LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tuinaanleg

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
calvin76

tuinaanleg

Ongelezen bericht door calvin76 »

Ik heb een tuin van ongeveer 55 m2.
Ik heb nu een offerte gehad van een hovenier en deze vraagt 8100 euro.

Dit bevat o.a. aanleg 2 terassen met natuursteen, gras, 2 borders (verhoogd, 2 hoogtes) ook natuursteen. Ook inclusief 6 spotjes in tegels, grote spot in border en 2 spots aan schutting.

Ik zag dat arbeidsloon ongeveer 3800 uitmaakt van de prijs.

Voor deze prijs moet ik wel mijn tuin leeg opleveren. Ik hoef hem niet af te graven.

Mijn vraag is, of dit exorbitant hoog is of dat dit wel een gebruikelijke prijs is.

masterslave

Re: tuinaanleg

Ongelezen bericht door masterslave »

Vraag nog andere hoveniers om een offerte, dan kan je vergelijken.
Met deze gegevens kan hier niemand iets adviseren, zonder ter plekke gezien te hebben.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

masterslave schreef:Vraag nog andere hoveniers om een offerte, dan kan je vergelijken.
Met deze gegevens kan hier niemand iets adviseren, zonder ter plekke gezien te hebben.

mee eens, vind het een boel geld.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

calvin76

Het lijkt me een leuk prijsje. Wel zou ik bij deze zaak tenminste 3 referenties opvragen en daar eens op bezoek gaan. Mogelijk zou je ook een gesprekje kunnen aanknopen bij de betreffende bewoner(s). Wil de firma geen referenties geven, dan kun je met deze firma beter geen overeenkomst afsluiten. Overigens is dit voor 2 vaklui niet meer dan 4 dagen werk. De arbeidsloon ligt wat aan de hoge kant. Dat zou hooguit 3200 euro mogen zijn.

Maxiem.

calvin76

Bedankt Maxiem. Deze prijs is wel exclusief planten, is het dan nog steeds ok?

Idd, vond ik de arbeidskosten ook aan de hoge kant.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

calvin76

Mijn post was gebaseerd op: 4 dagen werk voor 2 vaklui en inclusief planten met als stelpost 600 euro.

Maxiem.

Als je toch bij hen terecht komt, zou je eventueel een korting kunnen bedingen van bijvoorbeeld 5%.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 jun 2011 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe zit het met bijvoorbeeld de kabels voor de spotjes? Moeten die ook nog aangelegd en ingegraven worden? Dat kan nog wel wat werk opleveren, zeker als de spotjes 220 volt zouden zijn. Dan moeten ze nl. minstens 60 cm diep ingegraven worden.

En hebben ze enige indicatie gegeven hoe lang ze ermee bezig zouden zijn? Als je rekent op 2 mensen een week werken, dan kom je uit op ongeveer 50 euro per uur. Dat is voor 'witte' tuinaanleg volgens mij een redelijk gemiddeld bedrag, niet heel hoog of heel laag.

calvin76

Dit is wel inclusief het in graven van de spotjes en trekken van kabels, dat zit bij de prijs inbegrepen.

Hij had het erover dat ze een week bezig zijn.

Gesloten