LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis annuleren door reisorganisatie

cynthia.koning-van-der-lugt

Reis annuleren door reisorganisatie

Ongelezen bericht door cynthia.koning-van-der-lugt »

Ik heb een reis naar Sri Lanka geboekt bij nrv, ik ga ervanuit dat de reis niet doorgaat op 19 juli dus wil zsm nog wat boeken in Nederland maar ik mag van nrv de reis niet kosteloos annuleren. Wat zijn de regels? Hoe ver van tevoren moeten zij duidelijkheid verschaffen?

sylvesterb

Re: Reis annuleren door reisorganisatie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

cynthia.koning-van-der-lugt schreef:
10 mei 2020 20:55
Ik heb een reis naar Sri Lanka geboekt bij nrv, ik ga ervanuit dat de reis niet doorgaat op 19 juli dus wil zsm nog wat boeken in Nederland maar ik mag van nrv de reis niet kosteloos annuleren. Wat zijn de regels? Hoe ver van tevoren moeten zij duidelijkheid verschaffen?
Veelal wordt 2 weken vooraf een reisadvies gegeven met een tot datum, advies is nu oranje. Ik denk dus dat je pas begin juli echt zekerheid hebt of de reis niet door gaat. Op dat moment krijg je een voucher aangeboden, welke je eventueel na 6 maanden in contanten kan laten uitkeren.

Ik schat de kans persoonlijk erg groot dat het reisadvies in Sri Lanka begin juli wel in orde zal zijn. Dit land is ook afhankelijk van toerisme en uiteindelijk bepalen zij of je wel of niet welkom bent.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

De eerste stappen om maatregelen te versoepelen zijn een paar dagen geleden ook in Sri Lanka genomen.
Het lijkt me beslist geen uitgemaakte zaak dat deze reis, ruim 2 maanden vanaf nu, geen doorgang zal vinden.

Ersannet

Ongelezen bericht door Ersannet »

Op zich snap ik dat niet .want wettelijk gezien Mag je een reis dan 42 dagen voor vertrek annuleren met alleen de aanbetaling als annuleringskosten. Wij zitten met hetzelfde probleem en twijfelen of we nu de reis moeten annuleren. We vertrekken 2 juli en de annuleringskosten zijn toch
€800. Als ik nu af blijven wachten is het waarschijnlijk geen code oranje meer en wordt de reis dus niet geannuleerd terwijl de situatie in ons land nog kritiek is dus ik niet eens wil gaan. En dan moet ik de volle mep betalen.. wettelijk gezien zou ik jouw huis ook kosteloos mogen annuleren als je een kind tonen als er een gevaarlijke situatie in het land is zoals een uitgebroken virus. Maar op die gronden blijkt ook niemand te kunnen annuleren

Gesloten