LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snoeiafval wordt in mijn tuin gegooid

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Aurelien

Snoeiafval wordt in mijn tuin gegooid

Ongelezen bericht door Aurelien »

Mijn buren snoeien planten die overhellen in hun tuin, ik weet ook dat dit wettelijk is toegestaan, maar mogen zij dit snoeiafval in mijn tuin gooien ook ongeacht of ze mijn planten hiermee beschadigen. Zelf zie ik het zo, het zijn wel mijn planten, maar hun snoeiafval en horen zij dit in hun groencontainer te doen.
Graag uw mening/raad.
Aurelien Escofier

Machtold

Re: Snoeiafval wordt in mijn tuin gegooid

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik denk dat het volgens de wet hun afval is, want zij knippen het eraf.

Maar het zou netter van jou zijn, om eerder je planten te snoeien, zodat je buren er geen last van hebben en je hebt deze discussie ook niet.

Tegenwoordig moet je voor elke lediging van je container betalen, hier ook zelfs nog voor het gewicht wat in de bak zit, dus ik zou het eerlijk gezegd ook over de schutting zwiepen. Alhoewel ik eerst met mijn buren zou overleggen, wat te doen met dit afval en bij geen gehoor, ja, dan zwiep ik het erover. Jij wil toch ook niet voor je buren betalen?

glith

Ongelezen bericht door glith »

Als het nu ZELF opruimt of op een compost hoop gooit heb je straks GRATIS compost :o

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Best Aurelien.

Deze zaak is toch iets gecompliceerder als het op het eerste gezicht lijkt.
De buren mogen inderdaad andermans planten snoeien die in hun tuin overhangen mits dat op een deskundige manier gebeurt.
Het tuinafval dient hij echter zelf op te ruimen en niet op uw erf te gooien.
Zo te lezen is de verstandhouding met uw buren niet zo goed, dus zelf uw planten snoeien op zijn erf is waarschijnlijk geen optie.
Daarom doet hij het zelf en dan zijn de buren verantwoordelijk voor het afval.

Maar zoals Machtold al zei:
Voorkomen is beter als genezen.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

lekker eh, als je alleen maar overhangende troep van de buren in je tuin hebt die zij zelf niet bijhouden.

je buur neemt het besluit dit niet in de eigen tuin te zetten
maar omdat je buren het niet bijhouden heeft je buur wel de overlast

en bedankt.

1: je mag er tijd in gaan steken, waar je geen zin in hebt, anders had je die planten zelf wel in je tuin gezet.

2: je mag er vrij voor vragen, nog leuker om bezig te zijn en opgezadeld te zitten met het werk van een ander, je had je tijd beter kunnen gebruiken

3: energie in steken en het nog opruimen ook, leuke bezigheid als het je eigen planten niet zijn.

4: je mag je groene bak volproppen, waardoor je eigen troep er niet eens meer in past.

ik spreek over veschillende situties waarbij niet alleen een paar takjes, maar bijna 50% van de inhoud van de tuin, van de buren, over de erafscheiding hangt.

en ja, ook ik heb er erg veel last van!
ik heb hier zoveel troep van de buren over mijn erfafscheiding hangen dat ik ruim € 500,- kwijt zal zijn voor het kappen ervan, niet te denken aan de ruimte die dit inneemt, de tijd die in de kap gestoken moet worden, de kosten die erbij komen voor het afvoeren van die troep.
Hierbij als laatste ook nog de beworteling door mijn tuin heb lopen, de helft van mijn tuininrichting hierdoor uit zij voegen getrokken worden, herstellen kost geld...

Wees blij dat je dit zelf niet hebt.

zelf BIJHOUDEN die troep zou ik zeggen.
niet mekkeren dat er een paar takjes of blaadjed teruggooid worden in je tuin.

poeh, poeh,
dat is erg...
je onderhoudt je tuin niet eens op tijd, maar dan wel zorgen maken over een paar plantjes?

Als je zelf tijdig je boel verzorgd, dan kun je daarmee dus zelf voorkomen dat je eigen planten kapot gaat omdat hun snoeiwerk, wat van jou planten komt, op jou kostbare plantjes gegooid worden.
Hiermee voorkom je ook eventuele ergernissen tussen jou en je buren.

Kun je dit niet?
ga dan lekker in een bos wonen...

dit is overlast.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Wubo, woon jij soms naast Aurelien? :shock:

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

echt zo triest om hier ruzie over te maken ,ruk die boom/plant eruit en gooi een schutting van 5 meter hoog neer beste oplossing voor u en de buren. :mrgreen:

derhansie

Ongelezen bericht door derhansie »

de mensen die het afval in uw tuin gooien hebben dus blijkbaar last van jullie bomen/planten.
snoei zelf eens mee en ruim het op samen met die mensen.
het is toch beter met deze mensen goed om te gaan het zijn tenslotte buren.

deze mensen kunnen ook de gemeente bellen hierover en dan moeten jullie het alsnog zelf doen, of de gemeente komt het doen en dan hangt er een prijskaartje aan denk ik.

kom samen met die mensen tot een oplossing ik denk dat dat beter werkt.

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Als ik zoiets lees snap ik wel waar burenruzies vandaan komen.
ik heb een megalastige buurvrouw die de andere buren ook last bezorgd met BAMBOE in de tuin. Maar aangezien de andere buren en wij nogal tollerant zijn is het nooit geéscaleerd ( hetgeen niet aan mijn buren te danken is maar goed, ik hou mijn hedera bij haar weg want ze snoeit anders mijn prachtige, goed onderhouden(!!!) tuin)
het antwoord is simpel, zals velen al aangaven. U bent verantwoordelijk voor bomen/planten welke de buren overlast bezorgen, de buren mogen overhangende takken en zelfs doorgroeiende planten en wortels verwijderen. Maar het snoeiafval? uw claimt dat ze dat op uw planten gooien, nou, denk dat er wel meer aan vooraf gegaan is. vrees dat u niet het hele verhaal verteld want óf u heeft nare buren óf u houdt zelf uw tuin niet bij, elk conflikt heeft een verhaal.
Zou wel een leuke zijn voor de rijdende rechter, pak alvast een glaasje cola en een bakkie chips.
Genieten :P

Gesloten