We hebben al jaren treur-iep die mogelijk ziek is. De takken sterven af zoals de as aan een sigaret verbrandt en het is goed te zien tot welk punt de tak "afgestorven" is. Toch groeit de iep goed en blijft mooi groen en daarom willen we hem proberen te behouden. Weet u mogelijk of er een OPLOSSING IS.
We zijn benieuwd ??
mvgr Ria & Ad donkers Valkenswaard
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Treuriep - ziekte??
-
Re: Treuriep - ziekte??
Treuriep ziekte.
Deze vraag inmiddels zelf maar doorgespeeld aan Intratuin Amsterdam omdat mijn zoon daar werkt.
Grootvader
Deze vraag inmiddels zelf maar doorgespeeld aan Intratuin Amsterdam omdat mijn zoon daar werkt.
Grootvader
-
Een Treuriep is een Iep. En als het hier gaat om Iepziekte dan is het zaak om de boom te verwijderen gezien de besmettelijkeid van deze ziekte.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Iepziekte
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Iepziekte
-
Ach ja, die treur-iep.
zoals de laatste schrijver al opmerkte is de iepenziekte besmettelijk en ook diegene die ik toevallig vanmiddag sprak aan wie ik die vraag per e-mail toespeelde (de bomendeskundige van een grote tuincentrumketen en nog "geen tijd gehad"om op dit e-mailtje te reageren) zei ook dat een zieke iep niet te redden is en dus toch uiteindelijk dood zal gaan.
Gezien de besmettelijkheid moet dit ook snel gebeuren,( in Amsterdam zelfs bij verordening verplicht) en mogen de stammen en takken niet gebruikt worden voor de openhaard.
Ongeschild hout (stamdelen met bast) moet dan ook zo snel mogelijk afgevoerd worden.
Treurig hoor zo'n zieke iep.
Tip! Zet er een treurwilg voor in de plaats ook al zal dat ook vele jaren duren voordat ook die een fraai objekt wordt.
Want............ Boompje groot, plantertje dood.
Grootvader
die in het vervolg die bomendeskundige wat meer achter de broek aan zal zitten.
Dat kan omdat mijn zoon feitenlijk zijn meerdere is.
Ik wens u in ieder geval een vrolijke kerst en gelukkig bestaan er nauwelijks treursparren.
♪♪ Oh denneboom.....♫♫
zoals de laatste schrijver al opmerkte is de iepenziekte besmettelijk en ook diegene die ik toevallig vanmiddag sprak aan wie ik die vraag per e-mail toespeelde (de bomendeskundige van een grote tuincentrumketen en nog "geen tijd gehad"om op dit e-mailtje te reageren) zei ook dat een zieke iep niet te redden is en dus toch uiteindelijk dood zal gaan.
Gezien de besmettelijkheid moet dit ook snel gebeuren,( in Amsterdam zelfs bij verordening verplicht) en mogen de stammen en takken niet gebruikt worden voor de openhaard.
Ongeschild hout (stamdelen met bast) moet dan ook zo snel mogelijk afgevoerd worden.
Treurig hoor zo'n zieke iep.
Tip! Zet er een treurwilg voor in de plaats ook al zal dat ook vele jaren duren voordat ook die een fraai objekt wordt.
Want............ Boompje groot, plantertje dood.
Grootvader
die in het vervolg die bomendeskundige wat meer achter de broek aan zal zitten.
Dat kan omdat mijn zoon feitenlijk zijn meerdere is.
Ik wens u in ieder geval een vrolijke kerst en gelukkig bestaan er nauwelijks treursparren.
♪♪ Oh denneboom.....♫♫