Echter zitten we nu al een tijd te kloten met het geld van de vlucht van Level. Ik heb voor de drie losse tickets een refund aangevraagd. Echter krijg ik nu te horen dat ik niks terug krijg?
Oftewel, ze hebben geld van ons genomen, bieden geen enkele service (geen vlucht), maar houden wel ons geld? Of lees ik dit verkeerd? Ik wil namelijk het geld van de tickets terug, en niet een extra compensatie of iets dergelijks. Misschien dat het verloren is in de vertaling bij de aanvraag of iets dergelijks? In een eerdere mail van Vueling (moederbedrijf geloof ik?) kreeg ik te horen dat we flight credit kregen, maar dat zien we niet als we inloggen op ons account. Dus vooralsnog hebben we nog helemaal niks van een refund gekregen.While LEVEL commits to operate flights with punctuality, infrequently there are events arising outside of our control which are unpredictable and unavoidable, causing the disruption of a flight.
Regarding your claim for a compensation, LEVEL has analyzed your case, which must be dealt with under the Regulation (EC) Nº 261/2004 (the “Regulation”) and the relevant legal doctrine from the ECJ.
In this case, however, we regret to advise no compensation is due, because the cancellation of the flight was caused by the impact of the COVID-19 outbreak, which caused restrictions, limitations and the application of additional measures on the number of flights to be operated, all of them understood to be considered as “extraordinary circumstances”, as set out in Article 5.3 of the Regulation and under the ECJ legal doctrine and declared by the European Comission.
Als ik kijk op de site van de consumentenbond staat er dat we gewoon de prijs van de tickets terug moeten kijken.
Dus hoe/wat moet ik hier mee?