Wij hebben een hotel geboekt in Londen voor 21 t/m 24 mei. Gelukkig duurt het nog even, maar we vrezen dat winkels, musea en restaurants nog steeds gesloten zijn tegen die tijd. Mocht dat het geval zijn, dan willen we graag later dit jaar naar Londen. Het hotel is geboekt bij Bookings.com (onderdeel van Expedia). Het hotel geeft aan dat zij geen enkel probleem hebben met een omzetting naar een later datum dit jaar, maar geven wel aan dat we hiervoor een voucher nodig hebben.
Bookings.com is echter niet bereikbaar en ook Expedia is niet bereikbaar. Wel staat vermeld dat als je een hotel hebt geboekt zonder annuleringsmogelijkheid er niets aan te doen is. Volgens ons kan Bookings.com / Expedia wellicht niet eens leveren, want in Spanje worden alle hotels al gesloten.
Waarom deze stugge houding van Bookings.com/Expedia en waarom zijn ze totaal niet bereikbaar ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Expedia / booking.com
Re: Expedia / booking.com
Waarom bedrijven lastiger te bereiken zijn mag niet zo verwonderlijk zijn, moet je alleen hier bij radar al eens kijken hoe de topics over hotels, vliegmaatschappijen en dergelijke uit de grond schieten.
Consumenten lijken massaal in contact te willen treden met deze partijen, op zich natuurlijk logisch gezien de situatie, maar heb dan wel het besef dat dit contact maken wel eens lastig kon zijn vanwege deze enorme toeloop.
Voorbeeld met fictieve getallen, als een bedrijf normaal gesproken gemiddeld 100 contactmomenten per dag heeft en daar dus ook haar processen op ingericht heeft is het niet verwonderlijk dat wanneer dat er door een crisis ineens 10000 per dag worden omdat alle klanten ongerust worden dat het dan uitermate lastig gaat worden om contact te krijgen. De bedrijven hebben, verwacht ik in ieder geval, simpelweg de capaciteit niet om iedereen zomaar te woord te staan in dit geval.
Consumenten lijken massaal in contact te willen treden met deze partijen, op zich natuurlijk logisch gezien de situatie, maar heb dan wel het besef dat dit contact maken wel eens lastig kon zijn vanwege deze enorme toeloop.
Voorbeeld met fictieve getallen, als een bedrijf normaal gesproken gemiddeld 100 contactmomenten per dag heeft en daar dus ook haar processen op ingericht heeft is het niet verwonderlijk dat wanneer dat er door een crisis ineens 10000 per dag worden omdat alle klanten ongerust worden dat het dan uitermate lastig gaat worden om contact te krijgen. De bedrijven hebben, verwacht ik in ieder geval, simpelweg de capaciteit niet om iedereen zomaar te woord te staan in dit geval.
Re: Expedia / booking.com
Gerard ... waar heb je nu geboekt?
bookings.com bestaat niet. Booking.com ist onderdeel van de Priceline Group, tegenwoordig met een nieuwe naam: Bookings Holidays.
Expedia is een compleet ander bedrijf.
bookings.com bestaat niet. Booking.com ist onderdeel van de Priceline Group, tegenwoordig met een nieuwe naam: Bookings Holidays.
Expedia is een compleet ander bedrijf.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Expedia / booking.com
Boekingen in London staan volledig los van gesloten hotels in Spanje.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Expedia / booking.com
Dus u heeft al het antwoord. U komt niet in aanmerking voor een voucher.Gerard Veldman schreef: ↑20 mar 2020 19:15Bookings.com is echter niet bereikbaar en ook Expedia is niet bereikbaar. Wel staat vermeld dat als je een hotel hebt geboekt zonder annuleringsmogelijkheid er niets aan te doen is.
Maar Spanje is niet Londen en zolang de hotels in Londen open blijven kan Bookings.com / Expedia gewoon leveren.Gerard Veldman schreef: ↑20 mar 2020 19:15Volgens ons kan Bookings.com / Expedia wellicht niet eens leveren, want in Spanje worden alle hotels al gesloten.
Waarom heeft u z'n stugge houding. U kiest bewust voor een boeking die niet te annuleren/wijzigen is en nu gaat u stug lopen bellen/mailen/forumposts aanmaken om te roepen dat zij stuk zijn en niet bereikbaar. Maar wie is er nu stug?Gerard Veldman schreef: ↑20 mar 2020 19:15Waarom deze stugge houding van Bookings.com/Expedia en waarom zijn ze totaal niet bereikbaar ?
Ze zijn niet bereikbaar omdat mensen "stug" zijn en gaan bellen terwijl ze het antwoord al hebben. Concreet zolang de hotels in Londen open blijven heeft u geen recht op een voucher. U zult dus een afweging moeten maken of gaan of uw geld kwijt. Uiteraard veranderd deze situatie wanneer de hotels in Londen worden gesloten.