LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisbureau geeft ons nul informatie over de voucher

Hestaaah
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2020 16:27

Reisbureau geeft ons nul informatie over de voucher

Ongelezen bericht door Hestaaah »

In april dit jaar werd bekend dat onze reis naar Cyprus (partner en mijzelf) niet door zou gaan vanwege het coronavirus. Deze stond gepland voor 13 mei, zo'n 12 dagen. In april werd ons dus ook aangeboden een voucher aan te nemen voor de pakketreis. Dit hebben wij geaccepteerd. Tot op heden hebben wij geen enkele informatie, laat staan de voucher zelf, ontvangen. Ook hebben wij geen contact gehad vanuit het reisbureau (VakantieXperts) zelf. Ik bel en mail hier al vanaf het begin achteraan. Het enige antwoord dat ik krijg is dat de voucher nog goedgekeurd moest worden/bekeken (Hoe hebben ze deze dan al wel kunnen aanbieden in april?!). Daarnaast kunnen ze niet zeggen hoe lang het gaat duren tot wij onze voucher gaan ontvangen.

In een recente mail van een week of twee geleden hebben we om uitleg gevraagd en meer informatie. Het enige antwoord was: 'Collega "x" heeft gevraagd er spoed achter te zetten. Heb aub nog even geduld.' Ik heb het juridisch loket om advies gevraagd, maar wettelijk is er niks vastgelegd omdat dit een ongekende situatie is, dus is er geen wettelijke termijn voor de uitgifte.

We zitten nu nogal met de handen in het haar. We hadden onze hele reis al betaald, en het was al even verwerken dat we het geld nu niet meteen terug krijgen. We komen samen net rond maar hebben geen potje meer voor als er bijv. iets in huis kapot gaat, of laat staan een nachtje weg te gaan. En nu dus ook de onzekerheid of we überhaupt een voucher gaan krijgen en of deze nog wel gedekt is maakt de stress compleet. Is er iemand die weet of ik nog andere wegen kan bewandelen of zit er niks anders op dan te wachten en zelf contact op te blijven zoeken met het reisbureau?

Lady1234
Berichten: 27256
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reisbureau geeft ons nul informatie over de voucher

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u met vakantie was gegaan, was dat lege potje nog leger geweest. Maar men is van de overheid bezig om te bevorderen dat die vouchers of het geld sneller uitgekeerd wordt.

Gesloten