Jaren geleden heb ik eens gezegd dat er niet genoeg verdient kan worden met internet en dat we dat wel zouden merken.Vandaag de dag is het gewoon om heel veel over het internet te laten afhandelen
(belasting,bankzaken en aankopen bv) en bedrijven dringen daar dan ook op aan.Eigenlijk wordt men door het gemak overgehaald om een pc aan te schaffen.Mijn hobby is internetten en ik heb deze hobby al
heel wat jaren en dat kost me per jaar nu op zijn goedkoopst 260 euro.Dat is een aardig bedrag voor een a.o.w er zonder pensioen,maar
een hobby mag wel wat kosten volgens mijn zonen.Nu komt de aanleiding voor dit schrijven.In 2002 vroeg Seniorweb een bijdrage om
de site in stand te houden wat al snel veranderde in een lidmaatschapbijdrage.Ik weigerde dat in eerste instantie te betalen omdat ik bang was dat dat idee wel eens overgenomen zou kunnen worden.Ik werd natuurlijk toch lid want ik mistte het wel.Nu merk ik dat
er steeds meer geld gevraagd gaat worden voor het lidmaatschap van een site.Daar zou niet veel op tegen zijn als daar geen groot gevaar in schuilt!Het zal gaan als bij de banken.In een tijd van minder
dan 10 jaar heeft het grootste deel van de Nederlanders een pc en kabelverbinding en dan begint het verplichte betalen.Net als je bankrekening wordt je pc dan een fantastische melkkoe!Als men dat nu niet probeert tegen te gaan zullen we in 2015 echt miljoenen
Nederlanders hebben die absoluut niet meer meedoen,want zonder
een goed inkomen is het hebben van een pc dan zinloos!Mako
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] computerhobby
Re: computerhobby
Hallo Mako,
Ben ik het toch niet met u eens.
Kijk, een pc is een aanschaf die je zo gek kunt maken zoals jezelf wilt. Ga je in zee met allerlij abonnementjes, lidmaatschappen enz, dan ben je daar zelf bij. Ok, de maandelijkse kosten voor het internet blijven terugkomen en ook daar zijn prijsklasses in. Wil je b.v. steeds maar het laatste nieuwe hebben op pc-gebied dan kan dit aardig in de kosten lopen van want je vandaag koopt is volgende week alweer oud, het is maar waar je je tevereden mee geeft. Mensen laten zich al snel verleiden door dure merknamen en andere geldverslindende artikelen, maar goedkoop is niet altijd duurkoop. Ik ken mensen genoeg die hebben een vette pentium van 1500 euro en tikken alleen maar een briefje, maar het is maar al te vaak voor de heb. Laten zich meesleuren door mooie verhalen en weet ik wat al niet meer. Hier op het forum bijvoorbeeld lees ik maar al te vaak dat mensen een aankoop hebben gedaan en daar uiteindelijk niet content mee zijn en komen vervolgens hier klagen. Men had zich ook van te voren kunnen orienteren maar de snelle aankoop is schijnbaar toch verleidelijk. Met het maken van een eigen homepage is het idem dito. Voor pakweg 30 euro heb je al voor een heel jaar een domeinnaam en webspace, zo kun je een heel jaar knutselen enz. Ook hier zijn hostingbedrijven die vragen zich vaak het 4 dubbele, dus kijken en vergelijken en zie daar je kun een hoop besparen, mocht je dit uiteraard willen.
Het zijn maar voorbeelden, maar veel mensen laten zich vaak opjutten door allerlij verhalen waardoor het meestal eindigt in vespilde euro`s.
of nog een mooi voorbeeld... Virusscanner! Er zijn virusscanners die kosten klauwen vol geld, updates enz, terwijl er ook gratis virusscanners op de markt zijn die hun werk vaak nog beter doen. Ook hier geldt; kijk, vergelijk en koop niet te impulsief.
Zo ik laat het hierbij, want ik kan nog een tijdje doorgaan maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.
Groet.
Ben ik het toch niet met u eens.
Kijk, een pc is een aanschaf die je zo gek kunt maken zoals jezelf wilt. Ga je in zee met allerlij abonnementjes, lidmaatschappen enz, dan ben je daar zelf bij. Ok, de maandelijkse kosten voor het internet blijven terugkomen en ook daar zijn prijsklasses in. Wil je b.v. steeds maar het laatste nieuwe hebben op pc-gebied dan kan dit aardig in de kosten lopen van want je vandaag koopt is volgende week alweer oud, het is maar waar je je tevereden mee geeft. Mensen laten zich al snel verleiden door dure merknamen en andere geldverslindende artikelen, maar goedkoop is niet altijd duurkoop. Ik ken mensen genoeg die hebben een vette pentium van 1500 euro en tikken alleen maar een briefje, maar het is maar al te vaak voor de heb. Laten zich meesleuren door mooie verhalen en weet ik wat al niet meer. Hier op het forum bijvoorbeeld lees ik maar al te vaak dat mensen een aankoop hebben gedaan en daar uiteindelijk niet content mee zijn en komen vervolgens hier klagen. Men had zich ook van te voren kunnen orienteren maar de snelle aankoop is schijnbaar toch verleidelijk. Met het maken van een eigen homepage is het idem dito. Voor pakweg 30 euro heb je al voor een heel jaar een domeinnaam en webspace, zo kun je een heel jaar knutselen enz. Ook hier zijn hostingbedrijven die vragen zich vaak het 4 dubbele, dus kijken en vergelijken en zie daar je kun een hoop besparen, mocht je dit uiteraard willen.
Het zijn maar voorbeelden, maar veel mensen laten zich vaak opjutten door allerlij verhalen waardoor het meestal eindigt in vespilde euro`s.
of nog een mooi voorbeeld... Virusscanner! Er zijn virusscanners die kosten klauwen vol geld, updates enz, terwijl er ook gratis virusscanners op de markt zijn die hun werk vaak nog beter doen. Ook hier geldt; kijk, vergelijk en koop niet te impulsief.
Zo ik laat het hierbij, want ik kan nog een tijdje doorgaan maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.
Groet.
weet je waar het prijsverschil inzit in de SERVICE die goedkopere weten niet wat dat woord inhoud en laten je site gerust 2 maanden offline kijk maar naar sityhosting.nl , liever wat meer betalen en goede service dan besparen en een hoop ellende hebbenMet het maken van een eigen homepage is het idem dito. Voor pakweg 30 euro heb je al voor een heel jaar een domeinnaam en webspace, zo kun je een heel jaar knutselen enz. Ook hier zijn hostingbedrijven die vragen zich vaak het 4 dubbele, dus kijken en vergelijken en zie daar je kun een hoop besparen, mocht je dit uiteraard willen.
Zo`n ervaring heb ik nog niet gehad, maar als je toch ziet dat het ene hostingbedrijf 35.00 euro per jaar vraagt voor een .NL domeinnaam terwijl het ook kan voor pakweg 13.00 euro per jaar vindt ik dit geldklopperij en dat heeft niets meer met service te maken.weet je waar het prijsverschil inzit in de SERVICE die goedkopere weten niet wat dat woord inhoud en laten je site gerust 2 maanden offline kijk maar naar sityhosting.nl , liever wat meer betalen en goede service dan besparen en een hoop ellende hebben
En daarbij, dure hostings hebben net zo goed hun gebreken, spreek uit ervaring.
Tegenwoordig moet je een beetje geluk hebben, maar het is niet altijd gezegd dat goedkope prijzen een slechte keuze is.
-
Toen ik de vorige eeuw begon met een computer was ik 3000 gulden kwijt, van de week kocht ik een laptop voor 1200 euro en een PC voor 1000 euro... Ze worden goedkoper...
Zo ook met internet, moest je 10 jaar geleden 60 gulden betalen voor een verbinding die net boven een telefoonlijntje lag, tegenwoordig kost het goedkoopste abbotje 10 euro en is ook nog eens 5 keer zo snel als die van 60 gulden toen...
Kabelmaatschappijen en ADLS-providers doen beetje bij beetje water bij de wijn door de opkomende concurentie, de één word sneller, de ander goedkoper, die trand zet nog wel even door.
Maar je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, ik kan kiezen voor een goedkope pc met een goedkope i-netprovider of ik kies voor een draadloos huisnetwerk met 3 pc's en een laptop en een 8mbit abbo... wat wil je ermee en wat is het je waard? Dat is de vraag.
Zo ook met internet, moest je 10 jaar geleden 60 gulden betalen voor een verbinding die net boven een telefoonlijntje lag, tegenwoordig kost het goedkoopste abbotje 10 euro en is ook nog eens 5 keer zo snel als die van 60 gulden toen...
Kabelmaatschappijen en ADLS-providers doen beetje bij beetje water bij de wijn door de opkomende concurentie, de één word sneller, de ander goedkoper, die trand zet nog wel even door.
Maar je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, ik kan kiezen voor een goedkope pc met een goedkope i-netprovider of ik kies voor een draadloos huisnetwerk met 3 pc's en een laptop en een 8mbit abbo... wat wil je ermee en wat is het je waard? Dat is de vraag.
Wees niet bang...over een aantal jaartjes kan iedereen zonder abonnement internetten (GRATIS DUS)
En trouwens, zo duur zijn de goedkoopste abonnementen nu ook weer niet.Je moet effe zoeken welke de goedkoopste is, maar ja een hobby mag wat kosten he, dus ook qua tijd.
Ik weet al wel een hele goeie provider: XS4all.De nummer 1 provider van Nederland volgens Kassa.
Nooit problemen en de klant is koning.
(Ditzelfde zal ook gebeuren met de telefonie...in de toekomst gratis bellen.)
En trouwens, zo duur zijn de goedkoopste abonnementen nu ook weer niet.Je moet effe zoeken welke de goedkoopste is, maar ja een hobby mag wat kosten he, dus ook qua tijd.
Ik weet al wel een hele goeie provider: XS4all.De nummer 1 provider van Nederland volgens Kassa.
Nooit problemen en de klant is koning.
(Ditzelfde zal ook gebeuren met de telefonie...in de toekomst gratis bellen.)
XS4all kan wel de beste zijn maar niet de goedkoopste .
Wat je wel nooit hoort als de problemen bij andere providers minder zijn .
Zo ook nu bij Versatel ,de helpdesk kan zeker nog beter , maar er wordt nu een heleboel gedaan om de problemen op te lossen.
Natuurlijk heeft alles zijn prijs maar iedereen moet op zijn centen letten.
En over het seniorweb:
Geld vragen voor sites werkt over het algemeen niet omdat men dan gaat uitkijken naar alternatieven .Je moet het toch van de reclame hebben.
Wat je wel nooit hoort als de problemen bij andere providers minder zijn .
Zo ook nu bij Versatel ,de helpdesk kan zeker nog beter , maar er wordt nu een heleboel gedaan om de problemen op te lossen.
Natuurlijk heeft alles zijn prijs maar iedereen moet op zijn centen letten.
En over het seniorweb:
Geld vragen voor sites werkt over het algemeen niet omdat men dan gaat uitkijken naar alternatieven .Je moet het toch van de reclame hebben.