LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen coulance bij autoverhuur na overlijden door corona

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
sabrinameerwaldt1984

Geen coulance bij autoverhuur na overlijden door corona

Ongelezen bericht door sabrinameerwaldt1984 »

Slechte klantenservice van experiment events
mijn schoonvader is overleden aan corona die zou gaan rijden met mijn man maar nu wil mijn man niet meer rijden zonder zijn vader Ook niet voor mijn overleden schoonvader willen ze tot een compromis komen.
Echt niet dat we ons geld terug krijgen hij moet maar met iemand anders regelen om mee te rijden of het mag ook naar iemand anders.
We willen gewoon ons geld terug. Een beetje menselijkheid is toch wel op zijn plaats en begrip.Maar ze hebben trouwens zelf wel 2 keer eerder al afgeblazen (auto stuk)enz en daar moesten wij wel begrip voor hebben
Zou u mij kunnen helpen?

Mvg Sabrina Meerwaldt
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2020 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

kuklos

Re: Geen coulance bij autoverhuur na overlijden door corona

Ongelezen bericht door kuklos »

sabrinameerwaldt1984 schreef:
07 aug 2020 20:57
Zou u mij kunnen helpen?
Wie is de u? De redactie van het programma is hier niet actief.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wie heeft er nu een auto gekocht?

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
08 aug 2020 11:43
Het gaat om autohuur voor een event ....
Laatst gewijzigd door omega19 op 08 aug 2020 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

omega19 schreef:
08 aug 2020 11:47
Lady1234 schreef:
08 aug 2020 11:43
Het gaat om autohuur ....
Ok, wie heeft hem gehuurd en voor hoelang?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wie heeft de auto gehuurd, uw man of uw schoonvader? Als het uw man is, dan is er geen wettelijke reden om te annuleren. Uw man kan immers nog gewoon rijden. Dat hij niet meer wil is geen reden om te annuleren. De reden waarom er wel of niet gereden gaat worden is niet van belang.
Menselijkheid is geen recht en al helemaal geen reden waarom de andere partij geld zou moeten mislopen.

Heel hard wellicht, maar zo zit het wel.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Als de vader van je man is overleden begrijp ik helemaal dat hij nu geen zin heeft in een toertochtje met een Lamborghini of Mecerdes AMG. Laat gaan, er zijn dan nu belangrijkere dingen om je op te focussen dan deze 100 of 150 euro.

Overigens zal het bedrijf het ook moeilijk hebben omdat ze vanwege Corona weinig inkomsten genereren.

sabrinameerwaldt1984

Ongelezen bericht door sabrinameerwaldt1984 »

Ik vindt 100 -150 euro veel gaat. Als het om een paar 10 was gegaan had het misschien nog gekund

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar wie heeft het huurcontract nou op naam staan, dat is véél belangrijker. Je man, zijn vader of misschien nog iemand anders ?

Lady1234

Maar dat geld was toch al uitgegeven?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien lees ik het niet goed, maar in de titel staat toch geen coulance bij autoverhuur ?
Maar tegelijkertijd schrijft u nu : slechte klantenservice van experiment events .
U wilt dus én de auto en ook het event annuleren, maar dat zijn dan n.m.m toch 2 verschillende organisaties?
Bij overlijden van iemand in de 1e graad moet er toch coulance zijn, lijkt mij.
Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
08 aug 2020 13:44
Maar wie heeft het huurcontract nou op naam staan, dat is véél belangrijker.
Zelfs als de handtekening van de overledene onder het contract staat…..kan de autoverhuurder een rekening voor annulering naar de Erven van sturen.

kuklos

We willen gewoon ons geld terug. Een beetje menselijkheid is toch wel op zijn plaats en begrip.
Er is je al meerdere malen gevraagd wie nu de auto gehuurd heeft, en juist daarop geef je geen antwoord. Terwijl juist dat cruciaal is. Als je schoonvader de auto gehuurd is zal zijn overleden de huur breken. maar als jouw man de auto gehuurd heeft dan is er gewoon een geldig contract. En heb je juridisch geen poot om op te staan.
Jullie tegemoet komen is iets wat ze mogen, niet iets wat ze moeten.
Maar ze hebben trouwens zelf wel 2 keer eerder al afgeblazen (auto stuk)enz en daar moesten wij wel begrip voor hebben
Zaken kunnen stuk gaan en jullie hebben vervolgens een andere datum voorgeschoteld gekregen. Doch, dit biedt wellicht wel een opening. Let op, wellicht zou ik vetgedrukt en met hoofdletters moeten schrijven.
De vraag is wanneer de boeking is gedaan, voor welke datum en hoe jouw schoonvader er toen medisch aan toe was. Als hij ten tijde van de boeking volledig gezond was, en ten tijde van de eerste afspraak (en wellicht ook de tweede afspraak) ook, maar door het verplaatsen daarvan niet meer kon, kan je dit als argument aanvoeren. Dat zal misschien op meer clementie rekenen dan zoals je je nu opstelt.
Zou u mij kunnen helpen?
Als je hulp van de forumleden wil zal je ook de gestelde vragen moeten beantwoorden. En de belangrijkste is nog steeds wie er geboekt heeft, jouw man of jouw schoonvader. Doch kosten en of je die hoog vindt is niet van belang voor deze discussie.

kuklos

16again schreef:
08 aug 2020 15:09
Brahms schreef:
08 aug 2020 13:44
Maar wie heeft het huurcontract nou op naam staan, dat is véél belangrijker.
Zelfs als de handtekening van de overledene onder het contract staat…..kan de autoverhuurder een rekening voor annulering naar de Erven van sturen.
Mijn ervaring, alhoewel die niet zaligmakend is, is dat als de nabestaanden een Akte van Overlijden kunnen tonen er clementie getoond wordt.
In sommige gevallen wordt er doorgevraagd om te bepalen of de overledene had kunnen weten dat hij/zij de reservering niet kon voldoen. Bijvoorbeeld iemand die een dure cruise boekt voor over een jaar en nu al terminaal ziek is.

kuklos

moederslink schreef:
08 aug 2020 13:53
Misschien lees ik het niet goed, maar in de titel staat toch geen coulance bij autoverhuur ?
Maar tegelijkertijd schrijft u nu : slechte klantenservice van experiment events .
U wilt dus én de auto en ook het event annuleren, maar dat zijn dan n.m.m toch 2 verschillende organisaties?
Bij overlijden van iemand in de 1e graad moet er toch coulance zijn, lijkt mij.
Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten?
Voor je dit soort vragen stelt, google even. Dan komt dit bedrijf naar boven. En daaruit blijkt dat het evenement het huren van een dure auto is. Dus geen twee bedrijven.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
08 aug 2020 15:18
Voor je dit soort vragen stelt, google even. Dan komt dit bedrijf naar boven. En daaruit blijkt dat het evenement het huren van een dure auto is. Dus geen twee bedrijven.
Thnx, zover was ik ( nog ) niet :P , maar " moeder het is ook zo heet ! " :oops:

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Rotsituatie natuurlijk, maar coulance is geen recht, maar een gunst. Verleent een bedrijf die gunst niet, is dat hun goed recht.

Gesloten