LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reservering per direct definitief bij SEE/Holiday on Ice

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Rauke

Reservering per direct definitief bij SEE/Holiday on Ice

Ongelezen bericht door Rauke »

Hallo,

Vanavond heb ik kaarten besteld bij SEE voor Holiday on Ice. Toen ik dit in mijn agenda wou zetten vanuit de bevestigingsmail zag ik tot mijn schrik dat ik de verkeerde datum had geboekt. Via internet, in het drop-down schermpje verkeerd geklikt. Een domme fout van mij maar niet onbegrijpelijk lijkt mij. Dus binnen een kwartier na reservering meteen naar SEE gebeld. Hier kreeg ik te horen dat er niks meer aan te doen was. Nou is mijn vraag, mag dit? Bij telefonische verkoop en soortgelijke dingen geld altijd 7 dagen. Is het voor zulke reserveringsbureaus toegestaan om zonder mogelijkheid tot annulering per direct de reservering definitief te maken? Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Met vriendelijke groet,

Rauke

Frans75

Re: Reservering per direct definitief bij SEE/Holiday on Ice

Ongelezen bericht door Frans75 »

Helaas voor u.........

Ja.
Nee.
Ja.
Ja.

Excuus voor de korte antwoorden, maar het is niet anders.
Voor meer informatie over uw rechten bij een koop op afstand (en de bijbehorende definitie) zie o.a. Consuwijzer

Rauke

Mij is niet geheel duidelijk wat u met uw antwoord wilt zeggen. In de door mij beschreven situatie worden slecht op drie plekken vraagtekens gebruikt, echter geeft u vier keer een antwoord.

Tevens heb ik inmiddels op consuwijzer gekeken en staat daar geen specifieke uitsluiting betreffende concertkaartjes, vallen deze niet gewoon onder de zeven dagen regel dan?

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten of diensten op afstand koopt:
reizen die u via internet boekt;
tijdsgebonden producten, bijvoorbeeld kaartjes voor een concert of tijdschriften;
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak;
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen.
Quote van Postbus 51

Maar om op mijn antwoorden terug te komen hier een resumé
Nou is mijn vraag, mag dit?

Ja.
Bij telefonische verkoop en soortgelijke dingen geld altijd 7 dagen.
Nee, zie de quote van Postbus 51 (iets uitgebreider dan Consuwijzer)
Is het voor zulke reserveringsbureaus toegestaan om zonder mogelijkheid tot annulering per direct de reservering definitief te maken?
Ja.
Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ja.

Rauke

Oke, hartelijk dank voor de reactie al ben ik enigzins verbaasd over deze rigoureuze uitzonderingen naar géén bedenktijd.

Gesloten