LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Inkochnito

Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Inkochnito »

Een paar dagen geleden kreeg mijn vrouw een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Of wij geinteresseerd waren om voor 275 euro twee weken op vakantie te gaan in Spanje. Het klinkt wel allemaal erg aanlokkelijk. Tijd om voorzichtig te worden. "Mogen wij u dan iets toesturen?" Ja, toesturen kan geen kwaad. Even ons E-mailadres vermeld en er was binnen een dag post! Erg benieuwd wat voor een post.
Het bleek een Word document met de volgende tekst:

Geachte heer en mevrouw Koch,

Allereerst onze dank voor uw belangstelling in ons bedrijf.
Enige dagen geleden heeft u contact gehad met één van onze medewerkers, hierbij bevestigen wij onze promotie-aanbieding.

. 2 x 1 week accomodatie, separaat of aaneengesloten op basis van beschikbaarheid, 2 slaapkamers, 2 badkamers, op het 4**** complex Riviera, Mijas Costa,de Costa del Sol. Geldigheidsduur 1 jaar.
. één (1) gratis ontbijt.

Dit alles voor een promotieprijs van slechts € 275.

Tevens zult u tijdens uw verblijf met een representant het park bezichtigen. U kunt dan middels een enquête uw mening geven over de kwaliteit.

Graag vernemen wij van u, binnen 10 dagen, wanneer u van uw eerste week gebruik wilt maken en met hoeveel personen u wilt komen, middels het opsturen/faxen van bijgaand reserveringsformulier.

In afwachting van uw reactie, verblijven wij,

Met vriendelijke groeten,
Europoint S.L.
P.E. Flor



Adres: Europoint S.L, Urb Calypso, Edf. Farmacia s/n, buzon de correos 4, 29647 Mijas-Costa (Malaga).
Email: [email protected] / [email protected]
Tel. 0034 952467909/Fax 0034 952199289
Bank: Jyskebank, Mainstreet 76, p.o.box 143, Gibraltar.
Accountnr. Eurobrokers Ltd - 9000603560, customer nr. 166341, swiftcode JWBAGIGI.




RESERVERINGSFORMULIER



Naam: _________________________________________________

Adres: _________________________________________________

Woonplaats: ____________________________________________

Telefoonnummer: ________________________________________

Vakantieperiode: maand ..... jaar .... van ............tot .........


Bedrag: € 275,--

Overmaken op de navolgende rekening:


Jyskebank
Mainstreet 76
p.o. box 143
Gibraltar

Rekeningnummer: Eurobrokers Ltd – 9000603560
Klantnummer: 166341
Swiftcode: JWBAGIGI





DATUM OVERBOEKING:_________________________




S.V.P. FAXEN NAAR:
Europoint S.L. – fax 0034 952199289


Na het lezen van dit document gingen er bij mij allemaal alarmbellen rinkelen. Bij u ook? :?

s.

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door s. »

Mij veel te onbekend. Ik zou nooit in gaan op dit soort zaken voordat ik mijzelf goed heb laten informeren over dit bedrijf. Wanneer de zaken zo mooi zijn zit er vaak een luchtje aan.

Joepie
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 aug 2003 14:30

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Joepie »

Is geloof ik [email protected]

Ineke

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik werd een aantal weken (half juli) geleden telefonisch benaderd door een bedrijf dat met een reclamecampagne bezig was, iets vaags over naamsbekendheid, Schiphol werd vluchtig genoemd, men wilde weten of wij in hun doelgroep paste.
Natuurlijk deden wij dit en wij kregen geheel gratis twee weken verblijf op Gran Canaria aangeboden, zomaar voor noppes.
De enige voorwaarde was dat wij de tickets persoonlijk moesten ophalen op Schiphol en dat wij daar een persoonlijk reisadvies zouden krijgen.
Ook na lang aandringen en vertelt te hebben dat ik nog nooit iets voor niets heb gehad en het verhaal dus niet geloofde kon ik er niet achter komen wat hier nu precies achter zat.
Waarom een reisadvies als ik nu al wist dat ik naar Gran Canaria ging??
Op mijn verzoek de vouchers toe te sturen omdat ik erg weinig tijd heb werd niet ingegaan (natuurlijk niet).
Als ik veel tijd zou hebben had ik er nog wel op in willen gaan. Niet zozeer om 14 dagen gratis (??) op vakantie tegaan danwel om te zien wat hier achter steekt. En wat is gratis?? Zelf moet je natuurlijk wel je ticket betalen, alhoewel als ik er nu over nadenk, een optie is natuurlijk ook om te gaan liften. En dan wordt het toch nog een gratis vakantie op Cran Canaria.

robbie

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door robbie »

beste ineke.

kijk eens bij het forum inzake the vacationstore, dan zal het wel duidelijker worden

reiziger100

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door reiziger100 »

Wij willen even reageren op de brief en het reserveringsformulier van de familie Inkochnito.
Wij zijn ook gebeld en hadden er in eerste instantie een weifelend gevoel over. We kregen ook de informatie en zijn later teruggebeld.
De aanbieding was zo mooi dat we toch een reservering gemaakt hebben.
Met enige spanning zaten we in het vliegtuig maar wat zijn we blij dat we het toch gedaan hebben.
Een prachtig appartement en een fantastische vakantie. Bij het ontbijt hebben we onze indruk te kennen gegeven en voor de rest hebben we alleen maar een schitterende vakantie gehad.
Dit willen we toch even melden. Wij weten dat er veel kaf onder het koren is, alleen jammer voor dit bedrijf, want ..........petje af. :D

O ja?

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door O ja? »

O ja? Wat heb je hier nu voor gevangen? Zijn jullie zeker nog nooit normaal op vakantie geweest!

Mensen, trap hier AUB niet in!

MAAIKE

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door MAAIKE »

ZIJN OP DEZE AAN BIEDING INGEGAAN EN EEN HELE FIJNE VAKANTIE GEHAD VOOR MAAR 275 EURO , VOOR 2 WEKEN MET VLIEGTICKETS ERBIJ WAREN WIJ TOTAAL 575 EURO KWIJT , MAAT WEL IN EEN LUXE ACC. GEZETEN OOK EEN RONDLEIDING GEHAD OVER EEN SCHITTEREND PARK , EN DE MOGELIJK GEHAD OM WAT WEKEN BIJ TE KOPEN , I.V.M. ZWANGERSCAP NIET GEDAAN , WAS UIT EINDELIJK GEEN ENKEL PROBLEEM ZIJN NETJES NAAR ONS APP. TERUG GEBRACHT EN VERDER GENOTEN VAN EEN HEERLIJKE VAKANTIE , WIJ BEGREPEN OOK WEL DAT HET OM PROMOTIE GING EN ZO WAT , DOET TOCH IEDEREEN KIJK MAAR NAAR DIE VERVELENDE STER REKLAMES WORDT JE ECHT ZIEK VAN , WIJ KUNNEN ALLEEN MAAR ZEGGEN BEDANKT VOOR DE LUXE VAKANTIE.

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

En de Caps Lock toets zit links op het toetsenbord.... :shock:

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik doe nooit zaken met bedrijven die een email adres op hotmail of terra hebben! Als grondregel neem ik aan dat je als je mensen wilt oplichten en hier veel geld aan wil verdienen, op zijn minst wel beetje moeite investeren dat het allemaal wel proffesioneel is. Deze voorbeeld brief doet dat niet. Geen website niets...
Dan natuurlijk altijd mensen... die wel goede ervaringen hebben. Die hebben dan mazzel. Op deze brief zou ik fijn bedanken.
Dat telefoongesprek helpt ook niet echt mee om mijn mening te doen veranderen

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door spambam »

Verhaal van Ineke hierboven hebben wij ook ervaren.

M'n schoonmoeder werd gebeld maar 'viel buiten de doelgroep'. Ook wij kregen een gratis ticket aangeboden van TheVacationStore.nl als we naar dat avondje toe zouden gaan.

Echter, mijn voorgevoel leidde me naar deze en andere consumentensites. En ja, pure timesharing van bedrijven met een bijzondere voorgeschiedenis.

Gratis ticket: dat liegen ze door de telefoon. Gratis voucher voor verblijf aldaar. Je ticket moet je zelf zien te regelen, en de dagen dat je verblijf geldig is vallen buiten de prijsstunter-tickets. Dus dat betekent een dure verrassing.

Onthou altijd: gratis bestaat niet ;)

Jonathan

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Jonathan »

Zouden Maaike en Reiziger100 niet allebei toevallig bij dat bedrijf werken????????????

tevreden

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door tevreden »

Ohohoh wat weten we het allemaal weer goed tevertellen. Zijn jullie al eens naar Schiphol geweest? NEE! hebben jullie een presentatie bijgewoond? NEE! Waar haal je dan het lef vandaan om zo te reageren.
Wij zijn wel naar de presentatie geweest en zijn zeer vriendelijk ontvangen we hebben het verhaal aangehoord en dat was donders mooi. Wij hebben het pakket aangeschaft en gaan nu waanzinnig mooi op vakantie. Je krijgt als je het pakket niet neemt ALTIJD je gratis week accomodatie. Maar ik wordt echt doodmoe van die mensen die zonder ook maar het fatsoen te hebben gehad om te gaan horen wat het is hun mening al klaar hebben.Als je het door de telefoon niks vind prima dan ga je niet.Maar kap nou is allemaal met dat afzeiken van TVS als je er niet geweest bent. TVS bedankt voor jullie pakket wij zijn hele tevreden klanten. helemaal TOP

AK

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door AK »

Als wij op vakantie gaan of zouden willen, weten wij zelf de weg wel. Wij zitten echt niet thuis te wachten tot dat er weer eens zo,n vage firma ons opbelt. Als IK wil gaan, zoek, boek en bel ik zelf wel.

En was het ook niet zo bij jullie, dat als je voordelig uit wou zijn, dat je dan wel met 6 personen moet zijn? Nu, dat wil ook lang niet iedereen hoor! Fijn dat jij wel tevreden bent, maar als ze jou niet benaderd hadden, hadden jullie dan zelf contact met zo iets dergelijks opgenomen?

Wij gaan volgende week naar Spanje voor € 345 p.p. incl.halfpension in een **** hotel. En met de Martinair hè, dus met eten aan boord. Niks geen basic Air. En helemaal zelf uitgezocht en geboekt bij een normaal reisbureau en zit dus nergens aan vast!

Nu, toch veel plezier met jou vakantie,s hoor!
AK

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

TEVREDEN SCHREEF:
Zijn jullie al eens naar Schiphol geweest? NEE! hebben jullie een presentatie bijgewoond?
Inderdaad nog niet. Daarentegen heb ik wel het recht om iets als onbetrouwbaar aan te zien. Ook al is dit het niet.
Waar haal je dan het lef vandaan om zo te reageren.
Dit is geen lef, dit is gebruik van rationeel denken. Of ik er naast zit of niet moet jou toch niets uitmaken. Jij bespaart geld of wordt goed behandeld en ik niet. Aan de hand van jouw reaktie zou ik toch geintresseerd moeten raken?
Maar ik wordt echt doodmoe van die mensen die zonder ook maar het fatsoen te hebben gehad om te gaan horen wat het is hun mening al klaar hebben.
Ik ook... en voornamelijk van mensen die nog eens een discussie aangaan over 'hoe goed TVS wel niet is.
Als je het originele bericht eens leest, staat er vlak onder de voorbeeld brief nog een opmerking van mevrouw Koch. Zij twijfelt, en niet onterecht, over de inhoud van de brief. Zelf vind ik de manier van werken ook niet helemaal passen bij een goede transactie. Echter jouw ervaring is anders; een positieve ook! Naar deze ervaring is mevrouw Koch misschien wel op zoek om zelf ook de wereld van TVS te ontdekken.
PLUS: ik denk niet dat iedere persoon, die reageert, daadwerkelijk op onderzoek moet voor hij zijn mening verkondigt. Dit doe jij namelijk ook niet altijd.
BONUS TIP: als je weer eens bij een bijeenkomst bent op Schiphol, moet je misschien eens aantippen op deze website. Misschien zorg jij er wel voor dat hun manier van aanpakken een manier wordt, die minder reakties oproept. OOK DAT IS FATSOEN!!

Muisje

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Muisje »

Chapeau voor de gast van hierboven! Want zo is het wel! Geldklopperij dus! Muisje.

yvonn

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door yvonn »

mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn kijk dan ook eens bij:
http://info.omroep.nl/vara?nav=axkaGsHzGHGiHrGmC
hier vind je een uitzending van kassa waar gedupeerden aan het woord komen.

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

wat doen zij dan onfatsoenlijk? Ze bellen met een aantal vragen en als je geen antwoord wilt geven prima dan hang je op. Maar als je wel blijft luisteren en geeft antwoord op de vragen dan en je valt in de doelgroep dan nodigen ze je uit om naar schiphol te komen. Daar krijg je een gratis weekje accomodatie. Is dat onfatsoenlijk? Dan ben je er nog zelf bij om wel of niet te gaan. Ga je niet prima maar dan moet je ook niet klagen. Ga je wel! dan krijg je een presentatie van een promotiepakket.Is dat onfatsoenlijk? Dan ben je er zelf bij om wel of niet erop in te gaan ze zullen je niet pushen of dwingen je mag zelfs overleggen( wij hebben 3 kwartier samen overlegd) en dan zeg je of je het wilt of niet.Is dat onfatsoenlijk? Als je er wel op ingaat ( wat je eigen keuze is) dan ga je naar de mooiste accomodatie over de hele wereld. En als je er niet op ingaat krijg je een gratis weekje. Is dat onfatsoenlijk? Sorry hoor maar dit alles is een storm in een glas water van een enkeling die allen maar alles negatief wil zien.
TVS is een fatsoenlijk bedrijf. Wij hebben alle hulpgekregen bij het boeken. En ook in het hoogseizoen. Wij gaan nu eind juli 2 weken geen probleem. Een gold crown resort.
Vertel nou eens concreet wat ze fout doen. Wat dat heb ik nog nergens gelezen. Alleen maar alles van horen zeggen. Je moet niet gaan hoor want anders... Wat een onzin. We zijn allemaal volwassen mensen die zelf een keuze maken en als je dan voor je zelf de foute keuze hebt gemaakt geef dat dan toe. En ga niet iets af lopen kraken wat we gewoon goed in elkaar zit.

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

beste GAST als jij de brief goed gelezen hebt gaat die over iets anders dan TVS!!!!!!!!!!
Niet alle vissen zijn goudvissen.

Gast

Re: Vermoedlijke timeshare actief per telefoon

Ongelezen bericht door Gast »

En wat kosten die 2 weken in Juli.? En met hoeveel personen? Jullie zijn echt de enigen hier die er gelukkig mee zijn. Dus houden zo en laat anderen zelf weten hoe en wat ze doen. Ik heb mijn conclusie al getrokken en doe het net als al die anderen NIET. VEEL TE DUUR!

Reisgraag.

Gesloten