LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht HV352

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
holtdijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:22

Vlucht HV352

Ongelezen bericht door holtdijk »

WAARDELOOS, Denk je betrouwbaar te vliegen vanaf Turkije met TRANSAVIA krijg je een vertraging om je oren van bijna 15 uur en moet je 17 uur lang op een vliegveld in turkije, Antalya wachten. We werden in onzekerheid achtergelaten, geen hotel voor de nacht, als zwervers voor een dichte winkel op de grond geslapen. Onze huwelijksreis totaal verknald, emotioneel een dieptepunt. Kinderen die geen voeding/pampers meer hadden!, . Ik weet dat de piloot er niets aan kon doen doordat hij ziek was, maar dit.............doe je mensen niet aan! Tot overmaat van ramp kregen we voor de hele nacht 1 donut en 1 kop koffie.........Dit kan toch niet.inm de ochtend gelukkig nog wel een broodje gehad, met 1 keer drinken. Bij thuiskomst lag er een vergoeding van wel 50 euro op ons te wachten, terwijl dit natuurlijk niet in overeenkomst is met de kosten die je maakt. Ik heb er wel een vrije dag voor op moeten geven!!!!

Deze service niet gewent van Transavia, Onze vakantie is mede daardoor uitgelopen op een deceptie, terwijl je huwelijksreis toch iets bijzonders moet zijn hebben wij er alleen maar nare gevoelens aan overgehouden.



Dennis Holtdijk

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Heel vervelend om te horen. Zeker omdat het je huwelijksreis is heb je je er veel van voorgesteld. En dan moet het zo lopen. Succes!

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door Gein »

Goeiedag...........15 uur dat is niet niks

Ik weet dat dit als mosterd na de maaltijd komt, maar kijk eens
naar dit pdf-linkje

http://europa.eu.int/comm/transport/air ... ter_nl.pdf

Hierin staan de rechten van een passagier, zoals die door de EU
ingesteld zijn. Bij jou ging het om een vlucht met een EU airliner
die van een non-EU naar een EU luchthaven vloog. De rechten zijn
dus van jou op toepassing en je kunt in ieder geval proberen te claimen.

Deze wetgeving geld ook voor chartervluchten, dus laat je niet afschepen. Transavia moet zich ook gewoon aan deze wetgeving houden.

Op het vliegveld houden ze dit meestal stil, en proberen ze de vlucht
stapsgewijs te vertragen als ze weten dat het langer gaat duren.
Dus eerst krijg je 2 uur vertaging, daarna weer 2 uurtjes etc .etc.
Na de eerste melding voortaan meteen vragen naar de toestand, en wijzen op de rechten die je hebt (hebben ze al een hekel aan). Na 5 uur vertraging maak je aanspraak op de rechten en moeten ze met een oplossing of compensatie komen (maak hierbij flink stampij).

Men kent deze wetgeving maar al te goed, maar er wordt volgens
mij vanuit gegaan dat niemand dit weet, en het zo dus lekker
goedkoop voor ze is.

Alsnog Succes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door eeliane »

Balen zeg, heb dat ook eens gehad, hele nacht op Tenerife, geen winkel open, iedereen dorst, Air Holland toendertijd in geen velden of wegen te bekennen. Probeer op annuleringsverzekering nog iets te claimen (als dat kan, weet ik niet precies).
Ohja, niet je hele reis hierdoor laten verpesten hoor, het was je huwelijksreis, kijk naar de foto's en geniet toch van de leuke dingen!

rhea
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2005 09:17

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door rhea »

Hr.Holtdijk,

Kijk ook even op het forum van vliegbond.nl

Mary T
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:03

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door Mary T »

Hoi Dennis,

Wat akelig dat je huwelijksreis zo moest eindigen. :(
Misschien heb ik je op Antalya airport, of vliegtuig gesproken of gezien. :?: Was jij diegene die tegen ons zei, ik heb een verrassing voor je.... je mag naar het vliegtuig.

Wij hadden n.l de zelfde vlucht en hebben ook alle ellende moeten doorstaan. Op zondag om 7.45 zijn wij vanuit (Konakli) in de transferbus naar Antalya gestapt, en kwamen maandagavond om 8 uur thuis.
Mijn man en ik hebben nog ruim anderhalf uur op de Schiphol taxi moeten wachten. Die wisten het ook niet meer.
Mijn man (59 jaar) is nog steeds oververmoeid thuis, en gaat morgen pas aan het werk. mijn enkels en benen zijn nog steeds opgezwollen. Mijn rug doet zeer van de marmeren vloer waarop ik een poging om te slapen heb gedaan.
Maar heb nog steeds medelijden met de ouders van de vele kleine kinderen, die echt in paniek raakten.
Ik ga zo dadelijk even op de link van Gein klikken, wat ook ik ben niet tevreden met de vergoeding.
Het kost mijn man 2 vrije dagen extra, en een vermogen aan GSM kosten.

Groeten Mary Tiemens

meisje24
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:56

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door meisje24 »

Transavia is hier absoluut niet verantwoordelijk voor. dit is overmacht!
En het enige wat er van transavia in Turkije was op dat moment was het toestel en de bemanning. zij kunnen/mogen niets doen. in Turkije is er geen lokaal transavia personeel. de vluchten worden daar afgehandeld door een locale afhandelingmaatschappij. En ZIJ zijn fout. De declaraties gaan weer wel via transavia, maar ik denk dat 50€ echt wel schappelijk is hoor!!! ik weet niet hoeveel kosten u gemaakt heeft in die uren...???? maar goed.. wel heel vervelend als je huwelijkreis zo moet eindigen... :cry:

meisje24
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:56

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door meisje24 »

trouwens een los ticket retour kost misschien max 400 a 500 euro..
en dan verwachten mensen meer dan 50€ retour te krijgen voor een vertraging... nee helaas zo werkt dat niet... dan waren er nu geen luchtvaartmaatschappijen meer over geweest.. en wat btreft die vrije dagen.. het is vervelend absoluut.. maar toch echt pech hebben.. dit kan altijd gebeuren.

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door Gein »

Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat je bij transavia werkt.

Ik, als passagier heb er geen boodschap aan dat er overmacht in het
spel is. Dit moet transavia dan maar weer bij zijn verzekering claimen.

Als een piloot ziek wordt is dit inderdaad overmacht, maar op dat
moment moet de handler van Transavia zich bekommeren om het
welzijn van de passagiers en zich aan de regels houden. Als dit niet
gedaan wordt is dit een slechte keus van transavia wat betreft de
handling agent. De eindverantwoording ligt uiteindelijk echt wel bij
Transavia (dat zeg je immers zelf ook, aangezien de declaraties
toch weer naar transavia gaan).

En 50 euro is echt een lachertje voor zo'n vertraging (valt mee dat
ze geen voucher hebben gegeven), voor een lijnvlucht had je zeker
de helft terug kunnen claimen. Aangezien dit een charter is en dus
de stoelen weer massaal zijn ingekocht, moet het weer lekker goedkoop !!!!!!!

Ik hoor ze al denken: Laat die toeristen maar lekker liggen bij de gate.....dan komt het vanzelf goed !!!!!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door eeliane »

Kan alleen maar zeggen dat iedereen wel eens vertraging heeft gehad, een luchtvaartmaatschappij doet t niet expres, zij doen ook hun best om zo spoedig mogelijk een ander toestel te sturen of het te repareren of een andere oplossing te zoeken. Soms zit t mee soms zit t (erg) tegen. Laat niet je hele vakantie verpesten door die ene vertraging van een paar uur, die wegen niet op tegen die leuke uren die je hebt gehad.

holtdijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:22

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door holtdijk »

iedereen wel eens een vertraging van 17 uur?????/? Laat me niet lachen.! En mensen 17 uur lang onzeker achterlaten zonder enige informatie noem ik niet : "er alles aan doen"!!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door eeliane »

Ja maar om daar nou eindeloos over te blijven zeuren, je bent weer thuis, je vakantie was verder leuk dan hou je er maar over op. Zo niet, schrijf je een klachtenbrief aan Transavia, aangetekend, en wacht op antwoord. Lees even hun voorwaarden na voordat je iets gaat schrijven dat toch geen effect scoort.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door layla »

Ik zou zeker een klacht indienen, het lijkt me dat ze wel een schadevergoeding zullen geven.
Ik zou zeker die vakantiedagen proberen te claimen en de gemaakte kosten voor eten/drinken etc.
Ik heb zelf ooit ook eens een claim ingediend bij Turkish Airlines, een binnnenlandse vlucht die was gecancelled ivm mist, heb ik extra vakantiedagen op moeten nemen en moest met de bus naar Istanbul, ik heb al die kosten vergoed gekregen achteraf.
Ik zou het zeker proberen, baat het niet, dan schaadt het niet!
Succes!

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Ik snap nu waarom er weer meer vakantiereizen dan vorig jaar worden verkocht:

We zijn van alle gezeur over vertraging van vlucht X, de onvriendelijke receptionist van hotel Y, dat stomme reisbureau Z enz. enz. snel weer toe aan een nieuwe vakantie...... Aansluitend kunnen we dan weer zeuren over vlucht A, enz. enz. enz.

Maar ga zo door, als het met U slecht gaat gaat het ons beter !!!

Have a save trip !!!

L.J.Frankenstein

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door Gein »

Ja maar om daar nou eindeloos over te blijven zeuren, je bent weer thuis, je vakantie was verder leuk dan hou je er maar over op
Volgens mij is het idee achter een forum, om discussies op gang te
brengen over bepaalde onderwerpen. Als jij dat gezeur vind moet je
er gewoon niet aan deelnemen.

Buiten dat kan iemand als bijv Mhr. Hotltdijk goed ideen op doen,
om bepaalde akties te ondernemen na zijn ervaring of juist niet.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door eeliane »

Ben ik niet met je eens, dit is geen vraag over de vertraging maar duidelijk gezeur vinfmij, schrijf eerst een brief en wacht op de uitkomst, doe t via je reisburo, helpt altijd!
Verder hebben deze mensen een riante vakantie achter de rug en alleeen t vliegtuig gaf wat vertraging. Zij hebben geen jengelende kinderen of andere mensen waar ze rekening mee moeten houden, het is vervelend allemaal dat ben ik met ze eens maar vind t niet nodig om daar nou zo over door te zeuren, er zijn ergere dingen... (als ik de forums zo lees)
Maar goed ik zal deze 'discussie' (tja waar discussieer je over) niet meer onderbreken hoor.... zeur maar fijn verder!

holtdijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:22

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door holtdijk »

Ik geef het echt niet aan om te zeuren, maar een forum is toch de juiste plek om ideen/problemen te bespreken, en staat e dat niet aan, blijf dan idd maar weg..... :evil:

En ook al had ik geen kinderen bij mij, toch vond ik het wel heel sneu voor de mensen die wel kinderen bij zich hadden!

udid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2005 20:17

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door udid »

Hallo Dennis

Ik was één van je zeer gelukkige medepassagiers op die vlucht... IK heb het heel druk gehad met school, herexamens (die ik nog net op tijd heb kunnen halen, want ik was dus bijna dankzij die vertraging mn herexamen misgelopen!!) Dit is de eerste dag dat ik weer op internet zit sinds dat we maandagavond terug zijn. Ik zou je graag willen vragen of er al verdere ontwikkelingen zijn op t gebied van een aanklacht. Ik heb gezocht op www.vakantieforum.nl waar de meneer die "de leiding op zich nam" het over had toen we op de gate bij schiphol stonden, maar deze site doet het niet. Ik ben dus via google gaan zoeken op hv352 en jouw bericht was de enige link die ik kreeg.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als jij me even een mailjte zou kunnen sturen met de site waar dan wel het contact onderhouden wordt tussen de passagiers van HV352

holtdijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:22

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door holtdijk »

Udid, Ik zou niet weten waar de andere passagiers zich ophouden.....Zelf heb ik een mail gestuurd naar transavia, kreeg een brief terug dat het in behandeling is! Dus afwachten maar(zijn wij wel gewend!) Je mag me altijd mailen:

[email protected]

holtdijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2005 12:22

Re: Vlucht HV352

Ongelezen bericht door holtdijk »


Gesloten