LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestaande schutting terugplaatsen?
bestaande schutting terugplaatsen?
Ik kwam deze week thuis van mijn werk had de buurvrouw een bestaande schutting tot de helft teruggebracht. Nu wilde ik graag weten in wat voor recht ik sta moet zij nu die schutting weer terugplaatsen? Zo lang wij hier al wonen staat er al een schutting en nu beneemt zij onze privacy zonder overleg. Wat kunnen wij hier aan doen en wat voor rechten staan wij als buren. Als extra info wij staan niet op goede voet met deze dame zolang wij hier al wonen.is ze systematisch aan het treiteren.
Re: bestaande schutting terugplaatsen?
Dat hangt er helemaal vanaf waar de schutting staat. Staat die precies op de erfgrens, dan moeten veranderingen in overleg. Staat die op haar eigen grond, dan mag ze ermee doen wat ze wil. Niets weerhoudt jou ervan om dan net naast haar halve schutting op je eigen grond gewoon een hoge schutting te plaatsen natuurlijk.
-
Onkruid twee meter hoog laten groeien. Komt die schutting vanzelf wel terug.sjoegel schreef:Ik zou het wel weten. Lekker naakt in de tuin zitten.
Maar even serieus: het is een beetje lastig op basis van één kant van het verhaal een goede inschatting te maken wat wijsheid is. Als jullie elkaar niet liggen, dan zal de verstandhouding waarschijnlijk moeilijk te verbeteren zijn. Eén oplossing kan zijn, wat al eerder is genoemd, een schutting op je eigen grond te zetten, en dan meteen twee meter hoog. Scheelt je een centimeter of 10 aan ruimte, maar de buurvrouw kan hier niets tegen doen.
Sluit ik mij bij aan, maar het is te weinig info, om iets te kunnen adviseren.mh73 schreef:Dat hangt er helemaal vanaf waar de schutting staat. Staat die precies op de erfgrens, dan moeten veranderingen in overleg. Staat die op haar eigen grond, dan mag ze ermee doen wat ze wil. Niets weerhoudt jou ervan om dan net naast haar halve schutting op je eigen grond gewoon een hoge schutting te plaatsen natuurlijk.
-
-
Ik sluit me hier ook bij aan. (Al vond ik het dan maar naakt zitten in de tuin ook wel een leuke oplossing)mh73 schreef:Dat hangt er helemaal vanaf waar de schutting staat. Staat die precies op de erfgrens, dan moeten veranderingen in overleg. Staat die op haar eigen grond, dan mag ze ermee doen wat ze wil. Niets weerhoudt jou ervan om dan net naast haar halve schutting op je eigen grond gewoon een hoge schutting te plaatsen natuurlijk.
U zegt dat u een niet op al te beste voet staat met deze buren, en u het over systematisch treiteren heeft.
Dan lijkt het me juist beter om een hoge schutting te hebben. In plaats van alweer gezeik te hebben met de buren over de weggehaalde schutting, zou ik er (ook zonder overleg) inderdaad weer eentje terugzetten, op uw eigen gedeelte. Die mag ze uiteraard niet zomaar weghalen. Houdt u zich netjes aan de maximale hoogte. Soms is die maximale hoogte 2 meter, in onze gemeente is die 1.80 meter.
De schuttingzijde aan de kant van de buren mag uiteraard oerlelijk zijn, maar ik zou de boel niet verder laten escaleren door "terug te treiteren".