LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grastrimmers

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
tina
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2004 14:54

Grastrimmers

Ongelezen bericht door tina »

Na jaren verschillende grastrimmers gebruikt te hebben ben ik en mijn twee buren genoodzaakt geweest nieuwe trimmers te kopen, we zijn alle drie zeer ontevreden.
Ik verving mijn oude Gardena die prima was door een Wolf met één draad,een regelrechte ramp, als het spoel een beetje gebruikt is, is er niet meer mee te werken.
De andere buurman heeft een Wolf met twee spoelen, net hetzelfde.
De tweede buurman had ook een oude Gardena, maar nu vervangen door een nieuwe, niet mee te werken, net hetzelfde resultaat als de Wolf.
Ik heb de mijne ooit in garantie teruggebracht, kreeg hem terug met een nieuw spoel , maar net hetzelfde resultaat .
Heeft iemand een oplossing voor onze problemen ?
Iets anders, heeft er iemand ervaring met de versie's van Gardena en Bosh met kunststofmessen ?
Vr. Gr.

Internet1977
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 apr 2011 16:13

Re: Grastrimmers

Ongelezen bericht door Internet1977 »

bij de praxis hebben ze nu iets moois ervoor, hier in eindhoven

tina
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2004 14:54

Re: Grastrimmers

Ongelezen bericht door tina »

En wat mag dat dan wel zijn ?
Een beetje meer uitleg Aub


Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Grastrimmers

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Kunstgras leggen, hoef je geen grastrimmer meer de kopen. :mrgreen: :lol: Sorry, kon het eventjes niet laten.

witte angora
Berichten: 31023
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Grastrimmers

Ongelezen bericht door witte angora »

Iets anders, heeft er iemand ervaring met de versie's van Gardena en Bosh met kunststofmessen
Geen ervaring met de huis- tuin- en keukenzooi. Maar ik vraag me af wat je met kunststofmessen wilt? Eén steentje, en je hebt al een braam, zonder dat het fatsoenlijk bij te werken is. Naar mijn mening zal dat niet lang meegaan. Ik denk dat je een aardig voorraadje van die messen aan zult moeten leggen.

Ik weet ook niet of het de bedoeling is dat gras met een mes afgesneden wordt, in de tijd dat het mijn beroep was, gebruikten we messen meer voor struiken en kleine bomen en dergelijke. Maar beslist niet voor gras. Maar goed, dat waren stalen messen.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Grastrimmers

Ongelezen bericht door mihoen »

als je er proffesioneel mee wilt werken moet je naar de vakman gaan.

maar anders: gewoon de goedkoopste van gamma of karwei. gaat deze stuk, bonnetje mee, krijg je een nieuwe. die dingen zijn zo goedkoop dat de leverancier iedere stukkende gewoon crediteerd aan de bouwmarkt. kwaliteit is niet heel super, maar dat heb je als je voordelig zou willen uitzijn.
echt goed gereedschap is nu eenmaal prijzig vaak

Gesloten