LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vieze horeca

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
misterzuinig

Vieze horeca

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Op http://www.nu.nl/binnenland/4134670/vak ... offen.html lees ik dat de nVWA vaker vieze restaurants aantreft. Hoe kun je als consument beoordelen of het er wel hygiënisch aan toe gaat in de keuken van een horeca-gelegenheid en is de netheid van toiletten een goede indicator daarvan? Een consument wil toch de garantie dat die niet ziek wordt van onhygiënische toestanden in de keuken? Zelfs in een schoon en net restaurant kun je een voedselvergiftiging oplopen wanneer door hoge tijdsdruk in de keuken varkens- en kippenvlees niet goed doorbakken wordt.

renewouters

Re: Vieze horeca

Ongelezen bericht door renewouters »

Het zou op zich ook wel eens aardig zijn om een overzicht te zien van het verband tussen vieze keukens en voedselvergiftiging. Bij veel mensen thuis is het ook niet zo'n hygiënische bedoening.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

renewouters schreef:Het zou op zich ook wel eens aardig zijn om een overzicht te zien van het verband tussen vieze keukens en voedselvergiftiging. Bij veel mensen thuis is het ook niet zo'n hygiënische bedoening.
Oh is dat een veronderstelling of een wetenschap uit de praktijk ?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Klopt, diverse Studentenhuizen gezien en zowel ik als mijn Zoon wilde daar absoluut niet meer wonen...

Net als keuken was ook de badkamer te zien dus ze gebruikte het dagelijks voldoende om het netjes te zeggen maar schoonmaken, als je borden of pannen nodig hebt is alsnog afwas doen noodzakelijk om het maar eens te noemen!

Dit zijn hoger opgeleide VWOers die geleerd hebben wat Bacteriën zijn en wat ze doen!

Daarom maar zelf iets gekocht want de huur en omstandigheden.....

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit zijn hoger opgeleide VWOers die geleerd hebben wat Bacteriën zijn en wat ze doen
Die weten daarom ook dat je antistoffen moet opbouwen :mrgreen:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

misterzuinig schreef:Hoe kun je als consument beoordelen of het er wel hygiënisch aan toe gaat in de keuken van een horeca-gelegenheid en is de netheid van toiletten een goede indicator daarvan?
Schone toiletten waren idd een indicatie voor de reinheid in de keuken, dacht men;
ik heb jaren tijdens studie in de horeca gepoetst en bediend , de wc.s waren brandschoon, de keuken was een gore zooi , vaak en zeker tijdens de piek. Er viel echt wel eens een steak op de grond die " schoongeblazen " werd en weer terug in de pan werd gegooid :oops: en toch werd 'savonds de keuken na afloop altijd wel weer flink geschrobd, dat weer wel. Maar ook de koelcellen waren zover ik zag ook niet altijd even schoon en werden zeker ook niet regelmatig uitgemest.
Tja , maar een voedselvergiftiging van niet goed doorbakken varkens-en kippenvlees?
Lijkt mij stug, want zelfs een leerling weet hoe je juist met varkens- en kippenvlees moet omgaan, en een 1e jaars mag nog niet eens aan de " warme" kant werken, die zorgt voor salades en desserts bv.
En idd in studentenhuizen , grr :evil: maar ze overleven het wel allemaal :wink:
Ik denk dat je dan misschien ook zelf wat zwak bent of verminderde weerstand hebt.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik denk dat je er niet teveel over na moet denken, mensen weten dat het bij de chinees ook niet schoon is, maar toch halen ze daar hun eten. moest 1 keer bij een chinees aan het werk, wat ik daar zag, was echt vies. maar dat weerhoud mij niet om geen eten bij de chinees te halen. ben er ook nog nooit ziek van geworden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik noemde bepaalde studenten huizen die populair zijn om meer Bieromzet dan studie resultaten!
Vaak die 1e jaar afvallen....

Maar dit heeft niets met Horeca natuurlijk te maken, hun interesse licht bij ander vak!

Wel leuk die reacties, maar de Chinees, de Wok word erg heet dus dood alles en te lang bakken mag ook niet, ik heb ervaring.
Verder weet ik dat op Maandag gesloten vele met hogedrukspuit gereinigd worden en ontvet!
Ja, ik heb daar ooit wel eens moeten schoonmaken en beter 1x per week goed dan even het doekje, de bacteriën verdeler bij uitstek, en allen uiterlijk schoon laat zien.

De vette walm van vele Wokken die op een rij staan voor diverse producten dus Rund, Varken, Kip en nog meer en voor elk product een andere voor Salmonella en zo.
De Kip Wok is dus vaker schoongemaakt en de vet neerslag, dan word alles plakkerig en lijkt het Zondag avond of ze al jarenlang zo werken.
Kom eens Dinsdag ochtend kijken of Maandag als we afhankelijk of er gasten zijn meestal in onderbroek rondlopen tenzij er gasten of levenanciers komen.....en met regenpak onder Douchte zodat die eerst schoon word en dan jezelf.....

Ja, 1x per week goed is beter dan dagelijks poetsen en uiterlijke schijn vertoning....
Verder is dit de grote schoonmaak maar de hakblokken, kippen apart... worden wel meerdere keren per dag ontsmet met alcohol en zo....
Ja, je ziet een teringzooi maar we weten hoe kruisbesmetting komt dus de schortjes, meerdere keren per dag wisselen want je staat overal tegenaan en hoe vaak word het schortje thuis gewisseld?
Dat moet dus eigenlijk dagelijks, net als vaatdoekje.....

Welk forumlid doet dus naast dagelijks liefst vaker vaat doekje & niet te vergeten Schortje, even natte handen afvegen en zo....?

:evil:

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

In het verleden zelf ook in een :vies:studentenhuis gewoond, fantastische periode en binnen 5 jaar afgestudeerd, wij zijn geen slaaf van ons huis :lol:

Gesloten