LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bakker hillegom
-
bakker hillegom
waarschuwing;
ongeveer 11 maanden geleden een klimplant en een kuipplant gekocht.
eerstgenoemde ging al kapot na ongeveer 1 maand en werd vergoed. nu zien beide er niet best uit.
meerdere keren contact opgenomen met klachtenservice van bakker, maar deze blijven volhouden dat ik geen 5 jaar garantie heb en dat 1 plant al eens is vergoed.
ik heb aangegeven dat de planten nog geen jaar oud zijn en ook dat nergens staat dat planten maar eenmalig vergoed worden. 5 jaar halen ze niet eens. de klimplant is in 11 maanden ongeveer van 10 cm (ja, je krijgt ze heel klein) gegroeid tot 20 cm. bloeien komt niet voor. ik weet dat de plant wel 3 m2 kan worden, maar deze niet.
citaat garantiebepaling bakker hillegom;
100% Garantie
Uiteraard zijn onze producten met de grootst mogelijke zorg gekweekt. Zo bent u er zeker van dat de producten die u in huis haalt kerngezond zijn. Voor extra zekerheid biedt Bakker u de volgende garantie:
1 jaar Groei- en Bloeigarantie:
Op alle zaden, bloembollen, knollen, potplanten en éénjarige planten, ontvangt u 1 jaar Groei- en Bloeigarantie. De garantie op deze producten loopt vanaf het moment van aankoop tot en met het einde van de eerste bloeiperiode van het product.
5 jaar Groei- en Bloeigarantie:
Op alle meerjarige winterharde planten, struiken, bomen, rozen en hagen, ontvangt u 5 jaar Groei- en Bloeigarantie. Dit omdat de natuur voor deze producten meer tijd nodig heeft om ze tot volle wasdom te brengen.
einde citaat;
ik heb me uit het systeem laten halen en ga voortaan mijn planten wel bij oxalis, intratuin of een andere lokale tuinder halen. voordeel is dat je meteen ziet wat je koopt.
eerstgenoemde ging al kapot na ongeveer 1 maand en werd vergoed. nu zien beide er niet best uit.
meerdere keren contact opgenomen met klachtenservice van bakker, maar deze blijven volhouden dat ik geen 5 jaar garantie heb en dat 1 plant al eens is vergoed.
ik heb aangegeven dat de planten nog geen jaar oud zijn en ook dat nergens staat dat planten maar eenmalig vergoed worden. 5 jaar halen ze niet eens. de klimplant is in 11 maanden ongeveer van 10 cm (ja, je krijgt ze heel klein) gegroeid tot 20 cm. bloeien komt niet voor. ik weet dat de plant wel 3 m2 kan worden, maar deze niet.
citaat garantiebepaling bakker hillegom;
100% Garantie
Uiteraard zijn onze producten met de grootst mogelijke zorg gekweekt. Zo bent u er zeker van dat de producten die u in huis haalt kerngezond zijn. Voor extra zekerheid biedt Bakker u de volgende garantie:
1 jaar Groei- en Bloeigarantie:
Op alle zaden, bloembollen, knollen, potplanten en éénjarige planten, ontvangt u 1 jaar Groei- en Bloeigarantie. De garantie op deze producten loopt vanaf het moment van aankoop tot en met het einde van de eerste bloeiperiode van het product.
5 jaar Groei- en Bloeigarantie:
Op alle meerjarige winterharde planten, struiken, bomen, rozen en hagen, ontvangt u 5 jaar Groei- en Bloeigarantie. Dit omdat de natuur voor deze producten meer tijd nodig heeft om ze tot volle wasdom te brengen.
einde citaat;
ik heb me uit het systeem laten halen en ga voortaan mijn planten wel bij oxalis, intratuin of een andere lokale tuinder halen. voordeel is dat je meteen ziet wat je koopt.
-
Re: bakker hillegom
Bedoeling van de garantie is dus blijkbaar dat je 5 jaar w8 om te zien of ze groeien en bloeien. Dus nog ff geduldOp alle meerjarige winterharde planten, struiken, bomen, rozen en hagen, ontvangt u 5 jaar Groei- en Bloeigarantie. Dit omdat de natuur voor deze producten meer tijd nodig heeft om ze tot volle wasdom te brengen
Het is pas begin april, voordat dat planten er weer een beetje fatsoenlijk uitzien duurt nog wel een paar weken.
Zo'n klimplant wordt groot, maar niet binnen 11 maanden. Misschien nog een seizoen afwachten?
Heb je de kleine letters gelezen?
Zo'n klimplant wordt groot, maar niet binnen 11 maanden. Misschien nog een seizoen afwachten?
Heb je de kleine letters gelezen?
Mijn dode takken worden ook weer Druiven en ook de klimmer was bij de grond af weg door strenge winter....
Dus wacht tot mei en verbaas je over de kracht van de natuur.
Ook het verzorgen volgens instructie is noodzakelijk, zoals het Pampasgras vorstvrij moest blijven en met eigen gesnoeide bladeren afgedekt moest worden.
Dus bij fout overwinteren of elders in Europa in ander klimaat plaatsen valt buiten de garantie!
Dus wacht tot mei en verbaas je over de kracht van de natuur.
Ook het verzorgen volgens instructie is noodzakelijk, zoals het Pampasgras vorstvrij moest blijven en met eigen gesnoeide bladeren afgedekt moest worden.
Dus bij fout overwinteren of elders in Europa in ander klimaat plaatsen valt buiten de garantie!
-
aangezien ik de planten al 11 maanden had, moest ik wel alvast reageren op de belabberde staat.
bakker-hillegom had anders geheid de reaktie gegeven dat het jaar garantie voorbij was. ik heb een tijd geleden opnieuw mijn verhaal per mail duidelijk gemaakt, waar weer de (domme) reaktie op komt dat ik geen recht heb op 5 jaar garantie.
4 weken geleden heb ik eea duidelijk proberen te maken in een brief en nogmaals uitgelegd hoe eea zat. ook dat ik een fatsoenlijk antwoord van ze verwachte binnen 2 weken. hier is nooit een antwoord op gekomen.
mijn andere planten, die ik ook vorstvrij op de zolder heb bewaard, lopen allemaal al flink uit.
nogmaals; voor mij is bakker-hillegom finito basta. (lees; einde bestellingen)
bakker-hillegom had anders geheid de reaktie gegeven dat het jaar garantie voorbij was. ik heb een tijd geleden opnieuw mijn verhaal per mail duidelijk gemaakt, waar weer de (domme) reaktie op komt dat ik geen recht heb op 5 jaar garantie.
4 weken geleden heb ik eea duidelijk proberen te maken in een brief en nogmaals uitgelegd hoe eea zat. ook dat ik een fatsoenlijk antwoord van ze verwachte binnen 2 weken. hier is nooit een antwoord op gekomen.
mijn andere planten, die ik ook vorstvrij op de zolder heb bewaard, lopen allemaal al flink uit.
nogmaals; voor mij is bakker-hillegom finito basta. (lees; einde bestellingen)
-
Ik snap nog steeds niet dat mensen dit soort dingen bij een bedrijf als Bakker kopen. Veel te duur, en je ziet niet wat je toegestuurd krijgt. En hoe lang zijn die planten wel niet onderweg?
Ga toch lekker naar het tuincentrum, voor mijn part de Gamma, Praxis, of Karwei. Of de Aldi, als die weer een keer wat heeft. Veel goedkoper, je ziet wat je koopt, en je kunt bij de tuincentra nog wat advies krijgen ook.
Ga toch lekker naar het tuincentrum, voor mijn part de Gamma, Praxis, of Karwei. Of de Aldi, als die weer een keer wat heeft. Veel goedkoper, je ziet wat je koopt, en je kunt bij de tuincentra nog wat advies krijgen ook.
Dat is een goede keuze.beachboy02 schreef: ik heb me uit het systeem laten halen en ga voortaan mijn planten wel bij oxalis, intratuin of een andere lokale tuinder halen. voordeel is dat je meteen ziet wat je koopt.
Dit had je al 11 maanden geleden moeten doen.
Ik wens jou een groene vinger!
ik heb ook klachten over Bakker
het blijkt nu dat het alleen een postorder bedrijf is
vond het raar had vorig jaar planten besteld
wel gekregen maar bijna niks deed het
snapte er niks van
we hebben veel moeite moeten doen om het vergoed te krijgen
gisteren had ik div mailtjes gestuurd en kreeg vage antwoorden
en uiteindelijk blijkt het alleen nog maar postorder bedrijf te zijn
dus is het niet gek dat het niet goed gaat met de planten
jaren geleden was Bakker heel goed en nu dood zonde
geen tuincentrum meer en ook geen service meer
was jaren vaste klant bij Bakker maar nu echt niet meer
het blijkt nu dat het alleen een postorder bedrijf is
vond het raar had vorig jaar planten besteld
wel gekregen maar bijna niks deed het
snapte er niks van
we hebben veel moeite moeten doen om het vergoed te krijgen
gisteren had ik div mailtjes gestuurd en kreeg vage antwoorden
en uiteindelijk blijkt het alleen nog maar postorder bedrijf te zijn
dus is het niet gek dat het niet goed gaat met de planten
jaren geleden was Bakker heel goed en nu dood zonde
geen tuincentrum meer en ook geen service meer
was jaren vaste klant bij Bakker maar nu echt niet meer
Wij hebben een product besteld maar nooit gekregen.
Zij zouden een bevestigingsmail versturen als het product wordt opgestuurd, dit is nooit gebeurt. Uiteindelijk krijgen wij wel de factuur.
Uiteindelijk blijkt dat ze geen naam op het pakketje hebben gezet waardoor het niet duidelijk was waar het pakketje heen moest. (een ziekenhuis is namelijk best groot..).
De klantenservice was behoorlijk onbeschoft, ondanks dat wij vertelden dat we een naam op hebben gegeven en geen bevestigingsmail hebben gekregen, legde zij de schuld bij ons en het ziekenhuis. Wij moesten gewoon de factuur betalen.
Zij zouden een bevestigingsmail versturen als het product wordt opgestuurd, dit is nooit gebeurt. Uiteindelijk krijgen wij wel de factuur.
Uiteindelijk blijkt dat ze geen naam op het pakketje hebben gezet waardoor het niet duidelijk was waar het pakketje heen moest. (een ziekenhuis is namelijk best groot..).
De klantenservice was behoorlijk onbeschoft, ondanks dat wij vertelden dat we een naam op hebben gegeven en geen bevestigingsmail hebben gekregen, legde zij de schuld bij ons en het ziekenhuis. Wij moesten gewoon de factuur betalen.
ik heb vorig jaar bollen bij ze besteld. heb ze in november in de grond gedaan, maar er is niks opgekomen.
meer mensen ervaring met Bakker?
meer mensen ervaring met Bakker?
-
Vandaag ontving ik een mailing per post met pakketnotificatie.
Een loterijprijs-achtige brief dat er een toppakket klaar ligt, wat zeker zal zijn bij minimale besteding!
De marketing is misleidend conform de " wet misleidende reclame ".
Triest dat hier naïeve mensen intrappen met valse beloften.
Laat dit soort bedrijven worden beboet, boven de marketingkosten of gewiekste winst.
Wellicht is dat een effectief middel? Laten we het hopen!
Een loterijprijs-achtige brief dat er een toppakket klaar ligt, wat zeker zal zijn bij minimale besteding!
De marketing is misleidend conform de " wet misleidende reclame ".
Triest dat hier naïeve mensen intrappen met valse beloften.
Laat dit soort bedrijven worden beboet, boven de marketingkosten of gewiekste winst.
Wellicht is dat een effectief middel? Laten we het hopen!
-
Mijn ouders - beide bijna 90 jaar - ontvingen in april 2014 een pakketje van Bakker Hillegom. Of ze €15,90 voor hun 'bestelling' wilden betalen. Ze hadden echter niets besteld, hebben gebeld met Bakker, maar die beweerde dat er wel degelijk een bestelling was geplaatst. Mijn ouders zouden daarvan per post een bewijs krijgen toegestuurd. Na een maand nog niets ontvangen, dus heb ik vandaag - 29 april 2014 - nogmaals met de klantenservice gebeld. De dame aan de telefoon geeft aan dat e.e.a. afgewikkeld is,omdat het pakketje retour ontvangen was. Wat mij weer bevreemde, omdat ik de dame kon vertellen dat ik het pakketje gewoon voor mij op tafel had staan...
Dit werd wel vreemd gevonden, maar ik mocht het pakketje gewoon in de container gooien, want het was allemaal geregeld zo. Uiteraard heb ik deze dame om een bevestigende mail gevraagd, die ik ook binnen 5 minuten gekregen heb.
Ik vind dat hier gewoon sprake is van poging tot oplichting van ouderen. Ronduit schandalig dat er bedrijven zijn die op deze wijze hun geld denken te kunnen verdienen. Het wordt tijd dat deze praktijken, gepleegd door 'betrouwbare Nederlanders', en niet door buitenlanders, eens flink door justitie aangepakt worden.
Dit werd wel vreemd gevonden, maar ik mocht het pakketje gewoon in de container gooien, want het was allemaal geregeld zo. Uiteraard heb ik deze dame om een bevestigende mail gevraagd, die ik ook binnen 5 minuten gekregen heb.
Ik vind dat hier gewoon sprake is van poging tot oplichting van ouderen. Ronduit schandalig dat er bedrijven zijn die op deze wijze hun geld denken te kunnen verdienen. Het wordt tijd dat deze praktijken, gepleegd door 'betrouwbare Nederlanders', en niet door buitenlanders, eens flink door justitie aangepakt worden.