toen ik begon door te vragen. Voor die ene procent ga ik echt niet via een omweg boeken.
Bovendien: ik ga de laatste jaren niet meer zo vaak op vakantie, gewoon omdat ik het niet meer wil (betalen is een andere zaak, ik zou het wel kunnen betalen), maar ik haal die kaart er niet uit. Of beweer jij soms, dat ik 60 euro korting kan krijgen als ik een weekend weg wil, dat me in totaal 200 euro kost. Mij is gezegd dat dat niet de bedoeling van die kortingsbonnen is, en dat je daarvoor minimaal voor 500 euro moest boeken.
Tel uit je verlies, mijn laatste vakantie kostte alles bij elkaar, dus met alle persoonlijke uitgaven erbij, veel minder dan die 500 euro. En ik boekte waar ik zelf wilde. Om van die korting te profiteren, moet ik dus een duurdere vakantie boeken dan ik gewend ben? Dacht het toch niet.
.
Het was 13 juli, toen ik aan je vroeg of je namen wilde noemen, onder welke ik volgens jou hier post. Ik heb er nog geen antwoord op gekregen. Ik vraag het je nogmaals. Wanneer je het binnen een week niet gedaan hebt, ga ik ervan uit dat je maar wat roept.
Ik heb hier slechts 1 account, en dat is bodejosm43. Ik hoef me niet te verschuilen achter een alias. Jij ging vervolgens mijn berichten tellen, en zat er gewoon 3 naast, dus tellen is niet je sterkste punt. Ja, ik weet wel dat die 20 ''overdrachtelijk'' bedoeld was, maar het gaat niet om het aantal, het gaat erom wat erin geschreven wordt. Ik zal nooit zomaar roepen: dat is zo, of dat is niet zo. Wanneer je mijn berichten echt inhoudelijk toetst, zul je zien, dat ik nergens beweer dat ik in de reisbranche zit. Daar werk ik dus niet in, zou het niet eens willen.
Ik geef slechts mijn mening, en probeer die met zinnige argumenten te onderbouwen.
Jij beweert dat vakantiekaart zo'n geweldige organisatie is? Waarom doen ze hun zaken dan niet op een eerlijke manier? Waarom moeten ze zich bedienen van flauwe smoesjes als Proficiat, u heeft een vakantiekaart gewonnen, maar moet daar wel 2,95 voor betalen.
Op de eerste plaats is gewonnen bij mij gewonnen, dus die kaart hoort niet in rekening gebracht te worden. Op de tweede plaats dient de call center medewerker meteen te vertellen dat het om colportage gaat, en door dat systematisch niet te doen, zijn ze in overtreding.
Ze weten heel goed de wet te omzeilen, tenminste: dat denken ze. Door de waardebonnen pas na 4 weken op te sturen, omzeilen ze de colportagewet, die zegt dat je 8 dagen de tijd hebt om zonder opgave van redenen onder een overeenkomt uit te komen.
Alleen al om dit soort wazige constructies zou ik al nooit met vakantietaart (-kaart, grapje......) in zee gaan. Al zouden ze me 50 procent voordeel bieden. Ik hou niet van leugenaars, die me telefonisch dingen proberen aan te smeren die ik niet wil.
Al vaak is gezegd dat het geen prijs is die je wint, maar ze blijven met het leuterverhaal aankomen.
Ik heb zo af en toe, puur voor mijn plezier, een verkoopdemonstratie meegemaakt, dit gaat dan om andere produkten. Ik weet ook van ex-medewerkers van dit soort organisaties (Mercator reizen, Op het Broek-reizen, bijvoorbeeld), dat ze danig onder druk gezet worden om targets enzo te halen, mensen ertoe moeten aanzetten om prullen te kopen voor het tienvoudige van de prijs die je er bij Blokker voor betaalt.
Vakantiekaart verschilt qua opzet niet zoveel van die organisaties. Met name de opdringerigheid van die mensen staat me tegen. Ik sta stevig genoeg in mijn schoenen om niet in te gaan op wat ze eigenlijk willen. De organisatie zou op heel wat meer sympathie kunnen rekenen, wanneer ze bij de eerste telefonische benadering eerlijk zeggen wat ze eigenlijk willen verkopen.
Maar aangezien dat kennelijk niet genoeg klanten oplevert, gaan ze op deze agressieve manier te werk
Ik zou bonnen krijgen ter waarde van 60 euro? Op welk bedrag wordt die 5 procent eigenlijk in mindering gebracht? Ik heb uitgerekend, in een theoretisch geval, dat het me geen 5 procent scheelt, maar hooguit 1 procent ofzo. De korting laat verzekeringen en toeslagen namelijk buiten beschouwing, zo vertelde een call-centermedewerker me eens toen ik begon door te vragen. Voor die ene procent ga ik echt niet via een omweg boeken.
Bovendien: ik ga de laatste jaren niet meer zo vaak op vakantie, gewoon omdat ik het niet meer wil (betalen is een andere zaak, ik zou het wel kunnen betalen), maar ik haal die kaart er niet uit. Of beweer jij soms, dat ik 60 euro korting kan krijgen als ik een weekend weg wil, dat me in totaal 200 euro kost. Mij is gezegd dat dat niet de bedoeling van die kortingsbonnen is, en dat je daarvoor minimaal voor 500 euro moest boeken.
Tel uit je verlies, mijn laatste vakantie kostte alles bij elkaar, dus met alle persoonlijke uitgaven erbij, veel minder dan die 500 euro. En ik boekte waar ik zelf wilde. Om van die korting te profiteren, moet ik dus een duurdere vakantie boeken dan ik gewend ben? Dacht het toch niet.
.