LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heg/straatwerkzaamheden

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Brett Lane

heg/straatwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Brett Lane »

Goedemiddag,

De gemeente waarin ik woon is op dit moment de straat waar mijn tuin aan grenst aan het ophogen. Nou is het zo dat mijn heg overhangt en dat ik die moet snoeien anders trekken ze de hele heg uit de grond en draai ik op voor de kosten. Ik snap dat het mijn heg is en dat ik er verantwoordelijk voor ben, maar als ik hem niet snoei mogen ze dan de hele heg uit de grond trekken. Het lijkt me eerder dat ze hem alleen mogen snoeien tot waar de straat ophoudt en waar mijn tuin begint. Als ik mijn heg voor maandag 4 december niet gesnoeid heb trekken ze hem uit de grond. Weet iemand wat mijn rechten precies zijn?

Bij voorbaat dank,

Brett Lane

Leo The Emperor

Re: heg/straatwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als ik mijn heg voor maandag 4 december niet gesnoeid heb trekken ze hem uit de grond
Dit wordt lastig want maandag is het al 5 december

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik vraag me af hoelang TS al weet dat de heg gesnoeid moet worden ?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Schijnbaar is de overhangende heg, een hindernis voor de werkzaamheden.
Het bedrijf, dat de werkzaamheden uitvoert, heeft niet de tijd om alle heggen langs de straat te knippen.
Jij bent verantwoordelijk, dus snoei de hek, en werk mee. :evil:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ja dat mag, je moet je heg bijhouden als er overlast is mag de gemeente die verwijderen.

hop

Ongelezen bericht door hop »

Jij bent verantwoordelijk, dus snoei de hek, en werk mee. :evil:
Beter is om de boom te snoeien en het hek te schilderen.

Brett Lane

Ongelezen bericht door Brett Lane »

Sorry, het moet 5 december zijn. Overigens werd me gistermorgen pas vertelt dat ik m'n heg moet snoeien. Voor de werkzaamheden begonnen heb ik wel een brief gekregen, maar daar in stond niks over mijn heg.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Brett Lane schreef:Sorry, het moet 5 december zijn. Overigens werd me gistermorgen pas vertelt dat ik m'n heg moet snoeien. Voor de werkzaamheden begonnen heb ik wel een brief gekregen, maar daar in stond niks over mijn heg.

weet niet hoe groot die heg is maar zou zeggen pak de schaar en doe het zelf, wordt namelijk een duur grapje als de gemeente het doet.

Emmy75

Brett Lane schreef:Sorry, het moet 5 december zijn. Overigens werd me gistermorgen pas vertelt dat ik m'n heg moet snoeien. Voor de werkzaamheden begonnen heb ik wel een brief gekregen, maar daar in stond niks over mijn heg.
Da's wel behoorlijk laat te noemen.

In principe bent u inderdaad verantwoordelijk voor uw eigen heg. Overigens als de straat opgehoogd moet worden, moeten meestal ook de stoepen aangepast worden. Als de heg dan behoorlijk in de weg zit, had u dit enigszins kunnen voorzien. Maarja of zij hem nu zomaar mogen verwijderen dat weet ik niet.

Ik zou het risico liever niet willen nemen, ze krijgen het ook voor elkaar om ook de rekening te presenteren voor het verwijderen en afvoeren van de heg.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Brett Lane

Hoe dicht staan de struiken eigenlijk tegen de bestrating aan?

Emmy75

witte angora schreef:@ Brett Lane

Welke bestrating ? Die in de tuin of van de stoep/weg..

Ik denk overigens niet dat het verwijderen van de heg al te netjes zal gebeuren dus kan best zijn dat ze die met grof geweld met een kraan eruit trekken met alle gevolgen van dien.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:@ Brett Lane

Welke bestrating ? Die in de tuin of van de stoep/weg..

Ik denk overigens niet dat het verwijderen van de heg al te netjes zal gebeuren dus kan best zijn dat ze die met grof geweld met een kraan eruit trekken met alle gevolgen van dien.
Van de stoep/weg, dat is dus de vraag. Als de struiken er erg dicht tegenaan staan, dan kun je niet alleen verwachten dat de boel overhangt, maar dat het ook nog eens gigantisch in de weg staat.

Emmy75

witte angora schreef:Van de stoep/weg, dat is dus de vraag. Als de struiken er erg dicht tegenaan staan, dan kun je niet alleen verwachten dat de boel overhangt, maar dat het ook nog eens gigantisch in de weg staat.
Zou TS druk zijn gaan snoeien omdat deze niet meer gereageerd heeft?

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik denk dat de kans groot is dat je uiteindelijk de heg toch zal moeten vervangen.. want nu nog snoeien terwijl er nachtvorst kan komen.. is heel vaak een doodvonnis voor een heg

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het lijkt me eerder dat ze hem alleen mogen snoeien tot waar de straat ophoudt en waar mijn tuin begint. Als ik mijn heg voor maandag 4 december niet gesnoeid heb trekken ze hem uit de grond. Weet iemand wat mijn rechten precies zijn?
Je kunt wachten en hier op dit forum vragen stellen, maar in die tijd had je de heg ook kunnen snoeien. De aannemer, die dit werk uitvoerd, is gebonden aan tijd en geld. Hij zal echt geen tuinman in gaan huren, die jouw heg netjes gaat snoeien. Wel zal hij zijn eigen middelen (personeel en apparatuur) in zetten en die kosten op je verhalen. En dat zal waarschijnlijk betekenen dat de graafmachine je heg uit de grond trekt, zodat de aannemer verder kan. De kosten zijn vervolgens voor jouw (tijd en afvoer van de heg). En daarna kun je proberen je 'recht' te halen, maar intussen zit je zelf met de puinhoop. Het is maar waar je voor kiest.
En met normaal tuinonderhoud had je dit hele 'probleem' kunnen voorkomen.

Gesloten