LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering Enjoy hotel

PetervanAmelsfort
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 14:30

Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door PetervanAmelsfort »

In november 2019 heb ik 4 overnachtingen geboekt van 17 maart tot 21 maart 2020 in een Nederlands Enjoy hotel.
Op 13 maart heb ik de vakantie geannuleerd en over laten boeken naar oktober 2020.
Op 17 maart is het hotel gesloten i.v.m. het coronavirus. Ik krijg echter wel een nota van Enjoy hotels voor de annuleringskosten, 25% van de totale boekingskosten, is dit terecht.
Tenslotte was het hotel op 17 maart gesloten.

Arizonakid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gevalletje pech, je snapt toch wel dat je ZELF annuleert voordat het hotel gesloten was? Had je vier dagen gewacht had je misschien mazzel gehad, nu niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door berndv »

PetervanAmelsfort schreef:
18 mar 2020 14:40
Op 13 maart heb ik de vakantie geannuleerd en over laten boeken naar oktober 2020.
Op 17 maart is het hotel gesloten i.v.m. het coronavirus. Ik krijg echter wel een nota van Enjoy hotels voor de annuleringskosten, 25% van de totale boekingskosten, is dit terecht.
Tenslotte was het hotel op 17 maart gesloten.
Dat het hotel uiteindelijk op 17 maart gesloten was maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Het gaat er om hoe de situatie was op het moment dat u koos om de boeking te annuleren. Dus op uw vraag of dit terecht is, zou ik met ja antwoorden. Of het moreel gezien de juiste weg is, kan over gediscussieerd worden.

Heeft u hen al gevraagd of er mogelijk ook coulant om kan worden gegaan met deze ksoten?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dit is dus terecht.
U zou mogelijk een punt kunnen hebben als u zou kunnen bewijzen dat op het moment dat u annuleerde, de beslissing om het hotel te sluiten al genomen was. Maar zelfs dat is uitermate discutabel, want annuleren en opnieuw boeken mag, mits conform voorwaarden, natuurlijk altijd.
In dat scenario kan het begrip 'moreel juist' nog wel van stal gehaald worden. Anders niet.

alfatrion
Berichten: 21948
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou het eerder zoeken in de vraag of je op 13 maart al niet meer in het hotel als gevolg van de overheid of iets dergelijk. Wie er annuleert maakt dan niet uit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Annulering Enjoy hotel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vind dit geen annulering maar verschuiving, dan is extra administratie kosten en 4 dagen voor de datum kort dag om een andere huurder voor die kamer te vinden.
Ook de tarieven kunnen verschillen.

Maar als je dit had geweten, had je niet in oktober vermoedelijk geboekt.
Verschuif kosten vind ik wel redelijk.

Gesloten