Voor de hobby heb ik raskippen en ik heb me altijd voorgenomen ze weg te doen zodra ik last van ratten kreeg.
Maar nu ik denk last van ratten te hebben heb ik mijn voornemen wat bijgesteld en wil dus van de ratten af ipv mijn kippen.
In 10 jaar heb ik wel last van muizen gehad maar nog nooit van ratten, de muizen populatie was nog wel onder controle te houden en de laatste tijd zag ik zelfs geen enkele muis meer maar vond enkele weken gelden wel een dode zwarte rat bij de drinkbak in een kippenkooi en dat terwijl ik geen gif gezet had.
Waarschijnlijk heeft die rat ergens anders in de buurt gif gegeten en het loodje gelegd in onze kooi.
Ik dacht dus aan een verdwaalde rat omdat ik nooit een rat of een spoor ervan vond.
Voor de zekerheid heb ik toch maar vergif gezet in een lege kooi en bij mijn voertonnen een muizenvangbakje.
Weken zag ik niets en werd er niet gegeten van het vergif, toen ik wilde gaan voeren zag ik dat het bakje met vergif voor muizen 1 meter was verschuiven, toen ik in de lege kooi keek bleek het vergif bijna op te zijn.
waarschijnlijk heeft een rat tegen de muizenbak geduwd en toen het gif in de naastgelegen kooi gegeten.
Ik heb het gif aangevuld en na 1 nacht was het weer bijna op, nu heb ik weer gevuld en ben benieuwd wat er morgenvroeg nog van over is.
Kan ik hier uit conculderen dat ik ratten heb en hoe kom ik ervan af?
Groeten,
Roelant.