LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
bliep
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 13:51

Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker

Ongelezen bericht door bliep »

Afgelopen zomer hebben wij onze tuin laten aanleggen door Tuincentrum Wim Vis te Blokker. Ze begonnen met het afgraven van onze tuin. Er was een berekening gemaakt van de kosten hiervan gebasseerd op 10 uur werk. Van tevoren vastgelegd. Uiteinelijk bleek dit een nog geen half dagje werk in beslag te nemen, maar de prijs was helaas al afgesproken. Verder hebben we heel wat problemen gehad wat betreft het straatwerk. We hebben betonstenen, wildverband laten leggen. het belangrijkste, het aantrillen van het zand onder de stenen is niet gebeurd. De stenen zijn na een week al gaan zakken, zodat er al 3 keer herstelwerkzaamheden zijn gebeurd. Nu hebben we nog steeds last van "dellen " dus plassen op ons terras als het heeft geregend. Ook zijn de stenen aangetrild met als gevolg dat er hele brokken van de stenen af zijn de hoekjes en de randen. De door ons uitgekozen strakke stenen lijken nu wel "getrommeld". Volgens tuincentrum Wim Vis is dit volkomen normaal! De steneen liggen er ook niet strak in, als je met platte zolen over ons terras loopt voel je dat de ene steen hoger ligt dan de andere...
Verder hadden we een conflict over de afwatering. Wij hadden de afwatering op een bepaalde manier afgesproken, dit is tegen de afspraak in niet gebeurd. om de reden dat zoals het nu is volgens hen beter is. Hier zijn wij niet over geinformeerd van tevoren.Om het water nu goed af te laten lopen hebben ze achter onze tuin een geul gegraven van ongeveer 1 meter breed, met als gevolg dat we gewoon een sloot achter ons huis hebben die overloopt zo onze tuin in, met pikzwarte prut! Om niet 1 grote plaat wildverband te hebben, hebben we op 2 plaatsen in de bestrating China Blue Stone laten leggen. Hieronder zou cement gegooid worden om stevigheid aan de tegels te geven en het te vast te laten hechten. Dit is in rekening gebracht, maar er zijn 2 handjes uit een zak op het zand gegooid, zodat de tegels nu los liggen.
We hebben vele telefoontjes moeten plegen om Dhr xxxx (eigenaar tuincentrum) op de hoogte te brengen hoe slecht de situatie in onze tuin is, dan maakte hij weer een afspraak om te komen kijken, of te komen hertsellen. Dan hadden wij weer vrij genomen of kwamen wij eerder uit ons werk (dus vakantieuren opgenomen) kwam hij gewoon niet opdagen! Moest je er zelf weer achteraan bellen waarom hij nu weer niet kwam.
Nu hebben wij een deel van de rekening nog niet betaald en dit willen wij ook niet, aangezien wij al maanden ellende van de tuin hebben zeker nog niet tevreden zijn over de staat van de bestrating. Hij wil zijn geld zien, wij betalen niet....
Helaas horen we nu achteraf dat heel veel mensen klachten hebben over dit tuincentrum.... ze leveren slecht werk en komen hun afspraken niet na. garantie geven ze ook niet. Dus mensen wees gewaarschuwd!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Garantie bij tuinwerk

Ik hoop dat u een en ander schriftelijk heeft laten vastleggen van wat er zou moeten gebeuren en tegen welke prijs.

Voorzover ik het nu lees lijkt het erop dat dit tuinwerk niet volgens deze offerte is geleverd.
In de consumentenwetgeving is dit dus een wanprestatie waaraan men rechten aan kan verlenen.

Daarvoor moet men per aangetekende brief met bericht van ontvangst dat bedrijf in gebreke stellen en daarin omschrijven datgene wat is overeengekomen.
Daarbij is ook van belang wat men normaal gesproken (onder andere) van straatwerk mag verwachten.

U zult dit bedrijf wel in de gelegenheid moeten stellen om alsnog dat te leveren hetgeen is overeengekomen. Dus deugdelijk werk volgens de regels die men aan de proffessie mag stellen.

U mag in dit geval dat deel wat u nog niet heeft betaald achterhouden tot op het moment dat deze firma dat heeft geleverd wat is omschreven in uw opdracht/de offerte.

Kortom, een stevige brief.

Grootvader.

bliep
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 13:51

Re: Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker

Ongelezen bericht door bliep »

Hallo, bedankt voor de reactie. In de offerte staat inderdaad wat hij zou doen. Het afgraven heeft hij helaas alleen een prijs voor berekend.(geen man uren erbij gezet)

Hij geeft een half jaar garantie, hebben we ook schriftelijk, maar aangezien hij al 3 keer herstelwerkzaamheden heeft gedaan en dit zonder tevreden resultaat is denken wij dat dit een gebed zonder end is. Want na dat half jaar komt hij niet meer en hebben wij nog steeds diezelfde problemen. Ook omdat het niet aangetrild is, de zandplaat onder het straatwerk. Het is ongeveer 25 cm opgehoogd bij ons achter. Dit staat niet uitgewerkt in de offerte (het trillen), maar je verwacht toch dat als er bestraat wordt het zand wordt aangetrild, zoals altijd gebeurd, dit hoort standaard bij bestratingswerk. Nu hebben wij hier alleen maar problemen van. De afwatering stond niet op papier wat is afgesproken, maar we hebben wel op papier dat hij het anders heeft gedaan dan afgesproken omdat hem dat beter leek.
We hebben ook voorgesteld dat hij alles eruit haalt en opnieuw erin legt, nadat hij het zand wel heeft aangetrild. We wachten nog op antwoord.
Maar gezien de negatieve verhalen die wij helaas achteraf van iedereen horen, komt hij zijn afspraken niet na en we horen van collega tuinbedrijven dat zijn prestaties zeer onder de maat zijn, dat ze geen vakmensen zijn. Terwijl ze helaas wel door kunnen gaan. De aangetekende brief waren we zelf ook mee bezig..... We willen wel sterk zijn en hebben goede argumenten. Dus hopelijk komt dat goed

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Slecht werk geleverd door Tuincentrum Wim Vis te Blokker

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tuin- en straatwerk.

Dit wordt dan een werkje voor een onafhankelijke deskundige.
Indien dat bedrijf is aangesloten bij een beroepsvereniging met een geschillencommissie dan kunt u zich daartoe wenden.

Uit uw verhaal meen ik echter te begrijpen dat dit waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
Wie terzake in uw gebied wel een objectief en vakkundig oordeel kan geven over het geleverde werk weet ik niet.
U zult daar zelf voor op zoek moeten gaan.

Voor "De Rijdende Rechter" zal dit alleen een zaak kunnen zijn waar ook het tuinbedrijf mee moet instemmen.
Gelezen het verhaal zal deze dit waarschijnlijk niet doen, getuige de gelezen reactie's van andere door u geraadpleegde tuinbedrijven.

Met vriendelijke groeten;

Grootvader

Gesloten