LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] erf afscheiding

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
vanessa32

erf afscheiding

Ongelezen bericht door vanessa32 »

wij wonen in 3 onder 1 kap huurwoningen we zijn hier 10 jaar geleden komen wonen in overleg met vorige bewoners erf afscheidingen gemaakt(vorige bewoners vonden dit prima maar hebben er niet aan meebetaald) nu hebben we sinds 1 jaar nieuwe buren naast ons die van de week toen wij aan het werk waren zonder overleg in de voortuin de palisanderbandjes verlaagd hebben(ruim 5 cm) omdat ze het geen aanzicht vinden voor hun tuin. dit staat al ruim 10 jaar zo en dit wisten ze ook toen ze hier kwamen wonen. hun hebben bestrating neergelegd in een enorme bult zodat het water mooi naar links en rechts afloopt ipv de straat op dus mooi bij ons in de tuin dit had nooit gebeurd als hun de bandjes niet verlaagd hadden. nu hebben wij vandaag in overleg met de politie ( want die hadden hun gebeld) de bandjes weer op de hoogte neergelegd waarop ze stonden. was een heel karwei want we mochten van de buurman niet op zijn ''erf'' komen. dit zijn huurwoningen en de woningbouw hoort daarbij de erfafscheidingen te bepalen dus niet kadaster. de woningbouw heeft onze tuinen 10 jaar geleden ook al gezien en zijn daarna nog regelmatig voor onderhoud hier geweest het is altijd goed bevonden. mijn vraag mag de buurman dit zomaar zonder overleg doen?! en wat moet ik doen als hij van de week als hij opnieuw met zijn tuin aan de gang gaat en weer aan de bandjes komt?!

eleven

Re: erf afscheiding

Ongelezen bericht door eleven »

wij wonen in 3 onder 1 kap huurwoningen we zijn hier 10 jaar geleden komen wonen in overleg met vorige bewoners erf afscheidingen gemaakt(vorige bewoners vonden dit prima maar hebben er niet aan meebetaald)
Wat de vorige bewoners met jullie hebben afgesproken, geldt toch niet voor nieuwe bewoners.
Als de WBV geen bezwaar maakt, hoe er bestrating en/of gemaakt wordt, denk ik niet, dat jullie er inspraak hebben.
Een ander geval is, als deze bandjes van jullie zijn, dan mag de buurman daar niet aankomen.
Maar ook dit hebben jullie blijkbaar niet schriftelijk.
Dat de politie komt en in deze kwestie bemiddeld, kan ik niet geloven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt de rijdende rechter bellen (want daar kijk je vermoedelijk regelmatig naar, gezien je opmerking over het bepalen van de erfafscheiding), en in zijn bijzijn zo hard mogelijk gillen, schreeuwen, en een probleem maken van iets wat eigenlijk helemaal geen probleem is.

Je kunt ook een tussenoplossing bedenken: Laat die bandjes 2,5 centimeter zakken, ieder de helft. Probleem opgelost.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

eleven schreef: Dat de politie komt en in deze kwestie bemiddeld, kan ik niet geloven.
Joh, politie.... In de flat gingen de buren uit elkaar, alleen kon de vrouw geen woning vinden, en juridisch gezien had ze geen recht op de gemeenschappelijke woning. Bij de ene ruzie vonden de agenten dat hij recht op de woning had, bij de andere ruzie vonden andere agenten dat zij recht op de woning had.

De topicstarter kan beter de politie er buiten houden, bonnen schrijven zijn ze goed in, maar op het moment dat er iets uitgelegd moet worden, wordt het wel een beetje lastig voor die gasten.

vanessa32

je mag zonder overleg de erfafscheiding niet veranderen hij had even kunnen overleggen.... de buurman heeft zelf de politie 2 x ingeschakeld omdat wij onze eigen tuin herstellen en ja we hebben de bon van de bestrating wij wilden met hun overleggen maar de buurman begon gelijk te schelden en te dreigen

vanessa32

het is grond van de woningbouw die hebben het goed bevonden
de bandjes lopen precies de eerste 2 in midden van de regenpijp (denkbeeldige erfafscheiding) de rest loopt beetje scheef weg naar ons eigen tuin. omdat het huurwoningen zijn is er geen kadaster afscheiding zeg maar

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien toch eens een poging te doen om met elkaar te gaan praten? Iemand erbij die als een soort onafhankelijke scheidsrechter de boel in de gaten houdt tijdens het gesprek. Anders loop je het risico dat het een jarenlange conflict gaat worden.

vanessa32

ik ga morgen inderdaad naar hoofdkantoor van de woningbouw zij moeten hierin maar een beslissing maken

eleven

vanessa32 schreef:het is grond van de woningbouw die hebben het goed bevonden
de bandjes lopen precies de eerste 2 in midden van de regenpijp (denkbeeldige erfafscheiding) de rest loopt beetje scheef weg naar ons eigen tuin. omdat het huurwoningen zijn is er geen kadaster afscheiding zeg maar
Moet Michiel FRL gelijk geven, daar heb je nette buren gekregen. :shock:
De WBV inschakelen, deze moeten bemiddelen in deze kwestie en uiteindelijk een uitspraak doen.
De rijdende rechter komt hier niet, want dit zijn huurwoningen. :wink:

vanessa32

klopt dat gaan we ook doen het is zo jammer want als ze gewoon bij ons gekomen waren met hun plannen dan had dit niet hoeven te gebeuren maar we hebben daar een lage schutting staan van 1 meter hoog die staat op onze ''eigen grond'' daarachter liggen de bandjes op de ''erf'' afscheiding en onze nieuwe buurman die vond leuk om eigen rechter te spelen en zei alles wat achter de schutting ligt is van mij....ja zo werkt het niet en ipv morgen bellen ga ik persoonlijk even naar het hoofdkantoor......1 ding wel ze liggen niet super in de buurt zijn al verschillende klachten naar woningbouw gegaan van deze bewoners over situaties, en ze hebben van de woningbouw ook al een officiele waarschuwing gekregen en dat allemaal in die korte tijd dat ze hier wonen jammer

ciske

1 ding wel ze liggen niet super in de buurt
Daar heb jij weinig aan, je woont er naast. Beter eens met deze mensen een gesprek aan te gaan, met iemand er bij. Wil je voorkomen dat het nog erger gaat worden. Dan heb je weinig aan "hoe ze liggen in de buurt".

eleven

vanessa32 schreef:klopt dat gaan we ook doen het is zo jammer want als ze gewoon bij ons gekomen waren met hun plannen dan had dit niet hoeven te gebeuren maar we hebben daar een lage schutting staan van 1 meter hoog die staat op onze ''eigen grond'' daarachter liggen de bandjes op de ''erf'' afscheiding en onze nieuwe buurman die vond leuk om eigen rechter te spelen en zei alles wat achter de schutting ligt is van mij....ja zo werkt het niet en ipv morgen bellen ga ik persoonlijk even naar het hoofdkantoor......1 ding wel ze liggen niet super in de buurt zijn al verschillende klachten naar woningbouw gegaan van deze bewoners over situaties, en ze hebben van de woningbouw ook al een officiele waarschuwing gekregen en dat allemaal in die korte tijd dat ze hier wonen jammer

Met de WBV naar een oplossing zoeken, maar misschien zou ook dit een optie voor jullie kunnen zijn, dan ben je van de buren niet meer afhankelijk.

Afbeelding

vanessa32

bedankt voor reactie maar de stap naar de woningbouw had ik vrijdagavond direct al besloten.hoe zou je het zelf vinden als je thuis komt en de buren hebben je erfafscheiding even aangepakt?! vervolgens krijg je een grote bek(bedreigingen)en de politie op je dak....nee ik ben wel klaar met ze fatsoenlijk overleg komt er niet meer ik neem de stap naar de woningbouw

vanessa32

en de tekening is geen oplossing van waar je getekend hebt aan onze kant staat een schutting al 10 jaar en een heg met laurierstruiken op dezelfde hoogte en dat ga ik er na 10 jaar echt niet meer uithalen ( denk dat je dat zelf ook niet zou doen)

ciske

nee ik ben wel klaar met ze fatsoenlijk overleg komt er niet meer ik neem de stap naar de woningbouw
Met deze instelling bereik je niks, de wbv zal een gesprek tussen jullie willen. Kaats je dat af, heb jij een probleem. Maar goed succes!

vanessa32

dank je wel laat morgen de uitkomst wel even weten

eleven

vanessa32 schreef:en de tekening is geen oplossing van waar je getekend hebt aan onze kant staat een schutting al 10 jaar en een heg met laurierstruiken op dezelfde hoogte en dat ga ik er na 10 jaar echt niet meer uithalen ( denk dat je dat zelf ook niet zou doen)
Natuurlijk ken ik de situatie niet, maar ik ben zeker, de WBV komt met een oplossing.
suc6

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vind het niet onlogisch dat de nieuwe buren hebben gedacht dat het palissanderhout bij hun tuin hoorde.

Immers er staat ook een schutting van 1 meter hoog en ik zou in dat geval ook denken dat alles wat aan mijn kant van de schutting ligt bij mijn tuin hoort. Dit kan gewoon een misverstand zijn

Dat van de politie begrijp ik niet helemaal. Waarom hebben de buren tot 2 keer toe de politie gebeld. Toch niet omdat ze zelf het pallisanderhout aangepast hebben.? Speelt hier niet ook nog iets anders?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

vanessa32 schreef:was een heel karwei want we mochten van de buurman niet op zijn ''erf'' komen
vanessa32 schreef:maar we hebben daar een lage schutting staan van 1 meter hoog die staat op onze ''eigen grond'' daarachter liggen de bandjes op de ''erf'' afscheiding
Heeft u dan hangend over die schutting die bandjes 5 cm opgehoogd? Of bent u hiervoor in de tuin van de buurman geweest?
vanessa32 schreef:want als ze gewoon bij ons gekomen waren met hun plannen dan had dit niet hoeven te gebeuren
Want dan was het opeens geen probleem geweest ofzo? :roll:

vanessa32

nee de bandjes vanaf onze eigen kant weer opgehoogd omdat de buurman het er niet mee eens was dat wij de banden weer op oude hoogte terug gingen brengen daarom heeft hij de politie gebeld. die kwamen en wij hebben de situatie uitgelegd en die zeiden ook dat ze met ons hadden moeten overleggen en we hadden toen afgesproken dat wij de bandjes weer op oude hoogte zouden terug leggen en hun moesten van politie de bestrating er toch weer uithalen omdat de manier van afwatering van hun aan beide buren problemen zouden geven en hun zouden hun eigen bandjes er tegen aan leggen. dus toen mijn man dat gister vanaf onze eigen kant aan doen was (maar we hadden toestemming van politie om ook op zijn grond te komen) hebben we niet gedaan hebben ze weer de politie gebeld omdat ze het er weer niet mee eens waren de mensen(politie) werden er ook al gek van want zoals savonds afgesproken was hun zouden bestrating klein stukje wat er nog maar in lag weer uithalen en dan eigen bandjes er tegen aan leggen.
die zeiden ook dat ze wel konden zien dit deze situatie aan onze kant al minimaal 10 jaar zo staat en dat er dan een verjarings recht van pas komt ivm met struiken(lees maar na op internet klopt wel met struiken geld andere regel) mijn man had zelf aangeboden om ze te helpen met bandjes en stukje opnieuw straten maar we werden voor alles en nog wat uitgemaakt ( staat overigs opgenomen op de mobiel)

Gesloten