LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Radar »

Bij non-refundable boekingen en annuleringskosten zullen hotels contact opnemen met de gast. Als het door overheidsregels niet mogelijk is om het hotel te bezoeken, biedt het hotel ofwel een voucher, nieuwe data of een volledige terugbetaling aan. Als het niet lukt om dit met het hotel te regelen, zal Booking.com helpen. Heb jij een oplossing gekregen van het hotel?

Bekijk het fragment hier

Yvonne BD
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2020 23:54

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Yvonne BD »

Ik had met mijn dochter een reis geboekt naar Edinburgh via booking.com van 26 april t/m 1 mei 2020.
Deze kan niet doorgaan ivm corona.
Nou kreeg ik ineens een mail dat mijn boeking is gewijzigd naar 4 t/m 9 januari 2021 en dat ik deze zou hebben bevestigd. Hier weet ik echter niks van. Het lijkt mij erop dat ze op deze manier willen omzeilen een voucher of geld terug te moeten geven. Ik heb nog gekeken of ik de boeking om kon zetten naar een andere datum, maar alle data in schoolvakanties zijn volgens de website al volgeboekt. En omdat ik zelf in het onderwijs werk is er voor mij geen andere mogelijkheid om op vakantie te gaan. Ik heb de mail met de boekingswijziging beantwoordt dat ik deze wijziging niet heb gedaan. Zijn er misschien nog tips hoe verder te handelen?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Jablan »

Booking hanteert sinds eind vorige week weer de gewone annuleringsvoorwaarden, met extra waarschuwingen wanneer het een niet-storneerbaar aanbod betreft.

Jurgita
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2018 11:44

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Jurgita »

Gisteren tijdens de uitzending is gezegd dat booking.com alle annuleringen ivm Corona virus zal kosteloos annuleren. Het is dus een leugen. Ik had voor de Pasen hotel in Düsseldorf gereserveerd. Op dit moment is verboden in en naar Duitsland te reizen. Als je geen goede reden hebt om naar Duitsland te gaan, moet je bij de grens omkeren en naar huis gaan. Ik ben mijn reservering al weken gelden aan het proberen te annuleren, kosteloos. Helaas . Booking.com verwijst mij naar het hotel. Hotel heeft na 5 keer of meer contact e-mails ingestemd om mij een te goed reservering te geven. Meer niet. Punt. Ik wil niet eens naar deze accommodatie meer, nooit meer! Ik wil mijn geld terug. Gisteren wederom contant met booking.com opgenomen nav TV uitspraken van de meneer de baas. Onderstaande was het antwoord:

“Wanneer de accommodatie in Duitsland is en de gast uit Nederland komt geldt er geen aangepast beleid. Dit geldt alleen voor gasten die niet uit een Schengen/EU land (behalve Frankrijk, Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland en Denemarken) komen en reizen naar Duitsland.

Zoals aangegeven is het nu aan de accommodatie om te beslissen of zij nog wel akkoord gaan met het aanbieden van een voucher of data wijziging en raden we je ook aan om dit direct te bespreken met de accommodatie.”

Dus meneer heeft gisteren gelogen, booking.com werk wederom niet mee aan de kosteloze annulering en terug krijgen van het geld.

budje020
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2020 18:55

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door budje020 »

Hier dezelfde ervaring: Booking.com hangt op tv een mooi verhaal op, maar handelt er niet naar. Kort samengevat:

  • - Booking.com verwijst uitsluitend naar het hotel en zegt steeds dat die de voorwaarden bepalen.
  • - Booking.com weigert terugbetaling van mijn boeking.
  • - Nagenoeg onmogelijk om contact te krijgen met Booking.com, op de website word je steeds doorverwezen naar het hotel en op het telefoonnummer krijg je - na het verplicht intoetsen van je telefoonnummer - een bandje dat je niet geholpen kunt worden omdat je reservering in het verleden ligt.
Ik zou op 16 maart zou ik voor 3 dagen naar Kreta gaan. De Griekse overheid bepaalde echter dat er restricties zouden zijn: als buitenlander zou je bij aankomst 14 dagen in zelf-quarantaine moeten. Dat gaat lastig bij een 3-daags verblijf dus ik heb afgezien van de trip. Op de website van Booking.com voor aangesloten accommodaties gaf Booking.com (linkje) indertijd nota bene zelf nog expliciet aan dat in quarantaine moeten een legitieme reden is om de boeking kosteloos te annuleren.

Mijn klacht die ik heb ingediend werd afgewezen. Eerst een ellenlang verhaal over dat Booking.com slechts een platform zou zijn en dat hotels de voorwaarden bepalen. Het was bovendien duidelijk dat mijn inhoudelijke argumenten helemaal niet meegenomen waren in de afhandeling van de klacht. Daar heb ik ze nog op gewezen, maar tot op heden geen reactie meer gehad...

Tot op heden handelt Booking.com in ieder geval niet op de manier die geschetst werd in de tv-uitzending, en ook niet zoals ze in hun eigen voorwaarden naar hoteliers communiceren.

Samantha.Gonzalez
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 00:53

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Samantha.Gonzalez »

Ik probeer al vanaf maart mijn geld terug te krijgen of een voucher voor een reis naar Spanje. Ik had daar via booking.com een reis van 5 nachten geboekt. Ivm de corona crisis en het negatieve reisadvies + lockdown kreeg ik wel netjes bericht van Transavia dat ik de reis kon omboeken. Ik heb eerst booking.com gebeld en na 1,5 uur in de wacht kreeg ik een engelse aan te telefoon die aangaf niets voor mij te kunnen doen. Ik heb het hotel gebeld en zij wilden graag omboeken maar hadden geen betaling van booking.com ontvangen. Dus weer terug naar booking.com via hun site naar de klantenservice. Maar ook daar een negatieve reactie. Ik heb zojuist maar weer een mail gestuurd met het verzoek mn geld terug te betalen of anders een voucher maar ik heb geen goede hoop. Wat zijn andere mogelijke stappen? Kunnen alle benadeelde consumenten zich niet bundelen of zo meer druk uit te kunnen oefenen??

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je hebt betaald aan Booking, dan ontvangt het hotel pas het geld na je aankomst. Het is idioot druk op de klantenservice, wacht geduldig af. Beste tijd om te bellen: 's morgens tussen 8 en 10.



Vandaag in het nieuws: Booking vraagt staatssteun aan, want de boekingen zijn met 85% teruggelopen.

Betaalt dit bedrijf winstbelasting in Nederland?
Het moederbedrijf zit in Canada en heeft een balans met meer schulden dan bezittingen.

Wanneer heeft de belastingdienst voor het laatst de BTW-afdracht gecontroleerd?
Booking staat erom bekend facturen met verlegde BTW te sturen, ook wanneer het bedrijf niet het fiscale nummer van de aangesloten partij heeft en dat is wel verplicht volgens de Nederlandse belastingdienst.

Lening voor dit bedrijf is oké, maar niet onbeperkt belastinggeld erin stoppen. Zeker niet omdat het bedrijf op zich een goede cashflow had, maar dat geld is door de Holding gebruikt voor inkoop van eigen aandelen, niet alles buffer voor slechte tijden.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jurgita schreef:
14 apr 2020 09:47
Gisteren tijdens de uitzending is gezegd dat booking.com alle annuleringen ivm Corona virus zal kosteloos annuleren. Het is dus een leugen. Ik had voor de Pasen hotel in Düsseldorf gereserveerd. Op dit moment is verboden in en naar Duitsland te reizen. Als je geen goede reden hebt om naar Duitsland te gaan, moet je bij de grens omkeren en naar huis gaan. Ik ben mijn reservering al weken gelden aan het proberen te annuleren, kosteloos.
Het hotel is gewoon open en er zijn redenen te bedenken waarom iemand in een hotel kan verblijven. Al vaker is uitgelegd dat als een reis niet door kan gaan omdat de reiziger een land niet in komt dit voor eigen rekening is. De accommodatie is gewoon open en bruikbaar.

Marhes
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2020 09:16

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Marhes »

Ik heb in december 2019 een trip samen met mijn dochter naar Porto geboekt van 13 - 16 mei 2020, vlucht en appartement. Het appartement heb ik geboekt via Booking.com. Voor de vlucht hebben we vouchers ontvangen, waar we ook al weinig aan hebben. Vouchers voor heen KLM en terug met TAP. Dan kan je dus later alleen enkele reizen boeken die vele malen duurder zijn. Booking.com verwijst voor voucher naar accommodatie. Nu maak ik uit op dit forum eerder geplaatste berichten dat Booking.com pas betaalt aan het appartement wanneer de reis is aangevangen. Van Booking.com ontvangen wij geen voucher en ook geen geld terug terwijl het appartement gesloten was. Ook al hadden wij kunnen vliegen, het appartement was gesloten. We kregen een e-mail van het appartement dat het vanaf 1 juli 2020 weer geopend is. Booking.com is zeer slecht bereikbaar, ook met reserveringsnummer en code. De nummers toets je wel 8 keer in en de medewerker die je uiteindelijk aan de lijn krijgt belt naar collega in Portugal en vervolgens word je aan het lijntje gehouden ‘ binnen 48 uur krijgt u een reactie per e-mail’ of ‘binnen 5 werkdagen ontvangt u een reactie’. Nog steeds geen reacties ontvangen van Booking.com. Geld kwijt dus.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Jablan »

Of je je geld kwijt bent, hangt af van
- het type boeking: wel of niet storneerbaar
- datum van annuleren. Tussen half maart en het paasweekend mocht iedereen alles annuleren, daarna weer de normale voorwaarden.

Via de website van Booking kun je ook direct contact met de accommodatie opnemen. Heb je de eigenaar een bericht gestuurd en gevraagd naar de status? Misschien moet die eigenaar nog ergens een vinkje zetten in het bureaucratische doolhof van Booking voordat jij een reactie krijgt.

gerrinda.priester---ligtenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2020 20:46

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door gerrinda.priester---ligtenberg »

Op 26 januari een reis naar Kroatië geboekt. Morgen zouden we vertrekken. Nu Kroatië weer code oranje heeft gekregen gaan wij niet. Booking.com verwijst steeds naar de accomodatie die zij zeggen de grenzen en de camping is open dus je kunt gewoon komen. Iemand een idee of ik recht heb op het geld wat al betaald is?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, heb je niet. Voor alle duidelijkheid: alleen Nederland heeft Kroatië op oranje gezet met een waanzinnig magere onderbouwing. Vanuit de rest van de EU gelden er geen aparte waarschuwingen voor dit land. Of het veilig is om wel te gaan? Beslis zelf aan de hand van Koronavrius.hr.

reismaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2020 10:15

Re: Hoe zit het met een reis die je hebt geboekt via Booking.com?

Ongelezen bericht door reismaatje »

Wij hebben via booking.com keurig het bedrag terug gestort gekregen.
Hotel in Dublin geboekt in januari zonder gratis annulering en met vooruitbetaling, omdat dit 100.- goedkoper was.

Gesloten