Kort geleden heb ik een Canon Powershot A 75 gekregen. Het hierbij geleverde geheugen kaartje (van Canon) geeft na enkele keren gebruiken de melding "geheugenkaart fout" in het scherm. Contact met Canon leverde op, dat de garantie hierop geldt tot 7 dagen na aankoop, daarna is het voor de klant een typisch geval van "jammer". En toch zijn deze kaartjes niet goedkoop.
Wat ik nu wil weten is a) kan dit zomaar? b) wat kan ik hiertegen doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geheugenkaartje
Re: geheugenkaartje
Hallo,
Een oplossing zou zijn dat je iemand zoekt die een kaartlezer heeft op z`n pc vragen of die je geheugenkaart van je cannon zou kunnen formatteren, de data die erop staat ben je dan welliswaar kwijt maar de kans dat het kaart dan weer werkt is zeer groot.
succes.
Een oplossing zou zijn dat je iemand zoekt die een kaartlezer heeft op z`n pc vragen of die je geheugenkaart van je cannon zou kunnen formatteren, de data die erop staat ben je dan welliswaar kwijt maar de kans dat het kaart dan weer werkt is zeer groot.
succes.
Kan het zomaar, nee, het kan niet, er is sinds kort een regeling voor de consument dat er ALTIJD een verhaal periode is van een half jaar, dus mocht er binnen een half jaar iets kapot of dood gaan, heb je recht op een vervangende exemplaar, ga naar deze link voor duidelijkheid:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 64003D7DA3
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 64003D7DA3
Als de camera data aan het wegschrijven is naar de geheugenkaart en men is te snel met andere handelingen op de camera kan het al eens voorkomen dat er een error op een kaart optreedt.
Dit is mij zelf ook al eens overkomen en ik heb ook een cannon, nou even opnieuw formatteren en werken als een trein.
Dit is mij zelf ook al eens overkomen en ik heb ook een cannon, nou even opnieuw formatteren en werken als een trein.
Ik gebruik ook al wat jaren een Canon digitale camera (Powershot G2). Ook hier werd een Canon geheugenkaartje meegeleverd, waar ik overigens nooit problemen mee heb gehad. Wat ik je wel kan aanraden is het volgende.
De kaart in de camera stoppen, en hem via het menu van de camera te formatteren en dan weer proberen wat je eerst van plan was (toen je de foutmelding kreeg).
De kaart in de camera stoppen, en hem via het menu van de camera te formatteren en dan weer proberen wat je eerst van plan was (toen je de foutmelding kreeg).