LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Camper gehuurd en coronavirus
Camper gehuurd en coronavirus
Wij hebben een camper gehuurd om naar Portugal te rijden en daar vakantie te vieren.
Nu zijn de grenzen van Spanje al dicht gegaan ivm het Coronavirus. En onze vakantiebestemming is niet bereikbaar.
De verhuurder hebben we vooraf al aangegeven dat we naar Portugal willen in maart en 1e helft april
Volgens mij door overmacht vanwege de overheidsmaatregelen zou ik de huur terug mogen vorderen.
Goboony is de tussenpersoon, en de heeft de huurovereenkomstvoorwaarden opgesteld. In deze voorwaarden kom ik niets tegen over overmacht. Vallen we nu terug op Nederlandsrecht, en heb ik recht op teruggave van de huursom?
Op ons voorstel om de huur precies een jaar te verschuiven heb ik nog niets gehoord.
Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen?
Nu zijn de grenzen van Spanje al dicht gegaan ivm het Coronavirus. En onze vakantiebestemming is niet bereikbaar.
De verhuurder hebben we vooraf al aangegeven dat we naar Portugal willen in maart en 1e helft april
Volgens mij door overmacht vanwege de overheidsmaatregelen zou ik de huur terug mogen vorderen.
Goboony is de tussenpersoon, en de heeft de huurovereenkomstvoorwaarden opgesteld. In deze voorwaarden kom ik niets tegen over overmacht. Vallen we nu terug op Nederlandsrecht, en heb ik recht op teruggave van de huursom?
Op ons voorstel om de huur precies een jaar te verschuiven heb ik nog niets gehoord.
Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen?
Re: Camper gehuurd en coronavirus
Strikt genomen heb je geen reden om je geld terug te vragen. De verhuurder kan jou de camper immers gewoon leveren en jij kunt de camper ook gewoon gebruiken. Maar uit coulance zou de verhuurder je wel kunnen aanbieden dat je de huur uitstelt. Dat is hij echter niet verplicht.
Cornelis7
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
De verhuurder van de camper heeft niets te maken met uw bestemming. U kunt met de camper waar u voor betaald de periode dat u gehuurd heeft gebruik maken van de camper. Dat is waar u voor betaalt , u zou naar een ander land kunnen reizen.
Gaat u toch gezellig naar Spanje, en als dat niet kan, naar Frankrijk, en als dat niet kan, naar België, en als dat niet kan, dan blijft u in Nederland.
U kunt niets terug vorderen.
U kunt niets terug vorderen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dan zal het wel Nederland worden.
Je kunt nergens meer naar toe.
Moet je dadelijk ook nog binnen de eigen woonplaats blijven.
Je kunt nergens meer naar toe.
Moet je dadelijk ook nog binnen de eigen woonplaats blijven.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Je kunt er in ieder geval nog boodschappen mee doen, waar je ook ben. Ok, flauw. Maar het is wat anderen ook al aangaven; je hebt een camper gehuurd/gereserveerd, die is gewoon beschikbaar.
Je stelt een hoop vragen, maar heb je het al met de verhuurder besproken? Misschien daar eerst eens mee beginnen?
Je stelt een hoop vragen, maar heb je het al met de verhuurder besproken? Misschien daar eerst eens mee beginnen?
oh ja?
welk nederlands recht geeft u het recht op teruggave dan? U heeft een betalingsverplichting en de verhuurder heeft een leveringsverplichting. Zij kunnen voor zover ik zie gewoon voldoen aan hun verplichting om u een camper te leveren. Uw bestemming staat los van de overeenkomst, er zijn genoeg mensen die met een camper naar Zeeland gaan, bijvoorbeeld.
Ik zou me meer focussen op coulance dan op bepaalde rechten die u denkt te hebben
-
Vliegen kan nog wel, rijden niet, jammer, maar als er plotseling veel sneeuw was gevallen had je zelfde probleem gehad.
Dat een ander land niet bereikbaar is, zij wisten niet welk land je ging en je mag ook de route aanpassen.
Alle zuidelijke zitten dicht, Duitsland en Zwitserland lukt nog maar via Denemarken naar Zweden of Noorwegen is ook dicht.
Gewoon Nederland en Duitsland door of de Ardennen, Horeca dicht maar supermarkt open en zelf koken.
Dat een ander land niet bereikbaar is, zij wisten niet welk land je ging en je mag ook de route aanpassen.
Alle zuidelijke zitten dicht, Duitsland en Zwitserland lukt nog maar via Denemarken naar Zweden of Noorwegen is ook dicht.
Gewoon Nederland en Duitsland door of de Ardennen, Horeca dicht maar supermarkt open en zelf koken.
-
Van dat vliegen, kkt, zou ik ook maar niet al te zeker zijn. Alhoewel in dit topic off-topic, toch een link:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... iti-parijs
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... iti-parijs
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Rijden in Duitsland of België kun je ook vergeten.
Verplaatst naar corona reizen ^FG
Dit is geen overmacht. Je kan betalen. Dit is ook geen wanprestatie. De ander kan een prima product leveren. Ga met de camper ergens heen waar het lekker rustig is.