Zeker. Het zal persoonlijk zijn wat je bereid bent te accepteren en misschien ben je, ondanks de ingekorte vakantie, de reisorganisator zelfs wel dankbaar. Dat persoonlijke zal ook best afhangen van wanneer de vakantie is afgebroken: op dag 2 vanaf het begin of dan 2 voor het einde. De precieze reden van afbreken telt dan mogelijk ook mee: was het écht overmacht (luchtruim binnen enkele dagen gesloten, alle buitenlanders moeten het land uit, alle toeristische accommodatie gaat dicht op last van de autoriteiten) of nam de reisorganisator de beslissing omdat hij een groter risico voorzag met betrekking tot de terugreis op de oorspronkelijke datum en hij dat niet wilde afwachten?sjohie schreef: ↑23 apr 2020 14:00Maar goed, dit is een van de vele onvrijwillige lakmoesproeven die nu op de ANVR voorwaarden worden losgelaten tijdens de corona crisis, dus of het zo (juridisch) zwart/wit is, als sommigen hier durven te stellen, betwijfel ik. Persoonlijk leun ik meer naar de "ik ben veilig thuis gekomen, en dan vind ik die 6 dagen wel te verstouwen." variant.
De juridische kant van de zaak is echter een andere.
Het is niet wat je wilt en wat je verwachtte. Maar verder valt het toch wel mee? Afhankelijk van verplichtingen die je mogelijk zou hebben gehad als je conform plan naar huis was gegaan. Ik zou er denk ik niet van in de 'ellende' geraken.