LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Jarmint
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 13:10

Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door Jarmint »

Gisteravond ben ik met mijn vriendin naar de film in Pathe Rembrandt in Utrecht (van 21:20) geweest. Onze kaartjes hebben we gemakkelijk gekocht via de Pathe app. Zo gemakkelijk zelfs dat bij het aanvinken van 2 kaartjes onder mijn duim ook automatisch 2 3D brillen mee op de rekening worden gezet. Onnodig en ongewenst: wij nemen onze eigen brillen mee.

Pas bij de bioscoop komen we hierachter. De jongen die ons in de zaal laat vertelt dat we deze kosten (2x €1) na de film bij de kassa terug kunnen krijgen. Na de film is de kassa echter gesloten, de onsympathieke jongen achter de popcorn bar vertelt ons nee hoor jammer, je had het maar moeten zien, je ongebruikte 3d bril kaartjes ruilen wij niet meer voor het aankoopbedrag in, je mag er wel een 3d bril voor hebben.

Zijn supervisor is vriendelijker, maar heeft deze vraag duidelijk ook al 100 keer gehoord. Het beleid is duidelijk: geen geld terug, de klant had beter moeten opletten. Hun redenering is dat als ze het niet automatisch op de rekening zetten dat alle klanten achteraf alsnog 3d brillen moeten halen bij de kassa. Maar als dat het geval is dan volstaat een kleine popup met "wilt u een 3d bril bij de voorstelling?" ook wel.

Maar Pathé kiest liever voor deze slinkse manier. Wat ook ontzettende verspilling is, weer meer onnodig plastic in de wereld. Veel mensen gooien zo'n bril weg of hebben er al een aantal thuis liggen. Laat mensen gewoon zo'n bril lenen en aan het einde van de voorstelling weer inleveren.

Dit is toch pure misleiding? En als de intententies van Pathé zo zuiver zijn (klant vergeet het anders) dan moeten ze toch achteraf de automatisch op de rekening gezette en dus niet gewenste bril probleemloos terugnemen?

Het geld is irrelevant. De misleiding en hun houding (maar ook stimuleren van verspilling met al die brillen) frustreert ons gewoon. Hebben wij hierin gelijk en hoe zouden wij ons gelijk kunnen halen?

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Jarmint schreef:Gisteravond ben ik met mijn vriendin naar de film in Pathe Rembrandt in Utrecht (van 21:20) geweest. Onze kaartjes hebben we gemakkelijk gekocht via de Pathe app. Zo gemakkelijk zelfs dat bij het aanvinken van 2 kaartjes onder mijn duim ook automatisch 2 3D brillen mee op de rekening worden gezet. Onnodig en ongewenst: wij nemen onze eigen brillen mee.

Pas bij de bioscoop komen we hierachter. De jongen die ons in de zaal laat vertelt dat we deze kosten (2x €1) na de film bij de kassa terug kunnen krijgen. Na de film is de kassa echter gesloten, de onsympathieke jongen achter de popcorn bar vertelt ons nee hoor jammer, je had het maar moeten zien, je ongebruikte 3d bril kaartjes ruilen wij niet meer voor het aankoopbedrag in, je mag er wel een 3d bril voor hebben.

Zijn supervisor is vriendelijker, maar heeft deze vraag duidelijk ook al 100 keer gehoord. Het beleid is duidelijk: geen geld terug, de klant had beter moeten opletten. Hun redenering is dat als ze het niet automatisch op de rekening zetten dat alle klanten achteraf alsnog 3d brillen moeten halen bij de kassa. Maar als dat het geval is dan volstaat een kleine popup met "wilt u een 3d bril bij de voorstelling?" ook wel.

Maar Pathé kiest liever voor deze slinkse manier. Wat ook ontzettende verspilling is, weer meer onnodig plastic in de wereld. Veel mensen gooien zo'n bril weg of hebben er al een aantal thuis liggen. Laat mensen gewoon zo'n bril lenen en aan het einde van de voorstelling weer inleveren.

Dit is toch pure misleiding? En als de intententies van Pathé zo zuiver zijn (klant vergeet het anders) dan moeten ze toch achteraf de automatisch op de rekening gezette en dus niet gewenste bril probleemloos terugnemen?

Het geld is irrelevant. De misleiding en hun houding (maar ook stimuleren van verspilling met al die brillen) frustreert ons gewoon. Hebben wij hierin gelijk en hoe zouden wij ons gelijk kunnen halen?
Die brillen zijn een extra vinkje in de app, en staan als extra regel in het besteloverzicht voordat je betaald, tenminste in de android app is dat zo, dus het lijkt me dat 2 mogelijkheden om dit op te merken toch wel afdoende moet zijn voor de gemiddelde kant?

Jarmint
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 13:10

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door Jarmint »

In de iphone app is het helaas anders. Alleen bij het selecteren van je kaartjes wordt ondertussen ook de 3d bril er automatisch bij geselecteerd. Het scherm daarna is het betaalscherm (ideal, paypal etc) met alleen het totaalbedrag.

Uit dat totaalbedrag kun je niet opmaken dat hier de brillen ook in zitten verwerkt. Dat zie je pas weer na de betaling (dat ze erbij zitten, niet dat hier kosten voor gerekend zijn).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als 3d brillen zijn geselecteerd en je krijgt die dingen ook in de bioscoop is er geen sprake van misleiding.

alfatrion
Berichten: 22173
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geen misleiding.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door dhc »

Wauw! En wellicht kun je ook aangeven waarom niet?
Niet iedereen is zo slim als jij...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat een gezeur.

Ik heb zojuist de app geïnstalleerd op een iphone en een 3D film geselecteerd.

Vervolgens kun je met plus en min knoppen het aantal gewenste kaarten selecteren. In hetzelfde venster, in hetzelfde lettertype loopt de teller voor de brillen gewoon mee.

Ook de prijzen zijn helder en wordt het totaalbedrag duidelijk gespecificeerd.

Misschien naar specsavers voor je volgende bril ?

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door wdubbelost »

je weet wat een kaartje kost?
je weet wat 2x een kaartje kost?

dan kunt u zien dat bij het totaalbedrag er 2 euro teveel staat.


ik snap dat geld wellicht geen rol speelt maar ga nou niet over het milieu beginnen, want dan was u thuis gebleven en was een bordspel gaan beoefenen.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:Wat een gezeur.

Ik heb zojuist de app geïnstalleerd op een iphone en een 3D film geselecteerd.

Vervolgens kun je met plus en min knoppen het aantal gewenste kaarten selecteren. In hetzelfde venster, in hetzelfde lettertype loopt de teller voor de brillen gewoon mee.

Ook de prijzen zijn helder en wordt het totaalbedrag duidelijk gespecificeerd.

Misschien naar specsavers voor je volgende bril ?
Dat is dus identiek aan de Android app, ik vond het al vreemd dat deze volgens TS zo van elkaar verschilden.

Jarmint
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 13:10

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door Jarmint »

De prijs van een bioscoopkaartje is hetgeen ik wil betalen. Ik ben niet op de hoogte van de actuele prijzen. Als koper klik ik gewoon 2 kaartjes aan en betaal ik het totaal. Dat er ondertussen extra opties worden toegevoegd dat hoef ik toch niet te verwachten?

Deze opties komen erbij in het scherm waar je de kaartjes selecteert, daarna niet meer (niet in een totaaloverzicht of dergelijke). Als je sec naar het scherm kijkt dan denk je, ja dat staat er toch duidelijk op. Maar dit is niet duidelijk: Je bekijkt het scherm voordat je gaat selecteren, je denkt van de 4 opties heb ik er maar 1 nodig, die ga ik selecteren. Dat Pathé ondertussen een optie onder je duim mee selecteert verwacht ik niet.

Ik gebruik mijn smartphone vaak. Bioscoopkaartjes bestel je even makkelijk en snel. Daar is een app voor gemaakt. Ik ben geen telefooncontract aan het afsluiten. Dus ik vind als simpele consument dat ik niet ieder scherm moet afstruinen of er slinks iets mee aangeklikt wordt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door crazyme »

Maak van simpele consument blinde consument en je bent een heel eind in de goede richting.

Verder : veel succes met het gelijk halen om twee brilletjes van 1 euro.

Jarmint
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2014 13:10

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door Jarmint »

@wdubbellost: Ik denk dat collectief een film in de bioscoop kijken een prima milieuvriendelijke manier van vermaak is. Als we allemaal thuis de kachel goed opstoken met de lampen aan om een bordspel te spelen, dat zal zeker meer verbruiken.

Maar het gaat hier om de slinkse manier. Crazyme houdt van een goedkope sneer te geven: ik ben een blinde consument, ik moet een bril gaan kopen. Onterecht, Pathe maakt misbruik van hoe een app wordt gebruikt. Kopers willen simpel en snel een bioscoopkaartje kopen. Veel kopers zullen al deze 'fout' hebben gemaakt en zo weer een mooi paar brilletjes erbij hebben gekregen.

Daar gaat het dus om, er worden zo veel meer kopers benadeeld. Die 2 euro geldt voor duizenden bezoekers over de jaren, en daarom moet er wat aan gedaan worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pathé misleidt in hun app met onvoorziene kosten?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat er mensen zijn die zo ontiegelijk kunnen zeuren over 2 euro voor iets wat ze zelf besteld hebben....

Gesloten