LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Jeroen Elshof
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 10:33

Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Jeroen Elshof »

Vorige week heb ik drie uur de hel van het bestellen van kaarten van AC/ DC in de Ahoy overleefd met 2 2e ring kaarten. Nu probeer ik 2 kaarten voor Metallica te bestellen en ik kom er niet meer doorheen.

Ik log in met mijn username en 5 minuten voor de verkoop wordt mijn account afgesloten. Dat wil zeggen dat ik opnieuw in moet loggen en achteraan de rij mag staan (wordt dat speciaal gedaan om de zwarthandelaren vrij baan te geven om zo de eerste kaarten, dwz de veldkaarten, te bestellen?). Vervolgens druk ik 10 keer op de knop om kaarten bestellen en dan krijg ik, en waarschijnlijk duizenden anderen met mij, een melding dat het te druk is. Weer tien keer proberen kom ik in de wachtrij te staan en moet ik 10 minuten wachten, om vervolgens de melding te krijgen dat de browser instellingen niet kloppen, wat ertoe leidt dat ik weer opnieuw in de wachtrij mag staan. Weer 10 keer proberen krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden op de site. Mag ik weer in de wachtrij staan. weer tien keer proberen sta ik weer in de wachtrij. Hij staat de hele tijd al stil.

Dit systeem werkt niet om zwart handel te verkomen. De echte fans worden op deze manier gedupeerd. In de rij staan voor het postkantoor was misschien niet leuk, maar de kans om kaarten te krijgen was wel eerlijk: wie het eerste komt, wie het eerst maalt. Dat werkte goed. Met de computer is niet te controleren of het eerlijk verloopt. Het systeem van Live nation en Ticketmaster is helemaal niet transparant.
Hoe kan het dat de kaarten voor de verkoop al op marktplaats verschijnen voor de dubbele prijs bij ticketkantoortjes? Hoe kan dat?
Wie kan mij dat uitleggen?

Wanneer gaat de politiek eindelijk eens stappen ondernemen tegen zwarthandel in concertkaartjes? Met de recessie in het zicht is het onacceptabel dat fans,consumenten, diep in de buidel moeten tasten voor concertkaarten, dat een monopolist in concertticketverkoop een systeem hanteert die zwarthandel in de hand werkt en dat een kleine groep graaiers daar hard van profiteert.

En dan ben ik niet eens begonnen over de hoge kosten voor concertkaartjes (Vergelijk bv. Pinkpop met Rock am Ring: Allebei duren ze drie dagen, maar bij Rock am Ring komen grote namen en de kaarten zijn goedkoper. Hoe kan dat? Het personeel en de beveiliging kost hetzelfde!) en de administratiekosten die de pan uitrijzen Administatiekosten betalen omdat je zelf 3 uur achter de computer moet zitten en Ticketmaster je een bevestiging stuurt via de mail, die je nota bene zelf hebt ingevuld?

Kom op zeg!

mikkietoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2008 12:04

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door mikkietoo »

Hetzelfde verhaal hier!!! Zwaar teleurgesteld in de gang van zaken.

En de zwarthadelaren en woekersites hebben de kaarten alweer te pakken....een veldkaart voor 295 euro....bijna 5x zoveel!!!

Goed gedaan MOJO/Ticketmaster!!!!!!!!!!

Die verkopen zelf kaarten door aan die sites, kunnen ze meer aan verdien denk ik :wink:

Maar de fans zijn gedupeerd!!

patspoel
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:53

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door patspoel »

Geweldig deze dictatoriale verkoop van kaarten!

Fan sinds jaren, alle concerten geweest en daarvoor altijd buiten in de kou op straat gelegen om kaarten te kunnen kopen.

Nu zaten er 10 vrienden op internet kaarten proberen te bestellen maar niemand kwam er door.
Meerdere mensen met deze klachten, ook bij AC/DC.

De zwarthandelaren die kaarten verkopen op voorpleinen proberen ze uit te sluiten, en dat lukt op deze manier.
De echte fans trouwens ook zo!

Dat Mojo geeft de grote zwendelaren die kaarten te koop hebben op hun site zo de kans om juist hun 'legale' manier van zwarthandel alle kans te bieden.

Die staan ook altijd met studenten veel kaarten te bestellen, nu hadden ze denk ik veel accounts die al veel kaarten konden kopen met de presale, want ze waren van de week al te koop op die sites.
Pak die mensen aan en mischien gelijk dat Mojo

Ik vind dit ronduit schandalig en hoop dat dit snel weer anders gaat.

Veel fans kunnen nu niet, tenzij ze er de hoofdprijs voor betalen.

Ik zie de toekomst slecht tegemoet

Alex666
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2008 22:46

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Alex666 »

Hoi, dat ze kaarten via een online systemm (wat dus blijkbaar niet werkt) verkopen kan ik begrijpen maar, op hetzelfde tijdstip begonnen er nog meer voor verkopen van andere concerten, (pink enz.)
dus zorg er dan voor dat je die tijdstippen van verkoop gaat spreiden?? en wat ik dan weer NIET begrijp is dat die onlineshops afgelopen week al kaartjes te koop hadden staan voor enorme bedragen die je als gewone FAN dus niet kunt betalen, daarom ik verdenk NOJO en Live(death)natie ervan banden te onderhouden met handelaren zodat ze er grof aan verdienen. als dat zo is dan overtreden ze wel hun eigen regels of ben ik nu zo Dom dat ik het gewoon niet snap, want achter op een kaartje gekocht bij het postkantoor van Ticketservice = NOJO staat toch echt te lezen ::::
algemene voorwaarden van organisator het volgende bepaald

DIT TOEGANGSBEWIJS IS EN BLIJFT EIGENDOM VAN DE ORGANISATOR.
HET IS DERHALVE VERBODEN HET TOEGANGSBEWIJS DOOR TE VERKOPEN AAN DERDEN, OF DEZE VOOR COMMERCIEÈLE DOELEINDEN OP ENIGERLEI WIJZE AAN DERDEN TE VERSTREKKEN.

dus met andere woorden ;;; HET MAG NIET wat die andere online shops doen. DIT MOET EENS EEN KEER STOPPEN, want nu is het Metallica maar straks met bv. Bruce Springsteen of U2 en andere grote acts krijg je precies hetzelfde dat ligt dus niet hoofdzakelijk aan de locatie van het optreden.

Serry S
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 09:07

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Serry S »

:twisted:

Ook ik heb afgelopen zaterdag tevergeefs kaartjes geprobeerd te bemachtigen voor Metallica. Ik ben het volkomen eens met de stelling dat je als fan de dupe bent van het beleid van Mojo en LIve Nation.

Belachelijk dat je ruim 2 uur in de wacht staat voordat je een scherm voor je krijgt met een kreet dat de beveiliging van je computer niet goed is, en je daardoor opnieuw in moet loggen.

Op deze manier is het dus niet meer mogelijk om ooit nog kaartjes te bemachtigen voor een band waar je graag naar toe gaat. En dat je nu ziet dat de kaarten voor 200 euro via allerlei sites worden aangeboden.

Hoe zouden de bands dit trouwens zelf vinden. Op deze manier doen ze hun fans in ieder geval geen plezier!!!!

Sahi_NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 09:43

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Sahi_NL »

Ook hier weer iemand die flink achter het net heeft gegrepen voor de Metallica kaarten van afgelopen zaterdag..

Lees mijn ervaring hier: http://blog.molwebs.nl/2008/10/ticketmaster.html

Radar zou Ticketmaster eens flink aan moeten pakken.. Want dit kan zo niet langer!

Online ticket verkoop: OK
2 tickets per persoon: OK
Tickets via Ticketmaster/ticketservice: NEE! (of ze moeten de zaakjes goed op orde hebben).

Hoe moeilijk kan het nu zijn om iedereen een nummertje te geven in de wachtrij en te laten zien op welke positie in de wachtrij dat je staat? De huidige manier van werken bij Ticketservice lijkt behoorlijk veel op belazeren van de consument!

jeroenskii
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 09:37

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jeroenskii »

Als iedereen nu bij de NMA aan de bel gaat hangen. Zou dat werken. Het is inderdaad schandalig wat er speelt.

peggyvankruysbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 15:34

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door peggyvankruysbergen »

Het vreemde is dat de vrijdag voordat de voorverkoop in nederland van start ging, op de duitse site (waar vanaf 1 jan alle concertkaarten vandaan gaan komen) gewoon al kaarten gekocht konden worden voor AC/DC. Zo ook voor Metallica, dus dat wordt leuk volgend jaar, dan moet je dagen de site inde gaten houden of de voorverkoop toch niet even een dagje eerder begint!!

Michiel Claessens
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 17:37

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Michiel Claessens »

Ik ben ook al lang in de wacht rij voor Coldplay, terwijl ik vanaf 17.00!!! Ingelogt ben!! En ik ben nog aan het wachten!

Toen kwam ik eindelijk door kon ik het aantal kaartjes aanklikken, springt die weer op de wachtpagina en kan weer helemaal opnieuw wachten! Verschrikkelijk!!

eliased
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 18:09

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door eliased »

klantvriendelijk zijn ze zeker niet, nooit geweest ook, alleen maar veel geld binnen halen hun motto we verkopen toch wel en de zwarthandelaren houden ze niet tegen, ze werken er zelfs aan mee, je kan beter voor een concert naar antwerpen gaan die bieden pas service valt ook wel onder live nation maar hun zijn iets vriendelijker.MOJO FOEI

gast67
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:11

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door gast67 »

Met het bestellen van kaarten voor U2 was het natuurlijk ook weer feest. Ik had zowaar vijf kaarten te pakken en heb zelfs afgerekend. Daarna gaf de site een foutmelding. Wat blijkt nu, ik heb wel betaald, maar geen kaarten. Als je daarna naar de klantenservice mailt (bellen kan niet :evil: ) dan krijg je slechts als antwoord: "ik kan geen ordernummer vinden onder uw klantennummer". Nee dat had ik zelf ook wel gezien. Maar geld terug krijgen ho maar, laat staat die kaarten.
Daarna zie je op marktplaatsen mensen die kaarten voor het viervoudige verkopen, omdat ze per ongeluk te veel kaarten hadden besteld.

Kan dit niet beter geregeld worden.

wimb
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:34

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door wimb »

Het was idd afgelopen zaterdag bij de verkoop van de U2 kaartjes weer een zelfde drama als bij de vorige verkopen van grote concerten (AC/DC en Metallica). Het computersysteem kon het weer niet aan, je werd eindeloos terug achterin de wachtrij gezet, dan werd je er opeens helemaal uitgegooid met de tekst "probeert u het later nog eens" (alsof het dan nog zin heeft het weer te proberen) en als je er een keertje doorheen kwam liep het weer vast en kreeg je een excuusberichtje dat er "iets" mis was gegaan bij de verbinding. Kortom 1 groot drama en telefonisch hoefde je het al helemaal niet te proberen. Dat was vroeger al een drama en dat is tot nu toe niets verbeterd. Het hele netwerk lag er op een gegeven moment uit. Mojo/Livenation beweert dat zij deze manier van verkoop hebben ingesteld om de zwarthandel aan te pakken. Gezien het enorme aantal kaartjes dat nu weer voor woekerprijzen overal worden aangeboden, zijn de enige die tot nu toe de slachtoffers zijn van deze verkoopmethode en de werkwijze van dit bedrijf (het is uiteindelijk allemaal 1 bedrijf) de echte fans die massaal weer geen kaartjes hebben kunnen bemachtigen. Mojo heeft dus heel duidelijk maling aan de echte fans, het enige dat zij belangrijk vinden is hun monopoly positie in stand houden en daarmee meer geld kunnen verdienen. En het aanpakken van de zwarthandel doen ze uitsluitend omdat ze aan hun handel komen en echt niet om de fans van de bands te beschermen. Die laten ze totr nu toe gewoon in de kou staan.

pj09
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 11:57

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door pj09 »

Het is een wonder! Ik heb 2 tickets voor Pearl Jam in Ahoy. Na inloggen bij Live Nation heb ik twee uur lang de melding gekregen dat er een fout was opgetreden en dat ik het nog maar eens moest proberen. In lichte paniek heb ik mijn vriend gebeld die boven een GWK kantoor werkt. Daar informeerde hij of zij echt geen kaarten voor dit concert verkochten. Nee dus, alle grote concerten gaan nu via Live Nation. De medewerker van het GWK vertelde dat hij ontzettend veel klachten krijgt. Alleen mensen met een snelle computer en een nog sneller internet komen er direct door. Dit zijn overwegend zwarthandelaren. Al weken voor de officiële kaartverkoop werden er tickets aangeboden voor 179 euro. (een ticket kost 59 euro) Na twee frustrerende uren dus eindelijk een ticket ergens op rij 17. En de kosten voor deze geweldig service: 5,90 euro per –zelf uitgeprint- ticket. Met tranen in mijn ogen denk ik terug aan de tijd dat ik vroeg mijn wekker zette, naar het postkantoor fietste en daar een ‘echt’ kaartje kocht!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook als je al besteld én betaald hebt aan Ticketmaster/Ticketservice loop je het risico je kaarten NIET te krijgen!!!

Ik bestelde MOBY kaarten op 2 mei voor een concert in de Melkweg in Amsterdam op 14 juli a.s. De online verkoop begon om 10.00 uur. Ruim daarvoor zat ik "klaar voor de start" achter mijn PC. Uiteindelijk lukte het om 2 kaarten te bemachtigen mét transactienummer. Maar toen begon de ellende: er moest nog betaald worden. Ticketmaster accepteert VISA en ik wilde met VISA betalen. Keurig al mijn creditcardgegevens ingevuld. Doorklikken. Vervolgens: Twyp "ERROR, merchant not active". De betaalserver voor creditcardbetalingen lag plat. Tien keer geprobeerd; NIET gelukt. Ik heb toen contact opgenomen met TWYP die deze betalingen afhandelt. Er waren op dat tijdstip volgens TWYP geen storingen geweest. Het probleem zat dus bij Ticketmaster. Een uur later kreeg ik een e-mail van Ticketmaster met het verzoek per giro te betalen. Dat heb ik gedaan binnen de door Ticketmaster gestelde tijd (binnen 5 dagen). Inmiddels is dat een week geleden. Ik heb in de tussentijd bij Ticketmaster navraag per telefoon en per e-mail gedaan over deze storing. Ticketline zegt niets te weten over het online bestelproces en kon me niet helpen. En dat terwijl op Ticketmaster.nl naar dit Ticketlinenummer voor hulp wordt verwezen! Dus ruim 5 euro (0,45 per minuut) weggegooid. Ticketmaster per e-mail benaderen is al helemaal zinloos: géén enkele reactie.

Kreeg vandaag onverwachts de volgende e-mail van TicketService:

"Problemen bij betaling

Geachte heer/mevrouw,

Het spijt ons zeer u te moeten melden dat er bij het doen van uw betaling blijkbaar iets mis is gegaan. Uw reservering is daardoor komen te vervallen. Wij hebben getracht een vervangende reservering voor u te maken maar zijn daar helaas niet in geslaagd.

Daar het concert helemaal uitverkocht is, heb ik getracht bij de organisator tickets te krijgen, maar ook zij konden mij helaas niet helpen. Het spijt ons heel erg dat wij het bedrag retour moeten boeken en u niet aan tickets kunnen helpen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Sophia Aberson
Ticket Service Nederland BV"

Met andere woorden: geen excuses, geen erkenning dat Ticketmaster er zelf een teringzooi van maakt. Nee, in plaats daarvan "er is blijkbaar iets misgegaan". Dat is toch niet te geloven :shock:

Wat een arrogante en incompetente, onbetrouwbare organisatie! Ik krijg mijn geld terug terwijl ze met mij een rechtsgeldige overeenkomst zijn aangegaan!

feigje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2008 13:52

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door feigje »

Ik heb via Live Nation kaarten besteld voor Greenday in oktober en geen problemen gehad.

De verkoop begon om 10:00 maar om 09:58 had ik al 2 kaarten binnen. Betaald en bevestigd.

En dan heb ik dus vlak van tevoren ook nog een account aan moeten maken.

Het kan dus ook goed gaan.

De kaarten zijn ook al binnen gekomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inmiddels 1 maand later: geen tickets van Ticketservice. Maar ook: geen geld terug! Daar moet je dus ook nog eens achter aan. Wat een tuig.

E.Heemeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 10:15

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door E.Heemeijer »

Hier mijn klacht live nation :x roept dat de verkoop eerlijker is zo ik ben van mening dat dit absoluut niet het geval is er worden al dagen van te voren kaarten voor woeker prijzen op het net aangeboden dit zou over zijn nou niet dus het enige wat over is dat ik de kaarten kan kopen die ik wil kan de verkoop niet gewoon terug naar de postkantoren en de uitbureau`s ik stop nmet dat stomme live nation :x gedoe en ga maar niet naar concerten was een van mn leukste bezig heden bedankt heren voor mij alleen nog concerten waar ik kaarten voor kan kopen bij het postkantoor en dergelijke de groeten E.Heemeijer

jolanda58
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2009 16:30

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jolanda58 »

Wat een drama dat LiveNation met zijn Eventim. Ze kunnen duidelijk de drukte niet aan. Ruim voor 10 uur zat ik achter de pc. Nog even mijn inlognaam en wachtwoord gecheckt, bankpasje bij de hand. Er kon en mocht niks misgaan. En ja hoor 10.00 exact kon ik de 4 vurig gewenste kaartjes voor Rammstein bestellen, ik zag al welke stoelnummers ik had in vak, ik kon aangeven hoe ik ging betalen, inloggen via de bank bij Ideal en uiteindelijk betalen. Mijn bankafschrift vermeld een betaaltijd van 10.02 uur. Snel hè? Mijn bevestigingsemail van de bank volgt meteen om 10.03 uur. Heerlijk gevoel, we kunnen!!!!! Maar ik flikkerde wel van de site, direct na de betaling. Waar waren nou de tickets????? Weer inloggen.... nog een keer, nog een keer, nog een keer...... jaaaa maar geen order zien. Via een klachtenformulier een klacht ingediend met mijn ordernummer en mijn stoelnummers (had ik immers gezien en order stond op bankafschrift). Krijg ik keurig om 10.19 uur een bevestiging van. Uiteindelijk is het om 10.43 uur gelukt om de orderhistorie aan te klikken en de order als pdf-file op te slaan.
Met een gerust hart de andere 3 gebeld...... en weggegaan. 's Middag, ff tickets printen....??? Nee geen ticket te zien. Gebeld, ..... en ik HEB GEEN TICKETS volgens zo'n mevrouw daar. Was een storing bij Ideal zegt ze. Niet dus, bij HUN was een storing, bij de betalingen. Ben inmiddels een halve dag verder en heb gebeld met Consuwijzer. Moet nu zelf actie ondernemen (aangetekende brief) ondanks dat het moppie zei dat ze binnen 5 dagen wat zou laten horen. En anders??? Dure kaartjes kopen voor over de 100 eure en het verschil aan Eventim in rekening brengen. Wat een ellende, tickets online!!!! Laat mij maar lekker nachtje voor het postkantoor zitten. Ohja, ik ben 51 jaar hoor, geen wilde jongere dus.
Laatst gewijzigd door jolanda58 op 06 jul 2009 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Musicfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 10:43

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Musicfan »

De klachten over het tuig van Livenation en de extreem gebruikersonvriendelijke toestanden van Livenation/Eventim zijn inmiddels ruimschoots bekend. Het gedoe met de site werkt he-le-maal niet en zou inderdaad direct verboden moeten worden. Waar ik echter weinig over terugzie is de schande van het callcenter. Dat gaat namelijk verder hetzelfde als de site (onmogelijk door te komen), met als verschil dat je meerdere malen in wachtrijen geplaatst wordt en dan ineens eruit gegooid wordt. a 45 cent per minuut. Leuk, zit je 14 minuten (zojuist gebeurd voor tickets Muse) te wachten, gooien ze je eruit. Ben je wel alvast 7 euro armer en kun je opnieuw beginnen. Ik ben zo enorm pissed off op deze smerige oplichters dat ik serieus inzetten van een advocaat overweeg. Ik vrees dat mijn rechtsbijstand verzekering dit niet dekt...
Iemand een idee bij welk orgaan we dit eens aan kunnen dragen?

jolanda58
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2009 16:30

Re: Ticketservice en Live Nation zijn onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jolanda58 »

Ik denk toch dat je richting advocaat of rechtsbijstand moet denken.
Ik althans wel. Ik heb kaartjes gekocht en krijg ze niet, omdat ze daarna weer in de verkoop zijn gegaan. Volgens mij riekt dat naar oplichting.
Maar ook radar of kassa zouden hier misschien wat mee kunnen/willen doen

Gesloten