LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] La Trappe Tilburg wil geen glutenvrije maaltijd maken

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
spoekie786

La Trappe Tilburg wil geen glutenvrije maaltijd maken

Ongelezen bericht door spoekie786 »

Als je een glutenallergie hebt, kun je niet zomaar bij elk restaurant binnenlopen om een maaltijd te nuttigen. Als je echter een paar dagen van te voren belt of zij voor een glutenvrije maaltijd kunnen zorgen, zijn de meeste restaurants hier wel degelijk toe bereid. Dat geldt niet voor "La Trappe" in Tilburg. Als je daar een mailtje naar toe stuurt of je tijdens een fietstocht een glutenvrije lunch kunt gebruiken, krijg je het advies om maar een ander restaurant te zoeken. Zij kunnen/willen daar niet aan voldoen omdat het teveel werk voor hun is. Dan denk ik: wat voor koks lopen daar rond? Is dit de gastvrijheid van de Trappisten waar ze zo te koop mee lopen? Valt dit onder discriminatie?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2017 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio

Re: La Trappe Tilburg wil geen glutenvrije maaltijd maken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Discriminatie is totaal iets anders. U wilt iets anders hebben dan er aangeboden wordt. Als het restaurant daar niet aan mee wilt werken is dat hun goed recht. Dat het dan klanten kost is een simpel gevolg daarvan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

spoekie786 schreef:Als je een glutenallergie hebt, kun je niet zomaar bij elk restaurant binnenlopen om een maaltijd te nuttigen. Als je echter een paar dagen van te voren belt of zij voor een glutenvrije maaltijd kunnen zorgen, zijn de meeste restaurants hier wel degelijk toe bereid. Dat geldt niet voor "La Trappe" in Tilburg. Als je daar een mailtje naar toe stuurt of je tijdens een fietstocht een glutenvrije lunch kunt gebruiken, krijg je het advies om maar een ander restaurant te zoeken. Zij kunnen/willen daar niet aan voldoen omdat het teveel werk voor hun is. Dan denk ik: wat voor koks lopen daar rond? Is dit de gastvrijheid van de Trappisten waar ze zo te koop mee lopen? Valt dit onder discriminatie?
Ik ben er geweest, en kan je om te beginnen zeggen dat het proeflokaal bij de brouwerij niet gerund wordt door de monniken zelf, de enige die ik heb gezien, stond in het winkeltje ernaast diverse producten te verkopen.

En het is een "proeflokaal" waar je hun bieren kan proeven met een paar hapjes en standaard gerechten, en dat is subtiel anders dan een compleet restaurant met een keur aan ingrediënten waar ze mee kunnen variëren. Wat betreft de gerechten, aangezien veel van hun gerechten (eigen) bier bevatten, wat ze niet glutenvrij brouwen om te beginnen, is het lastig voor ze om daar iets van te maken wat wél glutenvrij is. Ook zijn veel gerechten gebaseerd op brood, daar blijft ook weinig van over als je dat weghaalt.

Maar goed, als jij een datum + tijd en gerecht van keuze kan noemen, zouden ze daar op in kunnen spelen. Aan de andere kant, als jij verwacht er zomaar aan te komen waaien, en een glutenvrije variant van een willekeurig gerecht wilt kunnen bestellen, snap ik ook wel weer dat ze daar niet op in kunnen spelen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

pieterenien

Ongelezen bericht door pieterenien »

Ga een mooie ontspannen fietstocht maken door de prachtige Brabantse natuur, strijk neer op het terras van La Trappe, bestel een heerlijke trappistenbiertje en eet in het zonnetje je zelf meegebrachte glutenvrije bammetjes op. De dag kan dan niet meer kapot!

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

"Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel, dat zegt dat alle mensen gelijkwaardig zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.

Discriminatie kan men zien als een uiting van onverdraagzaamheid en als het in daden omzetten van vooroordelen. Dit kan als persoonlijke of als geïnstitutionaliseerde discriminatie voorkomen."

En welke vorm van discriminatie zou dit moeten zijn dan? Ik twijfel tussen 'geloof', 'sociale gewoonten' of 'handicap'.

In de 2e alinea kunt u lezen dat discriminatie gezien kan worden als een uiting van 'onverdraagzaamheid'. U heeft het gevoel dat La Trappe Tilburg onverdraagzaam is richting u?

[aanvallende, sarcastische bijdragen verwijderd door de moderator]

Bron: Wikipedia
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende, sarcastische bijdragen verwijderd

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

pieterenien schreef:Ga een mooie ontspannen fietstocht maken door de prachtige Brabantse natuur, strijk neer op het terras van La Trappe, bestel een heerlijke trappistenbiertje en eet in het zonnetje je zelf meegebrachte glutenvrije bammetjes op. De dag kan dan niet meer kapot!
Als TS echt coeliakie heeft, kunnen de sporen van gluten in bier, best nare gevolgen hebben. :wink:

spoekie786

Ongelezen bericht door spoekie786 »

La Trappe heeft vandaag contact met mij opgenomen en alles berust op een miscommunicatie met een van hun medewerkers. Zij kunnen in ieder geval zorgen voor een aangepaste glutenvrije lunch.
Probleem opgelost!! Dank voor jullie reacties

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

NeoDutchio schreef:Discriminatie is totaal iets anders. U wilt iets anders hebben dan er aangeboden wordt. Als het restaurant daar niet aan mee wilt werken is dat hun goed recht.
EXACT !!!

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gerrianne.willems
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerrianne.willems »

Nee hoor, heeft niets met discriminatie te maken. U wilt iets wat niet standaard aangeboden wordt. U mag er gerust om vragen maar het is aan het restaurant om daar al dan niet op in te gaan zonder dat zij zich daar bezwaard over hoeven te voelen.

fredgebhard

Ongelezen bericht door fredgebhard »

Wat een zeurkont die glutenvrije eter. Zoek een restaurant die wel bereid is voor extra moeite te doen. Neem anders gewoon je trommeltje met eigen eten mee, en ga picknicken. Zeur

elisabeth.gerritsen
Contacteer:

Ongelezen bericht door elisabeth.gerritsen »

pieterenien schreef:Ga een mooie ontspannen fietstocht maken door de prachtige Brabantse natuur, strijk neer op het terras van La Trappe, bestel een heerlijke trappistenbiertje en eet in het zonnetje je zelf meegebrachte glutenvrije bammetjes op. De dag kan dan niet meer kapot!
Je hebt duidelijk geen idee waarover je spreekt! Je kan helemaal geen glutenvrije boterhammen meenemen, want die zou je dan thuis moeten smeren en beleggen en tegen dat je het lunchtijd is, zijn je boterhammen veranderd in een zak mer plakkerige kruimels! Moet je daarnaast ook nog eens lactosevrij moeten eten, dan kan je gewoon bijna NERGENS onderweg wat te eten vinden. Ik spreek uit ervaring.

pattekke

Ongelezen bericht door pattekke »

Vindt het een beetje van de zotte dat een proeflokaal / etc. wordt beticht van discriminatie doordat door het beleid zelf mag bepalen welke "klant" zij wenst te bereiken qua mogelijkheden. Mevr. Glutenvrij verdient geen schoonheidsprijs , noch respect met het spuien van haar onmin, in de hoop slechte reclame af te dwingen, zo proeft het in ieder geval wel. Mij bereik je alleszins negatief. Als de bakker mij geen halal worstenbrood verkoopt haal ik dat bij de eerstvolgende, of zorg ik dat ik vooraf weet waar ik dan wel terecht kan, dat is de ondernemer zijn goed recht, maar er zijn klanten die menen koning keizer en admiraal te zijn, alles in 1.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
Als TS echt coeliakie heeft, kunnen de sporen van gluten in bier, best nare gevolgen hebben. :wink:
Ze hebben daar ook frisdrank :-)

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

elisabeth.gerritsen schreef:
Je hebt duidelijk geen idee waarover je spreekt! Je kan helemaal geen glutenvrije boterhammen meenemen, want die zou je dan thuis moeten smeren en beleggen en tegen dat je het lunchtijd is, zijn je boterhammen veranderd in een zak mer plakkerige kruimels! Moet je daarnaast ook nog eens lactosevrij moeten eten, dan kan je gewoon bijna NERGENS onderweg wat te eten vinden. Ik spreek uit ervaring.
Brooddoosje, paar sneetjes brood er in, ander doosje met beleg en een mesje en je maakt het ter plaatse klaar.... Desnoods maak je op de fiets een klein ommetje langs de Jumbo in Tilburg-Zuid om verse spullen te halen.

Zo moeilijk is het allemaal niet.

Gesloten