LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Holcim terrastegels - afbrokkelen en kleurverschil

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
koenme

Kwaliteit Holcim terrastegels - afbrokkelen en kleurverschil

Ongelezen bericht door koenme »

Vorig jaar heb ik Holcim terrastegels besteld en door hovenier laten leggen. In de folder van Holcim zagen deze er netjes uit.
Na een jaar tijd blijken de tegels ten opzichte van elkaar enorme kleurverschillen te vertonen. Daarnaast brokkelen diverse tegels af.
Om een idee te geven heb ik een 4-tal foto's bijgevoegd, zie links. Daarnaast heb ik de originele foto uit de Holcim catalogus bijgevoegd.

Kleurverschil:
Afbeelding
Afbeelding

Afbrokkelen:
Afbeelding
Afbeelding

De foto uit de folder van Holcim:
Afbeelding

Het behoeft geen toelichting dat ik zeer ontevreden ben over deze tegels. De afbeelding in de folder vind ik simpelweg misleidend. We hebben onze klacht ingediend bij de leverancier van de tegels (Benfried). Zij hebben deze doorgezet naar Holcim, maar Holcim maakt zich ermee af dat dit normaal is bij natuursteen.
Ik vang nu bot bij zowel Holcim als de leverancier, maar wil hiermee geen genoegen nemen.
Zijn er mensen met zelfde ervaringen? Wat kan ik verder doen om dit probleem op te lossen?

Chocomelk

Re: Kwaliteit Holcim terrastegels - afbrokkelen en kleurverschil

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pff het blijft natuurlijk natuursteen, geen idee of je rechten hebt op iets.

Piotter78

Re: Kwaliteit Holcim terrastegels - afbrokkelen en kleurverschil

Ongelezen bericht door Piotter78 »

Ik heb Plazio Legio Grande tegels van Holcim. Na 2 maanden in het voorjaar al groene aanslag. Groot kleurverschil tussen de tegels en ze waren donker en zijn nu licht. Echt verschrikkelijk.
Ik heb het het er niet bij laten zitten en heb na vele malen bellen met de leverancier een vertegenwoordiger over de vloer gehad om te laten zien wat voor rommel het is. Heb een heel verhaal gekregen en heb een flesje algenverwijderaar gekregen.....
Ja, de prijs is niet hoog maar dit verwacht je toch niet van een tegel. Na enkele jaren ok, maar toch niet al na een aantal maanden. En ik ben niet de enige want de hele straat heeft ze en ze zijn allemaal zo. Iedereen klaagt en vind het een waardeloze tegel. Zonde en ik baal :evil:
Oh ja en de kantjes brokkelen ook af want geen facet, maar ja dat is inherent aan de steen dus het resultaat is nooit strak (zoals in de folder)

Gesloten