LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor toilet tijdens carnaval

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Binnenkort is het weer carnaval :)
Heerlijk feest en er wordt wat meer gedronken dan normaal. Dat hoort er bij. Afhankelijk van de glazen cola of bier, ga je automatisch wat vaker naar het toilet.
Er zijn echter horecagelegenheden, waaronder Theater de Bussel die meent hiervoor geld te vragen.
Ik vind het zeer ongastvrij om hiervoor geld te vragen zowel voor kinderen als volwassen.

Ik heb dit jaar vooraf een klacht hierover ingediend en dit is de reactie van de Bussel
Om de toiletten er verzorgd en netjes uit te laten zien is dit de enige manier. Wel kan ik u zeggen dat de prijs naar beneden is gegaan naar € 0,30
Brabantse gastvrijheid is er niet bij. Gewoon dik geld verdienen op het bier, de garderobbe en op het toiletbezoek. A-sociaal als je het mij vraagt.

Het motto van Oosterhout: Oosterhout familiestad. Behalve bij de Bussel dan....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door kokka »

IK vind het belachelijk dat je moet betalen voor de wc als je eet of drinkt bij een horeca gelegenheid.
als je er alleen even binnenloopt om te plassen, dan vind ik het wel terecht.
ze kunnen je overigens niet verplichten om te betalen, al denken ze van wel.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zo ken ik er een, mijn tuinman, die plaste gewoon in de horecagelegenheid (Chinees) in de plantenbak naast de toiletten toen hij niet snel zijn blaas kon legen. Hij vertelde dat niemand het gezien had. Moet kunnen.

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door memooty »

Tegenwoordig is het niet zo raar meer om te moeten betalen om een bezoekje te brengen aan de toiletten. En als ik voor 30cent op een schoon toilet kan zitten met carnaval of welk feestevenement dan ook, hoor je mij niet klagen.

Kijk eens naar toiletten waarvoor je niet hoeft te betalen, hoe smerig die wel niet zijn op zo'n groot feestevenement. Als ik zo'n toilet zie, dan sla ik graag een beurt over.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door kokka »

consumentenbond schreef: De stichting de Ombudsman deed twee jaar geleden juridisch onderzoek naar de vraag of bezoekers van de V&D moesten betalen voor het toiletbezoek. Uitkomst: alleen als met een bordje wordt aangegeven dat er betaald moet worden en de bezoeker neemt plaats op de wc, is er een stilzwijgende, geldende overeenkomst. "Daar gaat het echter om openbare toiletten. Ondernemers van particuliere tenten, zoals cafés en restaurants, mogen wel geld vragen voor het gebruik van het toilet. Ze kunnen echter klanten niet verplichten daadwerkelijk te betalen", stelt een medewerkster van de Ombudsman. "Het is zeer onfatsoenlijk hiervoor geld te vragen. Je kunt niet gedwongen worden te betalen." .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door bprosman »

Kijk eens naar toiletten waarvoor je niet hoeft te betalen, hoe smerig die wel niet zijn op zo'n groot feestevenement. Als ik zo'n toilet zie, dan sla ik graag een beurt over.
Volgens mij heeft dat meer te maken met of ze schoongemaakt worden of niet. Een horecaondernemer kan er nog steeds voor kiezen een "toiletjuffrouw" neer te zetten en dit niet aan de gasten door te berekenen, zo slecht zijn de winstmarges op het bier nu ook weer niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door tenormin »

@erwin uit Oosterhout, mis alleen in uw topic dat u bedoelt dat u daadwerkelijk in
theater de Bussel vertoeft voor uw pilsje/cola, of alleen maar "daar binnen wipt" om de blaas te ledigen. In het laatste geval vind ik het niet meer dan normaal om te betalen, in het eerste geval zijn de toiletten voor de klanten aanwezig, meestal zonder te betalen. (Alle kosten van het drankje zijn immers al ingecalculeerd bij de uitbater).
Laatst gewijzigd door tenormin op 02 feb 2013 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door manondoris »

jullie kunnen nog naar de wc !! hier gooien ze alle wc op slot omdat ze geen zin hebben in verstoppingen ,kots ,poep all over en pis tot aan je enkels :shock: een paar kroegen kun je terecht ! schoonmaken tussen door hebben ze nog nooit van gehoord dus word weer boven de pot hangen en goed richten :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door bprosman »

dus word weer boven de pot hangen en goed richten
Een echte feminist blijft staan als ze p*st :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik moest in dec in parijs! Op de champ elysee....schrik niet 2 euro :lol: maar hey....bril werd voor dat je naar ging schoon gemaakt..geurstokjes op de wc nou....voor twee euro :lol:

Dus 30 ct.... :wink:

Geen grap!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Ik moest in dec in parijs! Op de champ elysee....schrik niet 2 euro :lol: maar hey....bril werd voor dat je naar ging schoon gemaakt..geurstokjes op de wc nou....voor twee euro :lol:

Dus 30 ct.... :wink:

Geen grap!!
Nee, natuurlijk geen grap. Als ze jou zien komen rennen ze met geurstokjes en doekjes al vooruit en dan is die 2 euro niet duur, toch? Doen ze altijd als "the queen aankomt" op de Champs Elysee :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:zo slecht zijn de winstmarges op het bier nu ook weer niet.
Dat valt vies tegen....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
rozemarijntje schreef:Ik moest in dec in parijs! Op de champ elysee....schrik niet 2 euro :lol: maar hey....bril werd voor dat je naar ging schoon gemaakt..geurstokjes op de wc nou....voor twee euro :lol:

Dus 30 ct.... :wink:

Geen grap!!
Nee, natuurlijk geen grap. Als ze jou zien komen rennen ze met geurstokjes en doekjes al vooruit en dan is die 2 euro niet duur, toch? Doen ze altijd als "the queen aankomt" op de Champs Elysee :lol:
Ja je kon er ook plee rollen in alle kleuren en figuurtjes eroo komen,,

Ja hey als ik ga dan wel in stijl..moet alleen 600 x per dag...dure grap ihihihi...

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

tenormin schreef:@erwin uit Oosterhout, mis alleen in uw topic dat u bedoelt dat u daadwerkelijk in
theater de Bussel vertoeft voor uw pilsje/cola, of alleen maar "daar binnen wipt" om de blaas te ledigen. In het laatste geval vind ik het niet meer dan normaal om te betalen, in het eerste geval zijn de toiletten voor de klanten aanwezig, meestal zonder te betalen. (Alle kosten van het drankje zijn immers al ingecalculeerd bij de uitbater).
Dat ben ik helemaal met u eens. Als ze alleen binnenkomen om gebruik te maken van het toilet is het normaal om daar een vergoeding voor te vragen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een voordeel is vaak dat je voor een betaald toilet bezoek wel
een schone wc aantreft.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Een voordeel is vaak dat je voor een betaald toilet bezoek wel
een schone wc aantreft.

Die kans zit er wel in, als ze het al zien met hun zatte kop :lol:

Als je geld voor een zuipfestijn uitgeeft, kan dat er ook nog wel bij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Die kans zit er wel in, als ze het al zien met hun zatte kop :lol:

Als je geld voor een zuipfestijn uitgeeft, kan dat er ook nog wel bij.
Ja dat vind ik ook.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:
Die kans zit er wel in, als ze het al zien met hun zatte kop :lol:

Als je geld voor een zuipfestijn uitgeeft, kan dat er ook nog wel bij.
Ja dat vind ik ook.
Prima, maar dan een biertje 0,30 eurocent goedkoper. :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Erwin uit Oosterhout schreef: Prima, maar dan een biertje 0,30 eurocent goedkoper. :D
Ach die 5x 30 cent =1,50 euro doen het hem toch ook niet op een
avondje carnavallen ?
En als je daar een schone wc voor krijgt is het toch ook heel wat waard.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Betalen voor toilet tijdens carnaval

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: Ach die 50x 30 cent =1,50 euro doen het hem toch ook niet op een
avondje carnavallen ?
En als je daar een schone wc voor krijgt is het toch ook heel wat waard.

Dat valt als ze drank op hebben toch niet meer op, ze zijn dan te zat :lol:

het meeste doen ze er toch naast, mag wel 30 cent tegenover staan.

Gesloten