LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Wij hebben Berberis gekocht bij Intartuin Amersfoort en kregen het advies daarbij om vier zakken (€25,00) Rhododendronaarde daarbij te nemen. Zo gezegd zo gedaan. Binnen enkele weken waren de Berberis planten morsdood. Intratuin heeft 6 maanden garantie dus foto gestuurd en toen terug met de planten. Weer een heel werk om deze, enorm stekelige, planten uit te graven. Als reactie kregen wij 'dat het wel heel bijzonder was dat de planten waren dood gegaan'. Het kwam over alsof wij voor ons lol de planten hadden dood gemaakt en als afleiding al dit werk gingen verrichten. Afijn, we kregen het geld terug van de planten maar niet van de aarde. Daarna naar drie verschillende hoveniers geweest om informatie in te winnen en wat blijkt? Deze aarde is allerminst geschikt voor Berberis. Berberis kan niet tegen deze soort aarde en het was geen wonder dat de Berberis was dood gegaan. Nette mail gestuurd naar Intratuin en uitgebreid alles uitgelegd. Er kwam een zeer korte mail van de eigenaar [persoonsgegevens verwijderd door moderator] als reactie: "ruilen is alleen mogelijk binnen een termijn met kassabon" ....... weer terug mailen dat mijnheer onze mail zeker niet goed had gelezen. Berberis was dood gegaan vanwege verkeerd advies. Daarna geen enkele reactie meer gehad en dus ook geen €25,00 voor de aarde. Nooit meer naar Intratuin Amersfoort en Nijkerk want daar is deze vriendelijke mijnheer ook eigenaar van. Iedereen maakt fouten maar leer ervan en los het netjes op. Nu waren wij EN kosten kwijt EN extra werk op niets af.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 aug 2012 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
-
- Berichten: 32295
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Sja, je kunt alleen je geld terug krijgen als je de goederen terug geeft. Er zit dus niks anders op dan de rhodenderonaarde uit de grond te zeven, terug in de zakken te doen, die keurig en onzichtbaar dicht te sealen, en dan terug te brengen.
Dat je het geen nette oplossing vind dat je geld niet terug krijgt, dat kun je vinden. Maar wie zegt dat je die aarde niet onder de rhodo's hebt gegooid, of gebruikt hebt voor andere planten die wel op die grond horen? Dát is dus de reden dat je je geld niet terug krijgt.
Dat je het geen nette oplossing vind dat je geld niet terug krijgt, dat kun je vinden. Maar wie zegt dat je die aarde niet onder de rhodo's hebt gegooid, of gebruikt hebt voor andere planten die wel op die grond horen? Dát is dus de reden dat je je geld niet terug krijgt.
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
En hoe wil je aantonen dat dit advies is gegeven door een medewerker van Intratuin en je niet zelf een paar zakken op goed geluk hebt gepakt ?
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
En hoe kan je aantonen dat de planten goed zijn geplant en verzorgd?crazyme schreef:En hoe wil je aantonen dat dit advies is gegeven door een medewerker van Intratuin en je niet zelf een paar zakken op goed geluk hebt gepakt ?
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Je weet maar nooit
Jordache schreef:Wij hebben Berberis gekocht bij Intartuin Amersfoort en kregen het advies daarbij om vier zakken (€25,00) Rhododendronaarde daarbij te nemen. Zo gezegd zo gedaan. Binnen enkele weken waren de Berberis planten morsdood. Intratuin heeft 6 maanden garantie dus foto gestuurd en toen terug met de planten. Weer een heel werk om deze, enorm stekelige, planten uit te graven. Als reactie kregen wij 'dat het wel heel bijzonder was dat de planten waren dood gegaan'. Het kwam over alsof wij voor ons lol de planten hadden dood gemaakt en als afleiding al dit werk gingen verrichten. Afijn, we kregen het geld terug van de planten maar niet van de aarde. Daarna naar drie verschillende hoveniers geweest om informatie in te winnen en wat blijkt? Deze aarde is allerminst geschikt voor Berberis. Berberis kan niet tegen deze soort aarde en het was geen wonder dat de Berberis was dood gegaan. Nette mail gestuurd naar Intratuin en uitgebreid alles uitgelegd. Er kwam een zeer korte mail van de eigenaar (dhr. Moons) als reactie: "ruilen is alleen mogelijk binnen een termijn met kassabon" ....... weer terug mailen dat mijnheer onze mail zeker niet goed had gelezen. Berberis was dood gegaan vanwege verkeerd advies. Daarna geen enkele reactie meer gehad en dus ook geen €25,00 voor de aarde. Nooit meer naar Intratuin Amersfoort en Nijkerk want daar is deze vriendelijke mijnheer ook eigenaar van. Iedereen maakt fouten maar leer ervan en los het netjes op. Nu waren wij EN kosten kwijt EN extra werk op niets af.
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Berberis houdt van zuur neutrale grond, rododendron-grond is zuurder.
Maar dat houdt niet in dat een Berberis "zomaar" dood gaat op zure grond.
Er groeien namelijk genoeg Berberissen op zure veengrond.
Het belangrijkste is (vooral voor nieuw gepote planten) dat de grond vochtig is/blijft.
Op droge grond gaat nieuwe aanplant geheid dood.
Dus op droge dagen is dagelijks besproeien/nat maken, noodzakelijk.
Maar dat houdt niet in dat een Berberis "zomaar" dood gaat op zure grond.
Er groeien namelijk genoeg Berberissen op zure veengrond.
Het belangrijkste is (vooral voor nieuw gepote planten) dat de grond vochtig is/blijft.
Op droge grond gaat nieuwe aanplant geheid dood.
Dus op droge dagen is dagelijks besproeien/nat maken, noodzakelijk.
Re: Intratuin Amersfoort geeft verkeerd advies.
Dat verklaart ook wel wat. Misschien moet ts gewoon in de handjes knijpen dat ze geld terug hebben gehad voor een Paar vermoordde planten.