LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door psychisch gestoorde buurman niet meer thuis

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Wesley1989

Door psychisch gestoorde buurman niet meer thuis

Ongelezen bericht door Wesley1989 »

Hallo,

Na een slechte start ( Aantal keer verkeerde huurwoningen, jonge ouders enz enz) dachten we eindelijk een goed en leuk huisje gevonden te hebben. Na ongeveer een half jaar kwamen wij erachter dat de buurman niet helemaal 100% is omdat hij alleen maar aan het schreeuwen was tegen zijn 'vriendin' of tegen de tafel die tegen hem sprak( en deze ook kapot sloeg) . Op een gegeven moment na een paar keer de politie gebeld te hebben werd de buurman steeds bozer omdat wij niet op ons gemak thuis zaten. Wij hebben 2 kinderen die snachts wakker worden van zijn geschreeuw ( zijn woorden zijn meestal: Ik vermoord je! een hoop scheldwoorden ) wat uiteraard niet goed is voor de ontwikkeling omdat dit duidelijk te horen is in elke kamer in ons huis. De laatste avond ( want we zijn nu tijdelijk niet meer thuis door dit gebeuren) kregen ook WIJ doodsbedreigingen en hebben hier ook aangifte over gedaan( dit is dus de reden dat we weg zijn gegaan, en zitten nu hopelijk 'tijdelijk' bij mijn ouders) Na een gesprek met de woonstichting hebben ze dus vermeld dat de buurman zwakbegaafd is en dat ze na deze meldingen dmv een kort geding hem eruit kunnen krijgen. Waarom ze deze moeite doen? Dit was al lang bekend en hij gebruikt dus zijn medicijnen ( of vergeet ze en neem liever een paar biertjes ).

Nu 2 weken later zitten we nog steeds in de zelfde situatie.
We hebben gesproken met mensen van de gemeente en die hebben dus tot noch toe niks voor ons kunnen betekenen. Nu willen ze zwaardere medicijnen aan de buurman geven. Maar daar schieten wij niks mee op want ze gaan het eerst 2 weken testen bij hem. Maar het probleem is juist de drank.

Ik sta echt machteloos en weet niet meer wat ik nog kan doen.. Het enige wat ik wil is met mijn gezin naar huis..

Chocomelk

Re: Door psychisch gestoorde buurman niet meer thuis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dit is vreselijk wat jullie mee moeten maken maar moeten jullie die uitspraken wel serieus nemen wat die man allemaal roept ?

Overigens schrijf je erbij dat je dit al vaker hebt meegemaakt dat je in verkeerde huurhuizen terecht bent gekomen doordat je buren had die jonge ouders etc waren, wat bedoel je daar precies mee ?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@chocomel,

volgens mij bedoelt hij dat hij en zijn partner zelf jonge ouders zijn. en door hun leeftijd soms wat minder goede keuzes hebben gemaakt

Isabel

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit is vreselijk wat jullie mee moeten maken maar moeten jullie die uitspraken wel serieus nemen wat die man allemaal roept ?
Misschien niet serieus te nemen, maar met kinderen die dat soort dingen horen niet echt fijn.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lijkt op schizofrenie in plaats van zwakzinnigheid. Komt er wel eens een hulpverlener langs?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

De beste buurman eruit zetten is natuurlijk geen oplossing. Dan heeft iemand anders in een andere buurt dezelfde problemen met deze man.

Ik denk dat de oplossing meer in de richting van de hulpverlening gezocht moet worden.

Bob Schurkjens

Als ie zijn huur 3 maanden niet betaalt, lost het probleem zich vanzelf op. Dus duimen maar.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Als ie zijn huur 3 maanden niet betaalt, lost het probleem zich vanzelf op. Dus duimen maar.
Dit soort problemen lossen niet vanzelf op. Niemand treed doortastend op. Alle hulpverleners zien altijd wel weer een positief puntje om vervolgens af te wachten.

De buurt mobiliseren en de hulpverlening blijven benaderen totdat zij het zat worden en jullie probleem werkelijk gaan aanpakken.

Bob Schurkjens

Nou, mijn posting was niet eens gekscherend bedoeld. In onze buurt hadden we een stel die twee weken geleden ineens zijn vertrokken. Notoire overlastplegers. Wat bleek? Hadden de huur een maand of drie niet betaald. Game over.

Scheelt weer bezoekjes van politie, brandweer, getoeter van bezoek om 4 uur 's nachts, wildplassen in de straat etc etc.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wesley1989 schreef:Na een gesprek met de woonstichting hebben ze dus vermeld dat de buurman zwakbegaafd is en dat ze na deze meldingen dmv een kort geding hem eruit kunnen krijgen.
Dit topic hoort m.i. niet thuis bij de categorie "tuin" (maar eigenlijk bij de categorie "huren"") in dit forum.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wim2007 schreef:
Wesley1989 schreef:Na een gesprek met de woonstichting hebben ze dus vermeld dat de buurman zwakbegaafd is en dat ze na deze meldingen dmv een kort geding hem eruit kunnen krijgen.
Dit topic hoort m.i. niet thuis bij de categorie "tuin" (maar eigenlijk bij de categorie "huren"") in dit forum.
Ik zou dat gewoon lekker aan de moderator overlaten. Komt vast wel goed.
Laatst gewijzigd door crazyme op 17 jun 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Wesley1989, aangezien je deze [kreet om hulp*] op 9 mei j.l. hebt geplaats; is er inmiddels na 5 weken iets ondernomen door Woningbouw of hulpverlening? Bij ouders thuis blijven wonen lijkt me toch geen optie, ben dus "nieuwsgierig" of er al van enige actie sprake is. Lijkt me n.l. niet dat geen huur betalen, dan de bewoner eruit, hier kennelijk niet opgaat en zal deze bewoner het automatisch laten afschrijven van huur (zoals meeste WBV's eisen) van toepassing zijn. Als hulpverleners medicatie voorschrijven moet dat wel worden ingenomen, dus daar is kennelijk geen controle over. Hetzelfde met alcohol, als er niemand is die beide zaken in de gaten houd lijkt me je dat ook niet verder te helpen. Als inmiddels niets veranderd is betaal je huur voor een plek waar je niet woont. Kan WBV jou niet een andere woning aanbieden? (Ja, ik begrijp dat dan het volgende stel het slachtoffer is). Misschien stel zonder kinderen.

Gesloten