LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hotelboeking kan niet verschoven worden
Hotelboeking kan niet verschoven worden
Ik zou met mijn dochter een stedentrip naar Berlijn gaan doen. Maar door het coronavirus kunnen we niet gaan. Het wordt afgeraden te gaan reizen. Ik heb gevraagd of de boeking verschoven kan worden. Maar we krijgen te horen dat dit niet kan. Dat is toch raar. Nu zijn we ons geld kwijt. Is dit terecht?
-
Re: Hotelboeking kan niet verschoven worden
Heb je een pakketreis, of een losse treinreis en losse hotelboeking? In het laatste geval heeft het hotel niets te maken met het feit dat je niet kunt komen.
Overigens: is reizen helemaal niet mogelijk, of gaat het enkel om het advies zoveel mogelijk thuis te werken? De treinen rijden namelijk wel gewoon. En je auto ook.
Overigens: is reizen helemaal niet mogelijk, of gaat het enkel om het advies zoveel mogelijk thuis te werken? De treinen rijden namelijk wel gewoon. En je auto ook.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ja, het is terecht. Toch: probeer het vandaag nog een keer, want sinds gisteravond 18 uur gelden in Duitsland scherpere maatregelen. Het is voor toeristen verboden om hotels te boeken en geldt verder een advies niet te reizen of op vakantie te gaan. Vraag desnoods om een nieuwe datum over 4 tot 6 maanden.
Achtergrond: Hotels moeten wel open blijven voor zakelijke reizigers. Het is vrij gebruikelijk om door de weeks aan de andere kant van het land te werken (klus / opdracht / project/ bouw). Deze groep is zo groot, dat een volledige sluiting onmogelijk is.
Restaurants zijn vanaf vandaag tussen 6 en 18 uur open. Berlijn is afgelopen weekend al dicht gegaan: geen overige horeca, alle musea dicht, enz.
Achtergrond: Hotels moeten wel open blijven voor zakelijke reizigers. Het is vrij gebruikelijk om door de weeks aan de andere kant van het land te werken (klus / opdracht / project/ bouw). Deze groep is zo groot, dat een volledige sluiting onmogelijk is.
Restaurants zijn vanaf vandaag tussen 6 en 18 uur open. Berlijn is afgelopen weekend al dicht gegaan: geen overige horeca, alle musea dicht, enz.
Theotrucker
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Zolang ze open mogen zullen ze weigeren.
In deze tijden zo laat mogelijk boeken daarom, reeds geboekte jammer.
In deze tijden zo laat mogelijk boeken daarom, reeds geboekte jammer.
Verplaatst naar corona reizen ^FG
Sinds vandaag mogen Duitse hotels geen toeristen meer toelaten, probleem is dus opgelost.
TS heeft gewoon recht om haar geld terug te krijgen.
Citeer alfatrion
door alfatrion » 17 mar 2020 16:20
T TS heeft gewoon recht om haar geld terug te krijgen.
Helaas alfa , je loopt achter en is jouw opmerking onjuist. Was vandaag uitvoerig op de radio .Reisburo etc hoeven niet terug te betalen .In de wetgeving staat bij bijzondergevallen dit niet hoeft vertelden de geleerden . Consumentenbond en advocaat.
Citeer alfatrion
Helaas alfa , je loopt achter en is jouw opmerking onjuist. Was vandaag uitvoerig op de radio .Reisburo etc hoeven niet terug te betalen .In de wetgeving staat bij bijzondergevallen dit niet hoeft vertelden de geleerden . Consumentenbond en advocaat.
Da's te kort door de bocht, Gosewijn Dat geldt alleen voor pakketreizen. En ik weet niet of daarvan sprake is.gosewijn schreef: ↑17 mar 2020 18:13Re: Hotelboeking kan niet verschoven worden
Citeer alfatrion
Lees hier meer:
https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... bij-onrust
Ik had nog niet de wet gecheckt. Je hebt gelijk.
Dat lees ik als: er moet terug worden betaald en er mogen geen kosten in rekening worden gebracht.Moneyman schreef: ↑17 mar 2020 22:28Ik heb me gebaseerd op de Consumentenbond, maar nog niet de wet gecheckt. De CB zegt:Zelf een reis annuleren via de reisorganisatie
De wet zegt dat je een pakketreis kosteloos kunt opzeggen als er een onveilige situatie is op de reisbestemming. Of een gevaar voor je gezondheid, zoals de uitbraak van een ernstige ziekte. Er moet sprake zijn van 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' (overmacht) met aanzienlijke gevolgen voor de reis.
"Krijg ik mijn geld terug als mijn reisaanbieder de pakketreis annuleert?
Als de reisaanbieder zelf de pakketreis annuleert hebt u recht op uw geld terug. Omdat er sprake is van overmacht hoeft de reisaanbieder andere kosten niet te vergoeden. Bijvoorbeeld uw inentingen of visum."
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/uw-re ... oronavirus
Grappig dat je, ondanks het aangepaste bericht, nog bewust (want: je hebt de quote achteraf toegevoegd) mijn oude, onjuiste bericht citeert.
Ik had het bericht gezien en er al op gereageerd. Ik kies er voor om niet mijn reactie aan te passen maar de tekst op te nemen als citaat. Er boven heb je namelijk de link gegeven.