Wil je met je (zieke)vader naar U2, zit je om 7 uur 's ochtends ingelogd en wel achter je laptop. Kom je om 9.50 in een wachtrij en word je om 9.58 weer binnen gelaten om kaarten te bestellen. Denk je jippy wij kunnen heen!!
Wat schetst mijn verbazing... tot mijn grote verdriet zijn alle aangrenzende kaarten al uitverkocht! Om 9.58, hoe kan dat???
En nu zit ik even op google en vindt ik bij http://www.seatwave.nl/ zo'n 2000 tickets voor woekerprijzen en dit is niet de enige site, hoe is dit mogelijk?
Is http://www.ticketmaster.nl corrupt? Want max 4 kaarten pp en een paar duizend kaarten bij woekersites dat betekend dat deze mensen 500 x per 1 seconde tegelijk kaarten hebben verkregen.
Zo lekker, daar gaat de droom van mijn vader en mij.. twee U2 fans.
En overal (fb en twitter) lees je dezelfde klachten van mensen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ticketmaster
Re: Ticketmaster
Als ik op seatwave.nl kijk, dan staat daar "a ticketmaster company"...
Dan is toch wel duidelijk hoe ze aan die kaartjes komen?
zie ook: http://www.entertainmentbusiness.nl/nie ... twave-over
Dan is toch wel duidelijk hoe ze aan die kaartjes komen?
zie ook: http://www.entertainmentbusiness.nl/nie ... twave-over
lees ook even de topics over deze verkooppunten. Er zijn er genoeg die hier bestellen en vervolgens wel hun geld kwijt zijn om vervolgens geen kaarten te krijgen. Dus zeggen dat ze beschikking hebben over de kaarten kan pas als je ze ook in handen hebtplock schreef:Des te frustrerende is het dan om te lezen dat malifide verkoopsites wel de beschikking hebben over vele kaartjes.
Seatwave is een bedrijf/onderdeel van ticketmaster, dat klopt, maar dat betekent niet automatisch dat die twee samen actief onder een hoedje spelen. Ze zeggen zelf dat het een marktplaats is waar derden hun kaartjes kunnen verkopen. Dat is nog steeds wat apart, ze zijn lid van diverse initiatieven om de zwarte handel in kaartjes tegen te gaan, maar bieden tegelijk ook een marktplaats die dit juist faciliteert. Overigens is die handel, en dit soort woekerprijzen, al een jarenlang bestaand fenomeen, maar net als met de drugshandel is het slechts een antwoord op een vraag. Als mensen die kaartjes niet zouden kopen, was dit hele topic onnodig geweest.markantonissen schreef:Wil je met je (zieke)vader naar U2, zit je om 7 uur 's ochtends ingelogd en wel achter je laptop. Kom je om 9.50 in een wachtrij en word je om 9.58 weer binnen gelaten om kaarten te bestellen. Denk je jippy wij kunnen heen!!
Wat schetst mijn verbazing... tot mijn grote verdriet zijn alle aangrenzende kaarten al uitverkocht! Om 9.58, hoe kan dat???
En nu zit ik even op google en vindt ik bij http://www.seatwave.nl/ zo'n 2000 tickets voor woekerprijzen en dit is niet de enige site, hoe is dit mogelijk?
Is http://www.ticketmaster.nl corrupt? Want max 4 kaarten pp en een paar duizend kaarten bij woekersites dat betekend dat deze mensen 500 x per 1 seconde tegelijk kaarten hebben verkregen.
Zo lekker, daar gaat de droom van mijn vader en mij.. twee U2 fans.
En overal (fb en twitter) lees je dezelfde klachten van mensen.
Maar goed, in de kerk krijg je ook een preek van 1½ uur te horen, nog gratis ook.
Mojo heeft tot januari 2010 een samenwerkingsverband gehad met Seatwave, maar heeft deze samenwerking stopgezet omdat Mojo zich niet meer kon verschuilen achter hun stelling dat zij tegen malifide verkooppraktijken zijn van concertkaartjes maar ondertussen wel samenwerken met een bedrijf dat de tussenhandelaren van tickets een podium geeft om deze tickets tegen woekerprijzen te verkopen. "Verrassend' dat Ticketmaster, die van Mojo het alleenrecht heeft gekregen om tickets te verkopen en ook onderdeel is van Live Nation (net als Mojo dat is), nu seatwave als partner heeft aangesteld en een samenwerkingsverband aangaat met hetzelfde Seatwave. Volgens Mojo zijn er positieve punten aan deze samenwerking, omdat je via Seatwave er zeker van bent dat je je kaartje krijgt, in tegenstelling tot andere verkoopsites. Waar ze volledig aan voorbij gaan is dat tickets via Seatwave worden aangeboden voor een veelvoud van de normale verkoopprijs, dat Seatwave een percentage van de verkoop van de kaartjes ontvangt dus gebaat is bij hoge verkoopprijzen, dat er op Seatwave al kaarten worden aangeboden terwijl de voorverkoop nog niet gestart is en dat er op Seatwave hoeveelheden kaartjes worden aangeboden die meer zijn dan het max aantal kaartjes dat er in de voorverkoop gekocht kon worden.
Mojo is naar eigen zeggen aan het uitzoeken hoe de samenwerking tussen Ticketmaster en Seatwave in elkaar steekt. Een onzinnig verhaal, dat zou bij het maken van de deal trussen de twee bedrijven al duidelijk moeten zijn, en aangezien Mojo en Ticketmaster hetzelfde moederbedrijf hebben lijkt me dat geen kwestie van weken uitzoekwerk. Zoals het er nu voorstaat hebben alle drie de bedrijven (en daarbij ook moederbedrijf Live Nation) er belang bij dat de samenwerking op eenzelfde wijze wordt voortgezet.
Mojo is naar eigen zeggen aan het uitzoeken hoe de samenwerking tussen Ticketmaster en Seatwave in elkaar steekt. Een onzinnig verhaal, dat zou bij het maken van de deal trussen de twee bedrijven al duidelijk moeten zijn, en aangezien Mojo en Ticketmaster hetzelfde moederbedrijf hebben lijkt me dat geen kwestie van weken uitzoekwerk. Zoals het er nu voorstaat hebben alle drie de bedrijven (en daarbij ook moederbedrijf Live Nation) er belang bij dat de samenwerking op eenzelfde wijze wordt voortgezet.
Maar er staat ook nergens vermeld dat ze volledig onafhankelijk van elkaar opereren. En er is blijkbaar niemand die daar toezicht op houdt. En zolang ze niet transparant zijn over hun werkwijze, hebben ze de schijn tegen.sjohie schreef:Seatwave is een bedrijf/onderdeel van ticketmaster, dat klopt, maar dat betekent niet automatisch dat die twee samen actief onder een hoedje spelen.
In elk geval is het voor Ticketmaster gunstiger om kaarten via Seatwave te verkopen... en ik ken weinig bedrijven die geen gebruik zouden maken van zo'n luxe-positie.