LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omboeken Natuurhuisje: alleen dit kalenderjaar en met bijbetaling

eefje.van-dijk

Omboeken Natuurhuisje: alleen dit kalenderjaar en met bijbetaling

Ongelezen bericht door eefje.van-dijk »

Wie kan mij duidelijkheid geven?

In Januari heb ik samen met vriendinnen via natuurhuisje.nl een boeking gedaan. De huur van een door hen aangeboden accomodatie. Verblijf gedurende een weekend. Dit het eerste weekend in April.

Helaas kan dat door het corona virus niet doorgaan. En dus hebben we direct geïnformeerd bij de verhuurder (natuurhuisje.nl is tussenpartij), met de vraag of het mogelijk is de boeking te verplaatsen.

Dit kan, alleen tijdens dit kalenderjaar. En tegen een meerprijs van 25%. Dat klinkt in mijn oren een beetje vreemd. Dat we extra moeten betalen voor een identiek product.

Is dit juridisch juist?
Bijlagen
IMG_20200324_155203.jpg
IMG_20200324_155203.jpg (58.45 KiB) 3737 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_20200324_155227.jpg
IMG_20200324_155227.jpg (74.39 KiB) 3737 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2020 21:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Jablan
Contacteer:

Re: Omboeken Natuurhuisje: alleen dit kalenderjaar en met bijbetaling

Ongelezen bericht door Jablan »

Hallo Eefje,

Natuurhuisje bemiddelt, niet alleen voor particuliere verhuurders, maar ook voor BelVilla en ik heb het idee, dat jij eigenlijk een BelVilla geboekt hebt, want nu 30% annuleringskosten rekenen en daarna met bijbetaling van 25% hetzelfde huis boeken in vergelijkbare periodes (september is april) maakt je weekend wel een stuk duurder.

Lastige keuze. Ik zou nog een keer laten weten, dat geen enkele oplossing goed is, gegeven de huidige omstandigheden en het beleid van alle andere bemiddelaars (gratis een nieuwe periode kiezen), 90-100% van je betaling terugeisen en daarna voor een ander huis gaan, desnoods ook via een andere bemiddelaar.

Om welk huis gaat het precies?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De prijzen van huisjes is altijd afhankelijk van de tijd van het jaar en van de vraag. Waar je bijvoorbeeld tijdens de kerstdagen €2.000 betaald voor een huisje dan datzelfde huisje in de eerste week van januari €200 kosten. Later in het jaar wordt het altijd duurder.

Er is een boeking gedaan en deze kan gewoon doorgang vinden. U wilt echter annuleren en dat kan enkel op voorwaarde van de verhuurder.

Jablan
Contacteer:

Natuurhuisje heeft de particuliere verhuurders gevraagd om mee te werken aan kostenloos omboeken. Daar past de 30% annuleringskosten niet in.

Bij de prijzen mag je een vet vraagteken neerzetten. November is met afstand de rustigste en goedkoopste maand in de huizenverhuur. Waarom het nu 25% duurder zou moeten zijn? Geen idee.

Daarom ben ik benieuwd om welk huis het exact gaat, zodat ik beter antwoord kan geven of dit nu wel of niet van de echte eigenaar komt of van Natuurhuisje zelf.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar geboekt?

In België, daar kom je niet meer in.... maar hier in Nederland kan het gewoon nog steeds, geen Horeca maar wel de Supermarkten in de buurt voor eten en drinken, zonder nadere info in welk land het geboekte huisje staat en of het nog mag is het lastig een
betrouwbaar antwoord hier krijgen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

eefje.van-dijk schreef:
24 mar 2020 15:53
Dit kan, alleen tijdens dit kalenderjaar. En tegen een meerprijs van 25%. Dat klinkt in mijn oren een beetje vreemd. Dat we extra moeten betalen voor een identiek product.

Is dit juridisch juist?
Wat staat er in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
25 mar 2020 09:12
eefje.van-dijk schreef:
24 mar 2020 15:53

Is dit juridisch juist?
Wat staat er in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan?
In die voorwaarden staat dat je 100% annuleringskosten verschuldigd bent als jezelf annuleert. In dit geval is er vanuit de verhuurder coulance waardoor je kunt om boeken tegen bijbetaling.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

als ik het zo lees is het huisje nog beschikbaar in die periode, dan is de annulering dus uw initiatief, en gelden voor zover ik kan zien de geldende voorwaarden omtrent annuleren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jij wilt annuleren omdat je dat fijner vind, dan zijn deze voorwaarden in orde. Als jij wilt annuleren omdat de accommodatie niet goed goed bruikbaar is, dan niet. Ik vermoed het eerste.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb voor vriendenweekend 15 mei een villa geregeld in de Ardennen. Echt niet dat ik die ga annuleren. We zien het tegen die tijd wel of we er heen kunnen, het programma is in elk geval zo aangepast dat we alles in die villa in the middle of nowhere kunnen doen. En kan het niet, dan zal er vanuit hun kant geannuleerd worden en kost het mij niets.

Jablan
Contacteer:

Hm ... gisteravond echt niet goed gelezen. Dit is direct tussen mevrouw en verhuurder, daarmee particulier-particulier.

@Eefje Van Dijk: beter helemaal annuleren en als het technisch mogelijk is, al het contact met deze verhuurder doorzetten naar Natuurhuisje, zodat ze daar weten wat voor type verhuurder het is.

Achtergrond erbij: op het besloten verhuurdersdeel van een ander platform wordt druk overlegd over wat nu goede, nette oplossingen zijn. De meesten nemen uit zichzelf contact met de gasten op, vragen naar de wensen, leggen ook hun (on)mogelijkheden uit. Wat ik langs zie komen:
- Heel veel boekingen worden zonder bijbetaling verschoven naar het najaar of voorjaar 2021.
- Wie in de zomermaanden wil, krijgt ook korting op de hoogzomertarieven.
- Aanbetalingen worden half terugbetaald, zodat iedereen een deel van de kosten draagt.

Zelf hebben we al vroeg de kalender tot en met juni schoongeveegd, iedereen alles terugbetaald en geen nieuwe data afgesproken, omdat we niet weten hoe lang dit circus gaat duren. Dat was een vooruitziende blik, omdat Kroatië momenteel helemaal op slot is en ook blijft. Pas wanneer in Italië de beperkingen deels worden opgeheven, zullen de omringende landen gaan nadenken over lichtere maatregelen.

HT2020

Ongelezen bericht door HT2020 »

Wij hebben natuurhuisje.nl gevraagd de boeking voor Mei dit naar later in het jaar te verplaatsen ivm Covid-19.
Verschuiven was niet mogelijk en de aanbetaling krijgen wij niet terug. Men verwijst naar de standaard voorwaarden en wil alleen de administratie kosten van 19,95 terugbetalen.
Beschamend dat natuurhuisje zich wil verrijken aan het Covid-19 virus over de rug van klanten en niet bereid is tot een fatsoenlijke regeling.
Een tegoedbon met voldoende lange looptijd zou nog acceptabel zijn, maar niks daarvan.

HT2020

Ongelezen bericht door HT2020 »

Voor mei dit jaar een huisje geboekt in België, medio maart ontvingen wij de herinnering om de resterende 70% te betalen. Contact opgenomen met natuurhuisje met de vraag of we de boeking konden verzetten naar bijvoorbeeld september ivm Covid-19, helaas dan is het huisje niet vrij. Vervolgens gevraagd de boeking te annuleren en de aanbetaling terug te storten, tot onze verbazing beroept men zich op de standaard voorwaarden, volgens ons is hier geen sprake van een standaard situatie. Helaas is men niet bereid om een oplossing aan te bieden.
Alleen de administratie kosten van 19,95 wil men terug betalen.

Beschamend om vast te moeten stellen dat deze ondernemer zijn zakken wil vullen over de rug van zijn klanten, ipv een passende oplossing aan te bieden d.m.v. restitutie of een voucher.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mag u in mei dan niet naar het huisje toe? Alleen als er een verbod is op vakanties is er een reden om te verzetten of te annuleren. Ik lees nu in uw verhaal dat u zelf wilt annuleren, en dat gaat gewoon op de voorwaarde zoals overeengekomen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

vooralsnog is Belgie tot 3 april op slot. Ik zou voor nu toch even afwachten, met de info die op dit moment voorhanden is, is het huisje beschikbaar op de data dat u geboekt heeft en zal een annulering uwerzijds gebeuren conform de voorwaarden die horen bij de overeenkomst.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja, inderdaad beter even afwachten.
En de toon matigen lijkt mij ook welkom.
Dit soort ongefundeerde aantijgingen aan het adres van een ondernemer, die vind ik dan weer 'beschamend'

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

HT2020 schreef:
26 mar 2020 22:57
medio maart ontvingen wij de herinnering om de resterende 70% te betalen.
[...]
Alleen de administratie kosten van 19,95 wil men terug betalen.

Beschamend om vast te moeten stellen dat deze ondernemer zijn zakken wil vullen over de rug van zijn klanten, ipv een passende oplossing aan te bieden d.m.v. restitutie of een voucher.
Even resumeren. Ik begrijp dat je die 70% nog niet betaald hebt, maar 'slechts' die 30%? Als je daadwerkelijk annuleert, en enkel de administratiekosten terug krijgt, kost het je dus 'maar' 30% van de huursom, is het niet?

Van verrijken zal geen sprake zijn, van de kant van de verhuurder. Die 30% is, veronderstel ik, ergens op gebaseerd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HT2020 schreef:
26 mar 2020 22:57
Beschamend dat u niet kunt rekenen. Op welke wijze vullen ze dan hun zakken? Normaal hadden ze 100% omzet gehad en nu ontvangen ze een magere 30% als u annuleert.

Het huisje is beschikbaar en puur formeel hebben zij weinig te maken met het probleem dat u mogelijk niet naar Belgie kunt komen, dit is voor hun geen grond om te annuleren als het huisje gewoon beschikbaar is,

U zult dus moeten proberen om tot een andere datum te komen om te verplaatsen. In september is geen optie want dan is hij al verhuurd, dat valt dus af. Wat is wel de optie?

Mogelijk dat deze andere kijk op de situatie u manier van communiceren richting Natuurhuisjes veranderd en u wel tot een oplossing kunt komen.

P.S. Onderwerp ook gemeld omdat er helemaal geen sprake is van verrijking.

Jablan
Contacteer:

Natuurhuisje volgt de anvr-staffel bij de betalingen en annuleringen. Zie verder:
https://www.natuurhuisje.nl/Algemene-voorwaarden.pdf => Voor huurders/gasten.
https://faq.natuurhuisje.nl/categories/ ... s-covid-19 => Speciale FAQ pagina.

Natuurhuisje bemiddelt. Op de site kun je niet zien of het huis van een particulier of van een organisatie is; daarom kan niemand je vertellen of je klacht terecht of onterecht is.

Gesloten