LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jun 2020 10:14
Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
De afgelopen weken zeer slechte ervaringen met de KLM klantenservice gehad. Met mijn gezin had ik voor komende zomer een trip door Zuid Amerika gepland staan met een heenvlucht van Amsterdam naar Rio en een terugvlucht vanuit Lima. KLM stelt zich op het standpunt dat de vluchten naar Rio en Lima gewoon door gaan en er geen restitutie plaats kan vinden. Aan het feit dat er een reisbeperking voor Brazilië geldt en buitenlanders Brazilië dus niet in mogen gaan ze voorbij. De vlucht gaat door. Je mag het land echter niet in. We willen geen voucher maar ons geld terug. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? Wat zijn de vervolgacties die ik kan ondernemen?
heinwaals
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Dat KLM vliegt heeft niets met de restricties van het land te maken. Dit staat los van elkaar. U hebt een vliegticket geboekt en de vlucht gaat. KLM wil en kan zich aan de overeenkomst houden.
Justmeagain
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Maar ze hebben u wel n voucher aangeboden? Wat een topbedrijf! Ze hebben geen enkele reden u tegemoet te komen, maar zijn bereid u uw geld terug te geven in de vorm van een voucher.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Nog een punt: op dit moment geldt een reisbeperking, Wanneer is uw vlucht?
Het staat toch niet vast dat op de vluchtdatum de huidige reisbeperking ook nog van kracht zal zijn?
Het staat toch niet vast dat op de vluchtdatum de huidige reisbeperking ook nog van kracht zal zijn?
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Mits voor maart geboekt en negatief reisadvies 30 dagen voor vertrek willen sommige annuleringsverzekering gewoon de kosten uitbetalen. Dus waar ben je verzekerd, wanneer is de reis en wanneer geboekt ?
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
De regels met de rechten voor de consument zijn duidelijk.
Wat bedoel je met 'de KLM is nog in onderhandeling'? Met wie zijn ze in onderhandeling en waarover?
Vragen om 'geld terug' tegen inlevering van het voucher kan natuurlijk altijd. Het is mij niet duidelijk waarom een klant die besluit zelf te annuleren en een aanbod van de maatschappij voor een voucher daarvoor aanvaardt, recht zou hebben op 'geld terug'.
De KLM vliegt op dit moment op Brazilië. Het is mogelijk dat de vlucht wél doorgaat.
Brazilië staat op dit moment al vluchten toe. Er is dus geen verbod door de Braziliaanse autoriteiten.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Hier precies hetzelfde verhaal .
Wij zouden 13 juni gaan trouwen en er waren 6 vliegtickets geboekt van uit Brazilië voor familie daar van mijn vriendin . Wij hebben de bruiloft moeten cancelen vanwege corona. En nu zegt TAP , supersaver en eurotrip dat ze wel gevlogen hebben. Maar de familie van mijn toekomstige vrouw hadden nooit Nederland ingekomen omdat er code oranje was dus familie buiten Europa niet het land in hadden gemogen. Dus ze hadden letterlijk 2 weken op het vliegveld kunnen logeren. Ook al heeft de vlucht maatschappij gevlogen ( ze hebben de laatste dag meerde malen de tickets omgeboekt zodat ze heel Brazilië die een vlucht hadden geboekt op 1 vlucht gezet in De hoop dat Niemand kwam opdagen omdat het toch geen zin heeft omdat je Europa niet inkomt) en dan kunnen ze niet in geld terug vragen . Meerdere malen gemaild en gebeld met zowel boekingsite als vluchtmaatschappij maar geen reactie. Schandalig werkelijk waar. En alsof het cancelen van de bruiloft al niet genoeg ellende veroorzaakt heeft nu weten wij dus niet of we nog iets van de duizenden euro’s terug krijgen van de vluchten. Wij staan letterlijk met de rug tegen de muur! Wat kunnen wij doen . Met hopeloze groet Hein van der Waals
Wij zouden 13 juni gaan trouwen en er waren 6 vliegtickets geboekt van uit Brazilië voor familie daar van mijn vriendin . Wij hebben de bruiloft moeten cancelen vanwege corona. En nu zegt TAP , supersaver en eurotrip dat ze wel gevlogen hebben. Maar de familie van mijn toekomstige vrouw hadden nooit Nederland ingekomen omdat er code oranje was dus familie buiten Europa niet het land in hadden gemogen. Dus ze hadden letterlijk 2 weken op het vliegveld kunnen logeren. Ook al heeft de vlucht maatschappij gevlogen ( ze hebben de laatste dag meerde malen de tickets omgeboekt zodat ze heel Brazilië die een vlucht hadden geboekt op 1 vlucht gezet in De hoop dat Niemand kwam opdagen omdat het toch geen zin heeft omdat je Europa niet inkomt) en dan kunnen ze niet in geld terug vragen . Meerdere malen gemaild en gebeld met zowel boekingsite als vluchtmaatschappij maar geen reactie. Schandalig werkelijk waar. En alsof het cancelen van de bruiloft al niet genoeg ellende veroorzaakt heeft nu weten wij dus niet of we nog iets van de duizenden euro’s terug krijgen van de vluchten. Wij staan letterlijk met de rug tegen de muur! Wat kunnen wij doen . Met hopeloze groet Hein van der Waals
Re: Geen restitutie ondanks vliegbeperking Brazilië
Wij zouden 13 juni gaan trouwen en er waren 6 vliegtickets geboekt van uit Brazilië voor familie daar van mijn vriendin . Wij hebben de bruiloft moeten cancelen vanwege corona. En nu zegt TAP , supersaver en eurotrip dat ze wel gevlogen hebben. Maar de familie van mijn toekomstige vrouw hadden nooit Nederland ingekomen omdat er code oranje was dus familie buiten Europa niet het land in hadden gemogen. Dus ze hadden letterlijk 2 weken op het vliegveld kunnen logeren. Ook al heeft de vlucht maatschappij gevlogen ( ze hebben de laatste dag meerde malen de tickets omgeboekt zodat ze heel Brazilië die een vlucht hadden geboekt op 1 vlucht gezet in De hoop dat Niemand kwam opdagen omdat het toch geen zin heeft omdat je Europa niet inkomt) en dan kunnen ze niet in geld terug vragen . Meerdere malen gemaild en gebeld met zowel boekingsite als vluchtmaatschappij maar geen reactie. Schandalig werkelijk waar. En alsof het cancelen van de bruiloft al niet genoeg ellende veroorzaakt heeft nu weten wij dus niet of we nog iets van de duizenden euro’s terug krijgen van de vluchten. Wij staan letterlijk met de rug tegen de muur en weten niet wat we kunnen doen om iets terug te krijgen. Kan iemand ons helpen? Met hopeloze groet hein van der Waals