LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
chefkok

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door chefkok »

:shock: Na een paar honderd kilometer gereden te hebben voor familie bezoek,met een zieke echtgenote thuis.gingen mijn zoon en ik op verzoek van moeders ,langs Mc Donalds.(Leiden transferium)Via de drive in 3 menu's besteld en of we konden pinnen,helaas maar wel binnen werd gezegd.Maar ja we stonden in de rij dus zoon alvast naar binnen en ik na enige tijd op de P plaats.Zoon doet de bestelling,wil pinnen ,dit is wat ik gelezen hebt nu mogelijk bij dit ketentje.Helaas ,het kon alleen via geld opname bij de automaat .Dus geld opnemen ,de rekening was 21.22 euro,omdat niet voorzien was dat we deze hap ..enz ,had ik niet genoeg geld in voorraad ,dus 25 euro gepind LET OP TRANSACTIEKOSTEN LET OP zodat U dat nooit vergeet "2.50 EURO.is dus fl5.50 oude guldentje's,om 25 eurotjes op te nemen,(mijn god) alstublieft haal die gulden weer terug en zet de Heer Zalm met z'n eurotje's de deur uit!!!!
Mc Donald heeft niet gereageerd op mijn klacht die ik heb ingedient !!!
F.S. te oegst

Pinne

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Pinne »

Dat is niet nieuw hoor chefkok. Precies een jaar geleden hetzelfde meegemaakt bij de Mac, Huis ter Heide. Even wat eten, geld pinnen, kassa!

Het zal er ongetwijfeld wel opgestaan hebben, maar daar had ik niet opgelet, omdat ik het eigenlijk ook niet verwachtte. Dus mensen, wees op uw hoede bij de Mac,s als u wilt pinnen bij hen. :shock:

yonie

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door yonie »

nou ik ben toch even vreselijk blij dat ik hier ook eens een keer kom lezen. de horeca is te duur geworden, een etentje bij kaarslicht zit er niet echt meer in. maar dat je 2,50 transactiekosten gaat betalen bij de MAC :?: :shock:
had je de menu's niet door hun strotje terug kunnen duwen? :twisted: [/b]

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Als we met z'n allen macdonalds zouden gaan boycotten, rot die vieze zaak weer op naar die dikke amerikaantjes. Weg ermee, is ook achterlijk duur gewordenm dus daar hoeven ze niet meer voor te blijven. Ongezond, ongezellig en absoluut niet meer goed voor ons volk, er zijn betere hapjes tussendoor te verzinnen voor onze kinderen!!!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Smakelijk eten hoor. Ik ga liever naar een goed restaurant (bijvoorbeeld Parkheuvel in Rotterdam of Savelberg in Voorburg). Kost natuurlijk wel wat, maar je voelt je niet bekocht.

BABA

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door BABA »

BA BA

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Savelberg in Voorburg en je voelt je niet bekocht. Nou moet zeggen dat ik die zaak achteruit vind gaan en je betaalt veel voor niet zoveel meer. Vind t niet zo leuk meer daar hoor...

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Als je veul en vet wilt eten kun je beter naar Van der Valk

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Het punt is dat we niet in de portemonnee van de horecabaas kunnen kijken. Als deze horecabaas er een buitengewoon luxe leventje er op na houdt, dan wordt dit natuurlijk ook verrekent in de prijzen. Om zijn eigen huur etc te kunnen betalen moet ie natuurlijk genoeg overhouden. Als hij te weinig overhoudt dan moeten natuurlijk de prijzen weer woden verhoogt.

Ik ken verschilende praktijkvoorbeelden waarbij de horecabaas bij het overgaan op de euro in het eerste jaar zich hebben rijk gerekent en hierop hun levenstijl (duurdere auto, uitbouw huis etc.) hebben aangepast.

Nu zijn de klanten aan het bewust worden van de hoge onrealistische prijzen en de horeca ondervindt hier nu de hinder van. Hun eigen (te) luxe levenstijl willen ze natuurlijk wel behouden dus gaan de prijzen weer verder omhoog.
Even ter verduidelijking, voordat iemand weer roept dat ik aan het generaliseren ben, dit is natuurlijk niet bij alle horecagelegenheden het geval, maar het is wel meer regel dan uitzondering.

Verder hoor ik veel commentaar over duurder wordende inkoopprijzen van eten en drinken, hierop kan ik zeggen'' je zou ze de kost moeten geven welke horecaondernemers hun produkten niet bijde ALDI of LIdl e.d. aanschaffen en al aanschaften", dus die bewering gaat ook niet helemaal op.

Tuurlijk zit er in de prijs van een kopje koffie de overheadkosten en huur, elektra etc bij in gerekent. Het is alleen moeilijk om na te gaan hoeveel dit nu is per kopje koffie. Want kost een kopje koffie bij 2 verschillende horecagelegenheden allebei €2, betekent dit niet dat ze de gelijke kostenposten hebben. De een heeft een hogere huur, de andere heeft meer of duurder personeel in dienst.

Deze kosten mogen natuurlijk niet in zo'n hoedanigheid de prijs gaan uitmaken.

Los van het feit wat ik eerder in mijn bovenstaand verhaal al aangaf hoe ziet het persoonlijke plaatje van de baas eruit.

Daarnaast zijn er bij geclusterde horecagebieden ook onderlinge prijsafspraken waardoor het ook moeilijk is om als cafe oid in je eentje de prijzen bv te verlagen.

Dit alles geeft natuurlijk aan dat er niet echt een pijl op te trekken is over hoe en wat zich precies afspeelt, feit blijft wel dat de prijzen gewoon veel te hoog zijn

rondrie

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door rondrie »

net wat er al een heeft gezegd reken het maar eens terug naar de gulden dan neem je niet zo gauw meer een pilsje in het café 1.60 euro is wel 3.40 gulden of zoiets en dat voor een klein glaasje bier als jij dat normaal vind moet je veel gaan ik vind dat niet. gewoon te erg.

gesse

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door gesse »

Degene die het meeste sjoemelde met de komst van de euro, wilde ons
oudere laten geloven, dat we niet terug moeten tellen naar de gulden.
Ik prijs mij gelukkig, dat ik nog goed uit het hoofd heb leren rekenen,daardoor heb ik al veel dingen kunnen laten staan. Het is daarom voor veel mensen zielig om tot de ontdekking te komen dat ze
veel meer geld hebben uitgegeven, dan ze het zich konden permiteren.
In veel gevallen werd dat het duidelijkst in de horeca, misschien komen
die exlpoitanten nog eens tot het besef dat ze zelf veel klanten buiten
de deur blijven houden. Natuurlijk moet er ook een boterham worden verdiend, maar voor de euro er was, kon men toch ook de kost verdienen.

Theo2

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Theo2 »

Studio Plantage in Amsterdam, veelvuldig in gebruik bij radio en tv, hanteert prijzen die de FIOD wel eens zou mogen weten. Voor een simpel biertje van 0,2 liter wordt maar liefst 3,60 euro gevraagd. Omgerekend in ouderwetse, Nederlandse guldens praat je dan over bijna 8 gulden!!! Zelfs in het Hilton betaal je minder!

klaartje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door klaartje »

ja ik vind de horeca zeker te duur avondje uit kost al gauw 80 euro nou dat is eht super veel geld ee nbiertje 1.50 en in de stad nog veel duurder dus het moet omlaag

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Grotendeels ben ik het met de stelling eens. Maar wel is het zo dat ook de toeleveranciers van de horeca de prijzen hebben verhoogd, waardoor ze ook behoorlijk mee moeten stijgen. Daarbij zijn andere onkosten ook behoorlijk gestegen voor de horeca-ondernemer, denk hierbij aan alle hygiene-normen die de overheid heeft ingesteld, wat goud geld kost om overal aan te kunnen voldoen.
Feit blijft dat de horeca te duur is geworden en volgens mij komt het omdat de service, gastvrijheid en de ambiance niet passen bij het prijsniveau van het restaurant. Een kopje koffie in een 5-sterren hotel voor 2 euro is aan de goedkope kant en een kopje koffie voor 2 euro bij een wegrestaurant is aardig aan de prijs. Dus wat mij betreft is de horeca niet te duur, maar de prijs/kwaliteit vaak zoek!

Gast

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Gast »

Fooien

Eerder op bij reacties kom ik berichten tegen over fooien en het waarom wel of waarom niet geven van fooien.
Persoonlijk geef ik altijd fooi, meestal rond de 10% van het totale bedrag. Niet alleen omdat ik vroeger in de horeca gewerkt heb en fooi ook een lekker extra centje vond. Ook omdat de belastingdienst weet dat je fooi ontvangt en daar dus ook zijn graantje van mee wil pikken.

dorstlesser

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door dorstlesser »

Het is niet alleen de drank die in de horeca zo duur is geworden.
Wij zaten laatst ( 4 personen ) in een 5de rangs eettentje, waar je zelf het vlees moesten grillen op een zgn gasbarbeque.
We waren ff €170,00 kwijt en 'de bediening was dat geld ook helemaal niet waard. Maar goed, ze zijn dus nu failliet en zit er een Spaanse Tapas, zeer goedkoop en geweldig in de bediening, het kan dus wel!!!!

J.F. van Straten

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door J.F. van Straten »

Ik heb geen probleem met de overgang van de gulden naar de euro, maar het had wel eerlijk moeten omgaan, van omrekenen in de koerswaarde € 2,20371 maal de waarde van het produkt op dat moment, wat het ook mag zijn. Men werd belazerd door stiekem met een aantal procenten te verhogen, dat is ook de nekslag voor de rest van het volk. Het enige wat correct omgerekend is was de salarissen, daar deden ze geen 10% of meer omhoog. Wij zijn nu aan de derde officieële jaar bezig met de euro en blijkt nu dat de euro op bijna dezelfde hoogte staat met de gulden destijds. Of het normaal is, zeg ik neen, daar vele andere bedrijven in de problemen zijn gekomen en gedwongen zijn om te sluiten of failliet te worden verklaard, dat is het fijne resultaat van de euro. De Nederlandse regering had hierbij een referendum moeten uitschrijven aan de Nederlandse bevolking voor JA of NEEN toetreding van de euro. Let wel, het wordt steeds slechter, dankzij de knappe koppen ( regering ) uit Den Haag

jeantje

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door jeantje »

horeca is echt te duur hier moet wat aan gedaanworden dusniet meernaar horecagelegenheden gaan alser niets veranderd :shock: [/b]

Margareta

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door Margareta »

Hoi

Het is inderdaad schandalig duur in de horeca, maar dat niet alleen.
Sinds de invoering van de euro is alles verdubbeld, maar ons salaris is niet verdubbeld.
Veel mensen zien het al niet meer zitten, en weten niet hoe ze de touwtjes aan elkaar moeten knopen.
Waar moet dat naar toe! :roll:

jep

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door jep »

En het is weer mooi om te zien dat we zijn genaait door de euro ik kon vroeger,en wat is vroeger! voor fl25.00 een week eten en nu kan ik dat niet meer ik ik ben niet de enige, waar is de tijd dat je voor 2.50gulden een kg karbo kan halen! het is de tussen handel,als een boer twee cent euro voor eeen ei krijg waar is de rest dan! iedereen wil vooruit en niet achteruit dus als we eens allemaal eens zeggen stik er maar in is het goed maar ik hoor het al huil huil er zijn er die het weer beter weten kan zijn! maar laat je maar naaien ga naar de boer en haal het vers melk en eieren 2.50euro de 30 en vers niet in de vrachtwagen van hot naar her maar om het kort te sluiten kijk eens naar het modaal! wie heeft 29.000 bruto en ze hebben het over twee keer modaal en die moeten bezuingen ze kunnen geen nieuwe auto meer kopen of ze kunnen niet meet twee keer op vakantie! ik heb twee kids en ik ben heel gelukkig (krijg nog een knuffel op zijn tijd) wie kan dat zeggen ikzeg trek je bek eens open en met zijn allen naar bak ellende want dit is het begin van het einde en lach maar het is waar je denk nog aan me als het zo ver is

Gesloten