LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centerparcs betaalt geld niet terug als je de voucher niet accepteert

René Kalmeijer

Centerparcs betaalt geld niet terug als je de voucher niet accepteert

Ongelezen bericht door René Kalmeijer »

Waarom betaalt Centerparcs het door hen geannuleerde verblijf in Duitsland in verband met CORONA niet terug als je de voucher niet accepteert.

Hoeveel Nederlanders betreft dit inmiddels?

crazyme

Re: Centerparcs betaalt geld niet terug als je de voucher niet accepteert

Ongelezen bericht door crazyme »

René Kalmeijer schreef:
05 mei 2020 19:29
Waarom betaalt Centerparcs het door hen geannuleerde verblijf in Duitsland in verband met CORONA niet terug als je de voucher niet accepteert.

Hoeveel Nederlanders betreft dit inmiddels?
Dat is een mooie vraag voor center Parcs. Wat zeiden ze ?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is momenteel beter om de voucher te accepteren en later het geld op te eisen.

Gegarandeerd komen hier nog rechtszaken en aanvullende wetgeving over, want de EU houdt vast aan de consumentenrechten. Een oplossing gaat langer duren dan deze niet-reizen-periode.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze hopen dat alle klanten later alsnog komen en opnieuw boeken.

Als je na bepaalde tijd niet wilde zul je alsnog geld terug krijgen.
Nu geld terug gaan ze Failliet en kregen we allen niets... en de site gemaakt voor online boeken.
Geld terug moet handmatig waar geen personeel genoeg voor is, dus zou een file en vele klachten opleveren.

Een Voucher is een door de overheid goedgekeurde Noodmaatregel dus ga in Den Haag klagen....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
06 mei 2020 08:10
Het is momenteel beter om de voucher te accepteren en later het geld op te eisen.
Dat zou ik niet zo stellig zeggen. Voor de consument kan het juist beter zijn om nu je geld op te eisen, je weet niet wat straks je rechten zijn en of je wederpartij uberhaupt nog solvabel is...
Jablan schreef:
06 mei 2020 08:10
Gegarandeerd komen hier nog rechtszaken en aanvullende wetgeving over, want de EU houdt vast aan de consumentenrechten. Een oplossing gaat langer duren dan deze niet-reizen-periode.
Die rechtszaken geloof ik wel, die aanvullende wetgeving niet - juist omdát Europa vasthoudt aan de consumentenrechten.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

De aanvullende wetgeving zie ik er juist wel komen, omdat de EU-commissaris op dit onderwerp juist tegen de vouchers is. De regeling nu is bij mijn weten nog niet door de Tweede en Eerste Kamer behandeld.

Je andere opmerking laat ik gaan, anders hebben we hier de volgende eindeloze discussie. ;-)

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik denk niet dat er aanvullende wetgeving komt. Die EU-commissaris van Transport, is op zich helemaal niet tegen het gebruik van vouchers, ze zegt alleen dat passagiers het niet hoeven te accepteren als ze een voucher aangeboden krijgen voor een geannuleerde vlucht: de passagiers hebben gewoon het recht geld terug te krijgen.
Wat ze vindt en zegt, is, hoe kan het ook anders, in de lijn met de Europese regelgeving. Aanvullende wetgeving is dus niet nodig.

Dit gaat wel over geannuleerde vluchten/vliegtickets, want dat zit in haar portefeuille.
Denk niet dat ze over vakantiehuisjes en all inclusive vakanties gaat.

Moneyman

Jablan schreef:
06 mei 2020 12:57
De aanvullende wetgeving zie ik er juist wel komen, omdat de EU-commissaris op dit onderwerp juist tegen de vouchers is.
Die moet je even uitleggen. Want volgens mij klopt je statement niet, en áls die al zou kloppen, wordt slechts mijn punt bevestigd.

Moneyman

Kees2850 schreef:
06 mei 2020 14:36
Lees in het AD vandaag dat Aviclaim namens honderd mensen geld terug vraagt voor vouchers voor vliegtickets. Zij stellen dat vliegmaatschappijen verplicht zijn geld terug te geven. En dat Nederlandse overheid hun boekjete buiten gaan met toestaan van vouchers. Dit zal denk ik dan ook in deze situatie gelden?
Daar maakt ik exact tegelijk met jouw post een topic over :wink:
touroperators-vliegmaatschappijen-f19/v ... 93664.html

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het opgevraagde onderwerp bestaat niet?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

viewtopic.php?t=193574
tttlocke schreef:
06 mei 2020 14:25
Dit gaat wel over geannuleerde vluchten/vliegtickets, want dat zit in haar portefeuille.
Denk niet dat ze over vakantiehuisjes en all inclusive vakanties gaat.
Laat Europees commissaris voor Consumentenzaken Reynders
hetzelfde standpunt hebben in genomen. Zie mijn topic voor de link.

Gesloten